Jak postupovat, pokud vyrábíte, nebo prodáváte nábytek a potřebujete kvalitní a efektivní marketing?

V březnu 2020, kdy se v České republice, ale v podstatě na celém světě, uzavřela výroba nábytku (a celé řady dalších průmyslových komodit), jsme měli čas dát dohromady naše marketingové projekty pro výrobce a prodejce nábytku. Protože nábytek a prodej designu v České republice je specifický trh, popíšeme nejen, jak trh funguje, ale jak na něm marketingově pracovat a ukážeme několik našich realizovaných projektů.

Český trh s nábytkem

Tady je třeba rozlišit, máme-li na mysli trh “designových” firem, jako jsou například Javorina, TON a pár dalších, od produkce “nedesignové”. My jsme historicky pracovali například na znovuoživení značky Slezákovy závody, tradičního českého výrobce kovového nábytku: především židlí, otočných sedaček, křesel, jídelních a konferenčních stolů, věšáků a dalšího mobiliáře.

Funkcionalistická estetika dodnes představuje nadčasový design, který v Bystřici pod Hostýnem, odkud značka z roku 1908 pochází, o novinky, jako je Axa Chair, navržená pro funkcionalistický hotel Axa v Praze Na Poříčí. Jedna z nejstarších nábytkářských firem u nás slavila v roce 2019 111. výročí od založení, a tak jsme připravili výstavu v brněnské vile Tugendhat.

Výstava ve vile Tugendhat

Malý český trh a specifické produkty této české firmy se dnes prodávají především přes umělecké galerie u nás a v zahraničí a marketing se omezil na minimum. Důvodem je především velikost trhu.

Výstava ve vile Tugendhat

Více než 100 hostů, skvělá atmosféra ve slavné funkcionalistické vile. A řemeslná tradice, která sahá více než století zpět… To vše jsme loni zdůraznili na příběhu Slezákových závodů a při výstavě, kterou připravila kurátorka Dagmar Koudelková, architekt Rudolf Netík a samozřejmě celý realizační tým Slezákových závodů. Tady najdete reportáž od fotografky Anny Pleslové z vernisáže. V podstatě velmi tradiční a konzervativné marketing jsme doprovodili tištěným katalogem, PR do médií, přípravou textů a článků pro časopisy.

Výstava ve vile trvala do konce května 2019, pak se přesunula do Bystřice pod Hostýnem. V tomto případě jsme neřešili online marketing, protože Slezákovy závody mají velmi minimalistický web a hlavním cílem bylo v prestižním výstavním prostoru ukázat, jak se značka během těch více než sto let vyvíjela.

Kancelářský nábytek: online především

cre8 je prodejce kancelářského nábytku a realizátor skvělých interiérů. Patří mezi naše dlouholeté klienty, pro které realizujeme online marketing, obsahový marketing, vydáváme newslettery a pořádáme eventy.

Idealab | blog o B2B marektingu

Případová studie: cre8

Protože zastupuje amerického výrobce kancelářského nábytku, firmu Herman Miller, máme k dispozici skvělé marketingové zázemí: fotografie, videa, prostě spoustu materiálu pro obsahový marketing.

Realizace interiérů společnosti Livesport. Rok realizace: 2020, Praha, architekt: studio Reaktor. Projekt firmy cre8. Další expanze společnosti Livesport v její vlastní budově v Praze v Nových Butovicích. Tentokrát cre8 pomáhali s vybavením v 7. patře. Krásný originální interiér plný pestrých barev a provázaný asociacemi na sportovní témata vybavili volným nábytkem od společností HermanMiller, Enea, Sancal, Viccarbe a Naughtone. Za pozornost také stojí závěsné akustické baffle s BuzziSkinem od společnosti BuzziSpace.

To by samo o sobě nestačilo, a tak naše práce na Facebooku doplňuje pravidelné newslettery cre8, které čte několik tisíc lidí. Jak takový newsletter připravit a jak se liší od časopisu, jsme podrobně popisovali v článku Marketing v době krize II: Časopis nebo newsletter? Pro cre8 zajišťujeme kompletní copywriting a také další obsahový marketing.

Rozhovor: Jan Bastař

Od prémiových značek ke střednímu segmentu

Za mnoho let, co v Idealabu chystáme marketing pro designové firmy a výrobce nábytku, jsme realizovali kampaně nejen pro značky jako jsou Slezákovy závody (funkcionalistický nábytek) nebo cre8 (prodejce designového top nábytku), ale pracujeme například i pro výrobce kancelářského nábytku, který můžeme označit za střední segment.

Ať už je to česká firma Techo, její dceřiná firma Interiér Říčany, ale do segmentu kancelářský nábytek spadají i prodejci nábytku, jako je například plzeňská firma Loco design nebo Typo+ design studio. To všechno jsou výrobci nebo prodejci, kterým jsme různými způsoby pomáhali – a často stále pomáháme – uspět v konkurenci na trhu, najít svou pozici a prodávat.

Každý trh má svá specifika a ten s kancelářským nábytkem samozřejmě také. Jak postupujeme v tomto případě?
Jak se kombinuje obsahový marketing, výkonnostní reklama, PPC reklama a například online poptávkový formulář tak, aby generovaly nové leady?
To podrobně popíšeme v příštím dílu.
Přineseme ho za několik dní tady na IDEAMAG.CZ.

Přečtěte si také související články

Jak řešit marketing pro architekty III.
Jak řešit marketing pro architekty II.
Jak řešit marketing pro architekty I.
PR pro development I.
PR pro development II.
PR pro development III.
PR pro development IV.
PR pro development V.
PR pro development VI.

b2b marketing

B2B marketing

Máme řadu let zkušeností z práce s firmami i institucemi, pro které tvoříme marketing na míru.