Někdy nepotřebujete velká, propracovaná řešení, ale stačí dobře provedené konvenční řešení. Řeč je o webových stránkách, které jsou jednoduchou „nástěnkou“ a prezentují například práci architekta.

Dnes ukážeme několik jednoduchých webů, které jsme v posledních měsících postavili pro české architekty. Mají několik společných znaků:

  • jsou postavené pro jednotlivce – architekty nebo malé studio, které nemá čas web pravidelně plnit novinkami nebo psát blog.
  • potřebují v zásadě jen ukázat portfolio realizovaných projektů a kontakt na studio
  • nechtějí investovat čas a finance do individuální grafiky, složitého kódování a dalšího online marketingu

Jak postupovat, pokud chcete malý prezentační web

Ačkoliv se šablonová řešení, obvykle postavená na WordPressu nebo Wixu, snažíme klientům rozmlouvat (napsali jsme o tom článek Šablony pro WordPress a jejich limity), jsou situace, kde mohou takové weby splnit svůj účel. Pojďme si na několika příkladech ukázat, jak může takový výsledek vypadat. A jak ho lze začlenit do marketingové komunikace architekta, ale samozřejmě nejen architekta. Totéž může platit pro freelancery z oblasti designu, malé začínající značky a produkty.

Dragoun Architekt

Potřebujete rychle a levně postavit malý web, ukázat několik desítek fotografií a pár textových stránek. Takto vznikl během několika dní jednoduchý web pro malé architektonické studio z Plzně. Minimalistický design, fotogalerie referenčních projektů poskládaná do mřížky na hlavní straně, textová stránka s profilem dvou architektů, kteří v Dragoun Architekt pracují, a kontakt. Web je postavený na WordPressu, má pouze českou mutaci a splňuje všechny tři výše uvedené požadavky.

www.dragounarchitekt.cz

Architekt Jiří Hospodka

Pardubický architekt má od nás podobný web: portfolio prací, kontaktní stránka a na hlavní straně náladová animace, která komunikuje základní hodnoty: „kompletní služby“, „individuální přístup“ a „práce od architektonické studie až po realizaci“. Na rozdíl od předchozího webu, je tento navržený individuálněa postavený také na redakčním systému WordPress. Autorizovaný architekt Jiří Hospodka má od nás minimalistický a snadno ovladatelný web. Samozřejmě na něm měříme návštěvnost (přečtěte si také naše články: Jak a co měřit na webu I, Jak a co měřit na webu II, Jak a co měřit na webu III) a do budoucna se počítá s tím, že se web bude rozšiřovat, jak studio poroste.

www.jharchitekt.cz


VH Architects 

Pro Veru Hampl a její architektonické studio zajišťujeme PR a marketing (podrobněji o této službě Idealabu píšeme na stránce PR a marketing pro architekty. Shlédnout můžete také video, kde Radek Váňa tuto službu podrobně popisuje). Abychom mohli efektivně komunikovat práci těchto talentovaných architektů, přeskládali jsme jejich stávající web do nové podoby.

O „přeskládání“ mluvíme proto, že web VH Architects je postavený ve Wixu, platformě pro jednoduchou stavbu a správu webu (psali jsme o této platformě článek Jak postavit web na Wixu). Zvolená šablona VH Architects nebyla pro prezentaci práce tohoto architektonického studia úplně nejlepší, takže jsme vybrali jinou, obsah přeskupili a během několika dní jednoduše poskládali nový web. V případě architektonického studia VH Architects šlo tedy spíš než o programování o novou tvorbu obsahu.

www.vharchitects.com

Malé prezentační weby – shrnutí

Jak jsme na třech příkladech webů pro architekty ukázali, dá se i s minimální časovou a finanční investicí dosáhnout uspokojivé prezentace, která zvlášť pro začínající architektonická studia nebo jednotlivce postačí. Využít lze buď hotové řešení – šablonu ve WordPressu, nebo poskládat web v online cloudovém editoru Wix (o tom si řekneme někdy příště).

A jen pro srovnání na závěr: na pomyslném protipólu k těmto malým prezentačním webům, je nový web architektonického studia OOOOX, který kromě individuálního designu má spoustu technologických vychytávek, měřicí nástroje a také velmi propracované SEO (o této službě Idealabu si více přečtěte na stránce Základní SEO analýza, případně v článcích  Jak a co měřit na webu I, Jak a co měřit na webu II, Jak a co měřit na webu III).

Analýza klíčových slov

Chcete zvýšit návštěvnost webu?

Díky optimalizaci vyhledávačů bude mít web nové návštěvníky.

Chcete postavit nový web od Idealabu?
Napište nám

Úvodní foto je od Ilyi Pavlova na Unsplash.