Klienti jsou klíčovou součástkou každé marketingové agentury. Pro nás je velice důležité, abychom naše klienty dobře znali a mohli tak lépe sladit naše a jejich představy o marketingu firmy a spolupráci. Představujeme zajímavé lidi, se kterými v Idealabu rádi pracujeme. Číslo jedna si "vylosoval" Jan Bastař, spoluzakladatel společnosti cre8, pro kterou pracujeme více než 6 let.
Začínali v garáži. Do dvou let se stali jednou ze tří firem, o kterých se nejvíc mluví. Jan Bastař, spoluzakladatel firmy cre8, o vývoji trhu kancelářského vybavení, zdravém sezení a taky trochu o sobě.
Jan Bastař a Michal Havrda pracovali v jedné korporátní společnosti. Impuls založit vlastní firmu přišel před devíti lety, když se jejich představy a ideje přestaly slučovat s představami jejich zaměstnavatele. Vznikli v roce 2010 a od té doby kontinuálně rostou.
„Začínali jsme ve dvou lidech. Vzorky jsme měli nastěhované v garáži“.
Postupně nabírali klienty a také společnosti, které budou na trhu zastupovat. Do tří let získali jméno na trhu a stali se ve svém oboru jednou z nejvýznamnějších firem. Počet zaměstnanců se během let vyšplhal ze dvou na třináct, a jak říká Honza Bastař, doufají, že to pro ně bude šťastné číslo. „Atmosféra v týmu je skvělá a přátelská. Z každého je cítit, že svou práci dělá rád a myslíme si, že i to je důvod, proč ten progres jde tak nějak sám od sebe. Netlačíme na výsledky, reportování a projekt listy, snažíme se si naši práci užít,“ popisuje spolumajitel firmy Honza Bastař. Původní představa zakladatelů cre8 byla mít hezký pohodlný život, třetinový obrat, než jaký mají teď, užívat si rodinu a život tak, jak ho mají rádi. Pak se ale podařilo podepsat kontrakty se společnostmi, které jsou lídry na trhu kancelářského vybavení a například pro společnost Herman Miller se stali nejlepším distributorem mimo Velkou Británii s nejvyšším stupněm akreditace.
„Pracujeme tvrdě ale tak, aby nás to bavilo.“
Co vlastně cre8 dělá? Snaží se prodávat lidem nebo spíše firmám řešení. Řešení pro situaci, kdy se chtějí stěhovat z jednoho místa na druhé a potřebují pomoct vyznat se v situaci na trhu, vybavit interiéry a pomoct s celým procesem stěhování. Každá firma chce nejlepší poměr mezi cenou a kvalitou, který je ale pro jednotlivé společnosti naprosto rozdílný.
„Za naše klienty jsme hrozně vděční.“
Významný vývoj v oblasti kancelářského vybavení. cre8 byli u toho.
Dříve bylo vybavení kanceláří chápáno pouze jako nezbytně nutná věc pro vytvoření pracovního místa, dnes je to prostor pro případové studie, trendy, kreativitu, design a styl.
Když vznikla společnost cre8, našlo se 10−15 % zaměstnavatelů, kteří byli ochotni do interiérů firmy investovat. Nevnímali to, že kreativita pracovního prostředí člověka rozvíjí a formuje. To se ale změnilo a v dnešní době na to přibližně 80 % společností kouká z jiného pohledu.
Podle Honzy Bastaře už dnes nově vznikající firmy nebo firmy, které se relokují, pochopily, že investice do interiéru je vlastně investice do lidí. A pokud chtějí mít hezké pracovní prostředí a dobré a kvalitní zaměstnance, tak ruku v ruce s tím jde i kvalitní kancelářské vybavení. „Deset možná patnáct let zpátky, když jsme jezdili do zahraničí na prohlídku referencí, byl vždycky obrovský rozdíl, co se prodávalo tam a co u nás. Dneska, když se podíváme na jakékoli společnosti tak, co se týče vnitřního vybavení, můžeme Českou republiku se zahraničím klidně srovnávat.
„Hrozně mě těší hlavně to, že zaměstnavatelé ve směru kancelářského vybavení na své zaměstnance myslí.“
Líbil se vám rozhovor s Janem Bastařem? Pokračujeme druhým dílem na IDEAMAG.CZ za pár dní. Bude o tom, co cre8 umí snad nejlépe - ergonomii.
Chtěli byste také být naším klientem?
Chtěli byste se s námi potkat?
Zavolejte Radkovi Váňovi, tel. +420 777 572 476 nebo pište na radek@idealab.cz