Často se u klientů setkáváme s názorem, že nemá smysl investovat peníze do originálního webu a stačí si koupit za 49 USD již hotovou, responzivní šablonu.
S instalací máte během odpoledne hotovo. Stačí doplnit texty, nasypat fotky a máte hotovo. Ušetřili jste desítky (nebo i stovky) tisíc korun a web je hotový.
O tom, v čem jsou někdy až fatální limity této úvahy je dnešní článek. Na příkladu našeho vlastního webu (www.idealab.cz) ukážeme, jak jsme se od předchozí verze posunuli k úplně novému, na míru stavěného webu.
Před rokem a půl jsme náš zastaralý web potřebovali rychle nahradit novým. K tomu jsme se rozhodli psát pravidelný blog IDEAMAG.CZ (ten právě teď čtete) a publikovat vlastní obsah: o marketingu, B2B a také marketingu pro architekturu… tedy o oborech, kterým se dlouhodobě věnujeme.
Zvolili jsme šablonu Brooklyn (najdete ji právě za zmíněných 39 USD na online tržišti Envato market zde): elegantní, responzivní, odpovídající tomu, co jsme tehdy potřebovali řešit.
Na webu jsme potřebovali poměrně málo stránek: textové stránky, nějaké fotogalerie, tým a pak hlavně blog, kde jsme během roku publikovali přes stovku článků.
Ano, skoro obden nový článek!
Postupně jsme přidávali další microsites věnované například marketingu pro strojírenství, kterému se ve svých článcích podrobně věnuje Petr Chaloupka. Po roce provozu měl náš web na wordpress šabloně Brooklyn kolem 500 samostatných stránek: příspěvků, stránek a microsites. Přidali jsme konfigurátor služeb a…
Začaly problémy, protože šablona má přesně definovanou vnitřní strukturu a Jakub ji s Pavlem ohýbali čím dál víc. Při spuštění anglické verze, kterou jsme rok nepotřebovali a s novými mezinárodními tendry (do kterých jsme se přihlásili) se angličtina stala nutností.
A náš Brooklyn sekal čím dál víc. Tu nám multijazykové přepínání odpálilo někam do pekel blog, tu se půlka obsahu z české stala anglickou…
Vlastně nic překvapivého, protože šablony pro wordpress jsou stavěné na to, že buď vám jejich koncept padne a neměníte ho, anebo si připravíte malé firemní (nebo osobní) peklo. Navíc, pokud máte ambici jako my pracovat s webem na denní bázi: přidávat obsah a měřit jeho úspěšnost, pak koupená wordpress šablona prostě nebude stačit.
Navíc obsahuje celou řadu kódu, který nepotřebujete a který ji zpomaluje. A to v našem případě velmi výrazně.
Nakonec jsme se do toho vrhli, postavili web celý znovu, Brooklyn strčili do šuplíku a naši vlastní šablonu pojmenovali Marketoo a dali ji k dispozici i dalším.
Najdete ji zde.
Proč? Protože je skvěle odladěná, rychlá a splňuje to, co marketingová agentura, jako je Idealab, potřebuje.
Konkrétně:
- Spoustu samostatných textových stránek
- Poptávkový formulář
- Blog se štítky a rubrikami – nyní máme na IDEAMAG.CZ přes 150 článků a každý týden přibývají další
- Perfektně prezentovaný Tým, protože to je dnes jedna z nejnavštěvovanějších sekcí našeho webu (každý chce vidět, kdo v Idealabu pracuje a s kým se potká, když k nám přijde)
- Patičku, která nám generuje desítky zpětných odkazů
Chcete na míru postavit web, třeba na WordPressu, na kterém běží i tento web? Rádi se toho ujmeme: napište nám.
Chcete ušetřit a využít naše již hotové a odzkoušené řešení? Pak si kupte naši šablonu Marketoo a my vám ji pomůžeme během pár dní rozběhnout.
Pokud budete potřebovat, budeme se starat o váš obsah: psát vám blog nebo připravovat skvělé newslettery tak, jako to děláme desítkám jiných firem – jejich seznam najdete v sekci Reference Idealabu.