Jak správně komunikovat developerský projekt? Jak nastavit PR strategii tak, aby podpořila prodej nebo pronájem? Jak komunikovat kancelářský projekt a jak bytový development?

To všechno jsou otázky, na které dáme v tomto seriálu, věnujících se PR pro development odpověď. Jako agentura jsme v předchozích jedenácti letech pracovali pro řadu úspěšných developerských společností (prohlédněte si naše Reference), které v Praze, ale i dalších městech realizovaly kancelářské developerské projekty, logistické nemovitosti, nebo bytové developerské projekty.

Máme zkušenosti ze všech fází přípravy, realizace a prodeje developerského projektu a víme, jak a co kdy je potřeba komunikovat. Mezi naše klienty patří velké nadnárodní developerské společnosti, poradenské společnosti, agenti, ale i privátní fondy, které realizují malé rezidenční projekty butikového typu.

 

Jak postupujeme při marketingu developerských projektů

Především je důležité, aby agentura, které svěříte marketing a PR svého projektu rozuměla podstatě byznysu developerských společností. Tedy tomu, jak funguje celý cyklus od akvizice pozemku, přípravy projektu, stavební fáze, uvedení na trh…

Jak se zajišťuje a připravuje předprodej nebo předpronájem vůči financující bance, jak se v čase počítá výnos i nákladovost projektu a jak na tyto jednotlivé fáze – včetně exitu developera – připravit marketingový plán a PR strategii. Vždy samozřejmě záleží na typu projektu i na segmentu, ve kterém se pohybujeme.

PR a marketing pro logistické parky

Jako příklad naší práce pro developerskou společnost, uvedeme marketing a PR velkého logistického řetězce IMMOPARK developera Erste Group Immorent.

Naše spolupráce trvala pět let a skončila úspěšným prodejem. V rámci ní jsme komunikovali nejen čtyři velké logistické nemovitosti (Immopark Košice, Immopark Žilina, Immopark Praha a Immopark Záhřeb), ale i další aktivity tohoto rakouského developera. Protože projekt v Košicích a Žilině stále pokračuje, vytvořili jsme letos nový web www.immopark.sk a pokračujeme v online marketingu tohoto developerského projektu dál.
V letech 2012-2018 jsme pro developera Immoparku spravovali několik webů, vydávali komunitní časopis IMMONEWS (prolistujte si ho zde) a také řešili lokální PR směrem k municipalitám na Slovensku, konkrétně v Košicích a Žilině.

Jak jsme postupovali

Immoparky byly velice úspěšné a agenti od nás jako od agentury specializované na oblast real estate potřebovali, abychom marketing „boostovali“ s ohledem na nové nájemce (v tomto případě to byly výrobní a logistické společnosti typu DHL, Valeo…). Vytvořili jsme desítky adresných newsletterů (o problematice newsletterů píšeme v článku Firemní časopis nebo newsletter?), několik let vydávali tištěný i online newsletter IMMONEWS a zajistili slavnostní otevření IMMOPARKu za přítomnosti primátora města Košic a dalších klíčových osobností.


PR nástroje pro development

V našem marketingovém a PR mixu nechyběly také pravidelné tiskové zprávy pro média, samostatný web nejen pro nájemce logistického parku, ale i již zmíněný časopis IMMONEWS. V něm jsme přinášeli rozhovory s majiteli a ředitelů firem, které si v Immoparku pronajaly prostory, ale i dalšími zúčastněnými stranami. Průběžně jsme celý obrovský logistický projekt fotografovali (jak na fotografie architektury si přečtěte v samostatném článku Jak na fotografie architektury), točili videa a dokumentovali výstavbu, otevření i nastěhování jednotlivých nájemců.

Dnes developer Erste Group Immorent vlastní dva Immoparky: v Košicích a Žilině. Oba logistické parky jsou díky své poloze i know-how developera obsazené a dál se rozšiřují.

Využijte naše znalosti PR pro development

Chcete využít naše znalosti a know-how v oblasti logistických nemovitostí nebo developerských projektů?
Chcete připravit marketingový plán nebo PR plán pro developerský projekt? Jsme odborníci s mnohaletými zkušenostmi a zázemím: od online služeb, přes grafické práce až po PR pro developery.
Máme zkušený interní tým, který dokáže PR pro developery postavit na míru vašeho projektu. A také za sebou máme několik desítek realizovaných marketingových a PR kampaní pro developery. Zkušenosti, znalost prostředí a developerského trhu… to nás odlišuje od jiných PR agentur. Rádi budeme pracovat i pro vás.

Kontakt pro Vás

Radek Váňa, radek@idealab.cz nebo +420 777 572 476

Příští díl seriálu PR pro developerské projekty:
PR pro developerské projekty II.: Jak připravit PR a marketing pro kancelářskou budovu

Mohlo by vás také zajímat

Měsíční správa firemního webu

Správa firemního webu

Přečtěte si předchozí díly seriálu

PR pro development I.
PR pro development II.
PR pro development III.
PR pro development IV.

Všechny články na téma PR a development na IDEAMAG