Ve druhém díle našeho seriálu Jak a co měřit na vašem webu se zaměříme na využití dalšího analytického názoru, a to na Google Tag Manager

Google Tag Manager

Google Tag Manager (dále jen GTM) je systém správy značek, který usnadňuje a zrychluje aktualizaci měřicích kódů a tzv. "značek" na webových aplikacích. Abych to zjednodušil - představte si, že na vašem webu máte různá tlačítka, které směřují na jeden cíl - díky GTM jste schopni měřit efektivitu daného tlačítka a rozhodnout, zda-li se vám vyplatí jej na vašem webu mít.

Jak to funguje?

Stejně jako Google Analytics je i GTM script potřeba před použitím implementovat do zdrojového kódu. V případě, že vývojáři mysleli na možnost, že klient bude chtít měřit výkonnost webu důkladně, identifikovali každé tlačítko jedinečným označením (ID).

Po správné implementaci stačí jen v GTM, ve spolupráci s analytikem, nastavit hodnotu kliknutí u každého ID tlačítka - většinou 1 kliknutí = hodnota 1. GTM vám pak jednoduše zobrazí výkonnost daného tlačítka.

SEO analýza

Chcete zvýšit výkonnost a návštěvnost webu?

Pomocí SEO analýzy vám pomůžeme zlepšit obchodní výsledky i výkonnost.

E-shopy a poptávkové formuláře

GTM umožňuje měřit konverze klientů vašeho e-shopu, stejným principem, který popisuji výše, nicméně tento konkrétní případ může být i daleko komplexnější než se zdá.

V následujícím textu rozvinu jednoduchý vzorec na výpočet poměru dokončených a nedokončených objednávek při správném nastavení GTM.

  1. Objednávka u většiny e-shopů začíná přidáním produktů do košíku
    - hodnotu v košíku každým přidáním produktu odchytíme v GTM.
  2. Dalším krokem potencionálního klienta je kliknutí na košík
    - toto kliknutí je odchyceno v GTM s celkovou částkou produktů v košíku
    - při nastavování je třeba myslet, že uživatel provedl v košíku změny, např. změna množství určitého produktu
  3. Dodací a platební údaje
    - celkovou částku předáváme s formuláře na formulář
    - nyní již neřešíme aktualizaci produktů v košíku
  4. Odeslání objednávky
    - změna stavu z potencionálního klienta na klienta

Nyní máme rozděleny jednotlivé fáze objednávky a spočítáme jejich poměr.

Souhrnný poměr dokončených a nedokončených objednávek

P => Opuštění e-shopu při přidání jednoho a více produktů do košíku
K => Opuštění e-shopu při aktivní stránce košíku
D => Opuštění e-shopu při aktivní stránce dodacích údajů
C => Opuštění e-shopu při aktivní stránce platebních údajů
O => Úspěšné dokončení objednávky

O / (P + K + D + C)

Propojení GTM s Google Analytics

Stanovené metriky v GTM můžete sledovat ještě přehledněji v Google Analytics, stačí pouze v nastavení Google Analytics propojit tyto dva účty.

Čtěte předchozí příspěvek

Máte zájem o více informací? Chcete se s námi potkat?
Jste architekt, designér nebo prodejce a potřebujete probrat výkonnost vašeho webu?
Kontaktujte nás a potkejte se s námi.