Často pracujeme pro firmy a autory interiérů: někdy to jsou architektonická studia (například Ateliér Kunc Architects, Schindler Seko Architekti nebo menší studia jednotlivých architektů), jindy zase dodavatelé (cre8, Techo, Interiér Říčany nebo Loco design).
Proč investovat do kvalitní fotografie
Abychom dokázali vytvořit kvalitní obsah, připravit pro danou firmu strategii a řídit její marketing, potřebujeme kromě skvělých textů také obrazové materiály. Typicky jsou to vizualizace interiérů nebo fotografie již hotových realizací.
Naši klienti se nás ptají, jak budeme jejich práci prezentovat a my se vždy dostáváme ke stejnému tématu: kvalitní fotografie řekne více, než tisíc slov. Spolupracujeme s různými fotografy architektury i fotografy interiérů a vždy se klienta snažíme přesvědčit, že investice do kvalitní fotografie architektury má smysl.
Architektonická studia to obvykle vědí, mají své "dvorní" fotografy a profesionální fotografie berou jako jasnou součást své práce (o tom, jak řídit marketing pro architekty nebo studia jsme psali podrobně na IDEAMAGU zde, zde a zde). U výrobců nebo dodavatelů je to někdy problém.
Proč? Investice do kvalitního fotografa architektury není zrovně nejlevnější; spolupracujeme s těmi nejlepšími na českém trhu, a proto i cena za práci není zanedbatelná. Obvykle se nám podaří klienta přesvědčit, že série kvalitních fotografií prodá jeho práci. Můžeme s nimi pracovat i několik let a například u kanceláří, kde se prostory často mění, "zabydlují" a různě upravují, je fotografie interiéru často jediným výsledkem, který nám pro prezentaci zůstává.
Jak vybrat fotografa architektury
Přijďte k nám do Idealabu a my vám rádi doporučíme naše osvědčené fotografy: s většinou spolupracujeme dlouhodobě a opakovaně. Víme, na co je kdo dobrý (někdo lépe fotografuje exteriéry, někdo naopak umí skvěle zachytit atmosféru interiéru). Víme, jak pro fotografa připravit zadání.
Je-li to složitější focení, připravujeme detailní storyboardy a vždy děláme dopředu obhlídku prostor a domů, kde se bude fotografovat.
Dobrá příprava se vyplatí. Stejně tak důležitá je barevná postprodukce: chceme, aby tonalita, hloubka barev i celkový koncept odpovídaly duchu značky.
S fotografy dopředu probíráme, jaké bude využití fotografií. Zda je potřebujeme do online katalogu, nebo budeme tisknout výpravnou knihu na křídovém papíře.
Jinak se připravují fotografie pro bannery nebo reklamu, jinak se dokumentuje stavba například pro Archiweb.
Chcete poradit?
Nebojte se, fotografie architektury a designu není tak velké drama, jak by se mohlo z předchozích řádek zdát. Když to umíte, samozřejmě... My v Idealabu fotografie architektury a designu řešíme prakticky denně. Víme, jak na to. A rádi se s vámi o naše know-how podělíme. Přijďte se s námi poradit, jakého fotografa architektury vybrat, jak celý koncept postavit a jak dosáhnout kvalitního výsledku. Naši klienti už vědí, že v tomto ohledu jsme nekompromisní.
Napište Radkovi na radek@idealab.cz a fotografie architektury nebo designu máte profesionálně vyřešené.
Foto: Ondřej Polák pro Schindler Seko Architekti: Dock Two, Praha