V dalším dílu seriálu se zaměříme na analýzu klíčových slov. Řekneme si, proč ji potřebujete pro správné nastavení vašeho webu a obecně výkonnostního marketingu. Jak ji správně připravit. Jak využít její výsledky pro optimalizaci webu.
Dnes, víc než kdy jindy, online prezentace znamená v marketingu značky nebo firmy naprosto nezbytný základ. Když stavíme webové stránky pro firmy nebo pro architekty, případně když připravujeme obsahový marketing nebo newslettery, začínáme analýzou klíčových slov. Analýza klíčových slov je základem pro optimalizaci webové stránky pro vyhledávače.
Proč ji potřebujete? Představte si, že váš potencionální klient hledá například „kancelářskou židli“, abychom zůstali v oboru, kde se my v Idealabu pohybujeme nejvíc.
Zadáte do Google hledanou frázi „kancelářská židle“ a vypadne na vás několik stovek výrobců, prodejců a eshopů. Ti všichni prodávají kancelářskou židli. Je to například náš klient – firma cre8, která na českém trh zastupuje například slavnou americkou firmu Herman Miller.
Jak ale dovést zákazníka, který hledá „kancelářskou židli“ právě na váš web?
Jak zařídit, aby mezi stovkami webových stránek, které nabízejí kancelářské židle, právě ta vaše byla na prvních pozicích?
Také by vás mohlo zajímat
Co je analýza klíčových slov?
Když zůstaneme u vyhledávání klíčových slov, jako je například „kancelářská židle“ nebo „realizace kancelářských interiérů“ v online světě se musíme zaměřit na hledané fráze, které lidé na internetu reálně hledají.
Jsou to klíčová slova, která mají reálný měsíční dosah, nejsou příliš obecná (například židle) a nejsou zavádějící. Obecně z organického provozu na web chodí většina návštěvníků (a tedy potencionálních zákazníků). Je proto jasné, že správně zvolená klíčová slova jsou důležitá a pro přípravu obsahu na webu doslova klíčová. Vyhledávače na váš web přivedou nové návštěvníky pouze, když konkrétní stránky správně optimalizujete na daná klíčová slova.
Co to je klíčové slovo
A příklad klíčového slova? Třeba „kancelářská židle“. Klíčové slovo (z angl. keyword) může být i víceslovné spojení, ale obecně označuje frázi, kterou lidé hledají. Tak například „zelený koberec s modrými okraji“ nejspíš nikdo hledat nebude, ale spojení „kancelářská židle“ hledá tisíce lidí denně. Proto je důležité web optimalizovat na vhodně zvolné klíčové slovo, které zároveň vystihuje podstatu obsahu na webu. V případě našeho webu, který právě čtete, to bude „marketingová agentura“, případně „marketingová agentura Praha“.
K čemu je analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov, kterou zpracujeme na začátku optimalizace obsahu webu, pomůže najít správné fráze, které souvisí s vašim oborem nebo značkou.
Díky analýze klíčových slov získáte jasné informace o tom, jaká klíčová slova jsou ve vašem oboru vyhledávaná a jak velká je u nich konkurence. Když připravujeme analýzu klíčových slov, hodnotíme různé parametry. Mezi ty základní patří:
- hledanost jednotlivých slov (frází)
- míru konkurence hledaných slov
- průměrná pozice daného slova / fráze na Google
- průměrná pozice daného slova / fráze na Seznamu
- průměrná cena za placenou reklamu na dané klíčové slovo
Příště popíšeme, jak využít analýzu klíčových slov pro tvorbu obsahu na webu.
Jak psát blog nebo obsah tak, aby byl správně optimalizovaný na vybraná klíčová slova.
Čtěte předchozí příspěvky
Máte zájem o více informací? Chcete se s námi potkat?
Jste architekt, designér nebo prodejce a potřebujete probrat výkonnost vašeho webu?