Jak správně komunikovat developerský projekt? Jak nastavit PR strategii tak, aby podpořila prodej nebo pronájem? Jak komunikovat kancelářský projekt a jak bytový development?
To všechno jsou otázky, na které dáme v tomto seriálu, věnujících se PR pro development odpověď. Jako agentura jsme v předchozích jedenácti letech pracovali pro řadu úspěšných developerských společností (prohlédněte si naše Reference), které v Praze, ale i dalších městech realizovaly kancelářské developerské projekty, logistické nemovitosti, nebo bytové developerské projekty.
Máme zkušenosti ze všech fází přípravy, realizace a prodeje developerského projektu a víme, jak a co kdy je potřeba komunikovat. Mezi naše klienty patří velké nadnárodní developerské společnosti, poradenské společnosti, agenti, ale i privátní fondy, které realizují malé rezidenční projekty butikového typu.
Jak postupujeme při marketingu developerských projektů
Především je důležité, aby agentura, které svěříte marketing a PR svého projektu rozuměla podstatě byznysu developerských společností. Tedy tomu, jak funguje celý cyklus od akvizice pozemku, přípravy projektu, stavební fáze, uvedení na trh…
Jak se zajišťuje a připravuje předprodej nebo předpronájem vůči financující bance, jak se v čase počítá výnos i nákladovost projektu a jak na tyto jednotlivé fáze – včetně exitu developera – připravit marketingový plán a PR strategii. Vždy samozřejmě záleží na typu projektu i na segmentu, ve kterém se pohybujeme.
PR a marketing pro logistické parky
Jako příklad naší práce pro developerskou společnost, uvedeme marketing a PR velkého logistického řetězce IMMOPARK developera Erste Group Immorent.
Naše spolupráce trvala pět let a skončila úspěšným prodejem. V rámci ní jsme komunikovali nejen čtyři velké logistické nemovitosti (Immopark Košice, Immopark Žilina, Immopark Praha a Immopark Záhřeb), ale i další aktivity tohoto rakouského developera. Protože projekt v Košicích a Žilině stále pokračuje, vytvořili jsme letos nový web www.immopark.sk a pokračujeme v online marketingu tohoto developerského projektu dál.
V letech 2012-2018 jsme pro developera Immoparku spravovali několik webů, vydávali komunitní časopis IMMONEWS (prolistujte si ho zde) a také řešili lokální PR směrem k municipalitám na Slovensku, konkrétně v Košicích a Žilině.
Jak jsme postupovali
Immoparky byly velice úspěšné a agenti od nás jako od agentury specializované na oblast real estate potřebovali, abychom marketing „boostovali“ s ohledem na nové nájemce (v tomto případě to byly výrobní a logistické společnosti typu DHL, Valeo…). Vytvořili jsme desítky adresných newsletterů (o problematice newsletterů píšeme v článku Firemní časopis nebo newsletter?), několik let vydávali tištěný i online newsletter IMMONEWS a zajistili slavnostní otevření IMMOPARKu za přítomnosti primátora města Košic a dalších klíčových osobností.

PR nástroje pro development
V našem marketingovém a PR mixu nechyběly také pravidelné tiskové zprávy pro média, samostatný web nejen pro nájemce logistického parku, ale i již zmíněný časopis IMMONEWS. V něm jsme přinášeli rozhovory s majiteli a ředitelů firem, které si v Immoparku pronajaly prostory, ale i dalšími zúčastněnými stranami. Průběžně jsme celý obrovský logistický projekt fotografovali (jak na fotografie architektury si přečtěte v samostatném článku Jak na fotografie architektury), točili videa a dokumentovali výstavbu, otevření i nastěhování jednotlivých nájemců.
Dnes developer Erste Group Immorent vlastní dva Immoparky: v Košicích a Žilině. Oba logistické parky jsou díky své poloze i know-how developera obsazené a dál se rozšiřují.
Využijte naše znalosti PR pro development
Chcete využít naše znalosti a know-how v oblasti logistických nemovitostí nebo developerských projektů?
Chcete připravit marketingový plán nebo PR plán pro developerský projekt? Jsme odborníci s mnohaletými zkušenostmi a zázemím: od online služeb, přes grafické práce až po PR pro developery.
Máme zkušený interní tým, který dokáže PR pro developery postavit na míru vašeho projektu. A také za sebou máme několik desítek realizovaných marketingových a PR kampaní pro developery. Zkušenosti, znalost prostředí a developerského trhu… to nás odlišuje od jiných PR agentur. Rádi budeme pracovat i pro vás.
Kontakt pro Vás
Radek Váňa, radek@idealab.cz nebo +420 777 572 476
Příští díl seriálu PR pro developerské projekty:
PR pro developerské projekty II.: Jak připravit PR a marketing pro kancelářskou budovu
Mohlo by vás také zajímat
Správa firemního webu
Chcete mít aktualizovaný web po obsahové i technické stránce?
Pravidelně doplníme informace na váš web, napíšeme novinky, připravíme fotky a další obrazový materiál.
Přečtěte si předchozí díly seriálu
PR pro development I.
PR pro development II.
PR pro development III.
PR pro development IV.