10. prosince 2018 Radek Váňa

Případová studie: cre8

Idealab | blog o B2B marektingu

Prodejce kancelářského nábytku a realizátor skvělých interiérů patří mezi naše dlouholeté klienty, pro které realizujeme online marketing, obsahový marketing, vydáváme newslettery a pořádáme eventy.

Pracujeme na tom více než šest let a tu dobu jsme společně vytvořili řadu kampaní, uvedli nové produkty na český trh a připravili stovky mailingů a kampaní. Protože se společně na trhu kancelářských interiérů a fit-outů pohybujeme řadu let, můžeme popsat, co je důležité, pokud vytváříte obsahový marketing pro specifický B2B segment. V našem případě to je vybavovaní kancelářských interiérů.

Dodejme, že v případě cre8 těch opravdu nejlepších na českém trhu. Protože spolupracují s kvalitními architekty (pro které rádi vytváříme marketing pro architekty i my), vznikají pod vedením cre8 výjimečné kanceláře pro firmy jako je Skype, Amazon nebo Avast.

Zadání pro Idealab

V oblasti vybavování kanceláří se pohybuje celá řada firem a cre8 dlouhodobě patří k nejlepším: nejen kvalitou práce, zastupovanými prémiovými značkami, ale i celkovým přístupem a “tone of voice”.

Naše zadání je tedy mezi odbornou veřejností, kterou tvoří architekti, poradenské firmy a developerské společnosti, komunikovat prémiovou značku.
– Pravidelně informovat o novinkách zastupovaných firem, mezi které patří největší světový výrobce kancelářských židlí, firma Herman Miller, belgičtí inovátoři BuzziSpace nebo španělské značky jako je Enea nebo Sancal.
– Vytvořit každé dva týdny newsletter, odeslat na několik tisíc kontaktů a oslovit tak cílovou skupinu.

Jak postupujeme?

Sledujeme nejen stránky výrobců, které zde cre8 zastupuje, ale komunikujeme i s marketingovými kolegy z jednotlivých značek: pravidelné veletrhy, kde se uvádějí novinky, newslettery a případové studie, kde najdeme vždy spoustu materiálu pro český trh.

Velké světové firmy mají propracované know-how, obvykle i online platformy, přes které jsme pro náš lokální marketing zásobeni kvalitním materiálem. A to nejen textovým, ale i obrazovým, stejně tak video obsahem.
Naše práce pak ve velké míře spočívá ve správném výběru materiálu, jeho lokalizaci (například překladech, titulkovaní videí) a distribuci do médií a odborné veřejnosti.
Další část je pak spojená s medializací referenčních projektů, které cre8 s architekty realizuje. Pak zajišťujeme profesionální fotografie architektury, správnou textaci a opět… hurá s tím do světa.
Ne vždy můžeme vše fotit nebo popisovat, někdy se stává, že si to klient nepřeje nebo tomu brání jiné okolnosti, ale v zásadě lze postupovat podle těchto pravidel.

Pět pravidel pro úspěšný B2B marketing:

1. Kvalitní obsah
Nejen vizuální, ale textový. Pokud chceme interiéry, kanceláře a fit-outy dobře popsat a prezentovat, neobejdeme se bez dobrého fotografa architektury.

2. Porozumění tématu
V oblasti kancelářských interiérů se dnes potkávají technologie, architektura, design, ergonomie. Vývoj jde dramaticky dopředu a bez znalosti toho, jak funguje kancelářský development, nelze o projektech fundovaně psát.

3. Sledování trendů
Věděli jste před pár lety, co je coworking? Dneska je to trend, se kterým pracují i velké nadnárodní firmy. Je potřeba hodně číst a sledovat zahraniční média.

4. Odbornost a kvalita
Komunikace značek, jako je cre8, by z dlouhodobobého hlediska měla být odborná, vyvážená a na odborné úrovni.

5. Servis pro novináře
Vyplatí se zřídit na webu samostatnou sekci pro novináře, kde najdou přehledné informace, fotky a další materiály ke stažení.

Chcete se s námi setkat a pobavit o tom, jak dělat B2B marketing?
A nemusí to být jen v oblasti kancelářského vybavení. Pracujeme i pro ICT nebo strojírenské firmy.
Přijďte na kávu do naší Laboratoře, nebo přijedeme my k vám.

Kontakt:
Radek Váňa, radek@idealab.cz, tel. +420 777 572 476