Prostřednictvím analýzy klíčových slov hledáme fráze, které souvisí s vaším webem, a zjišťujeme, co a jak ve vašem oboru lidé hledají. U získaných frází poté zjišťujeme hledanost, relevanci, konkurenci a důležitost, stejně tak i to, zda pro všechny fráze existuje vhodná vstupní stránka. Slouží také pro určení sezónnosti a proměnlivosti určité vyhledávací fráze.

Analýza klíčových slov je vhodná pro jakkoliv velký podnik, který chce obsah webu optimalizovat pro vyhledávače. Tuto analýzu je vhodné provádět alespoň jednou ročně, kvůli měnícímu se trendu uživatelů.

Co je analýza klíčových slov?

Když zůstaneme u vyhledávání klíčových slov, jako je například „kancelářská židle“ nebo „realizace kancelářských interiérů“ v online světě se musíme zaměřit na hledané fráze, které lidé na internetu reálně hledají.

Jsou to klíčová slova, která mají reálný měsíční dosah, nejsou příliš obecná (například židle) a nejsou zavádějící. Obecně z organického provozu na web chodí většina návštěvníků (a tedy potencionálních zákazníků). Je proto jasné, že správně zvolená klíčová slova jsou důležitá a pro přípravu obsahu na webu doslova klíčová. Vyhledávače na váš web přivedou nové návštěvníky pouze, když konkrétní stránky správně optimalizujete na daná klíčová slova.

Co to je klíčové slovo

A příklad klíčového slova? Třeba „kancelářská židle“. Klíčové slovo (z angl. keyword) může být i víceslovné spojení, ale obecně označuje frázi, kterou lidé hledají. Tak například „zelený koberec s modrými okraji“ nejspíš nikdo hledat nebude, ale spojení „kancelářská židle“ hledá tisíce lidí denně. Proto je důležité web optimalizovat na vhodně zvolné klíčové slovo, které zároveň vystihuje podstatu obsahu na webu. V případě našeho webu, který právě čtete, to bude „marketingová agentura“, případně „marketingová agentura Praha“.

K čemu je analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov, kterou zpracujeme na začátku optimalizace obsahu webu, pomůže najít správné fráze, které souvisí s vašim oborem nebo značkou.

Díky analýze klíčových slov získáte jasné informace o tom, jaká klíčová slova jsou ve vašem oboru vyhledávaná a jak velká je u nich konkurence. Když připravujeme analýzu klíčových slov, hodnotíme různé parametry. Mezi ty základní patří:

  • hledanost jednotlivých slov (frází)
  • míru konkurence hledaných slov
  • průměrná pozice daného slova / fráze na Google
  • průměrná pozice daného slova / fráze na Seznamu
  • průměrná cena za placenou reklamu na dané klíčové slovo