Jako každý rok poslední dny v prosinci bilancujeme a ohlížíme se.

Letošní rok byl mimořádný, asi nejen pro nás v Idealabu. Samozřejmě, že ani nás neminula už druhý rok trvající covid epidemie: zčásti jsme pracovali z domova, omezili jsme některé aktivity, zrušili náš plánovaný vánoční večírek… Ale jinak se na naší práci lockdowny a omezení ve veřejném prostoru nijak zvlášť neprojevily. Tady je Idealab novoroční bilance, top 5 projektů letošního roku a poděkování.

ARCHIZOOM roste

Časopis ARCHIZOOM vstoupil do třetího roku existence. Kromě kvalitního obsahu a vlastního video kanálu na Youtube nám vzrostl i počet partnerů, kteří podporují naše články, rozhovory i videosérie. Na pomyslné palubě ARCHIZOOM jsme tak nově přivítali značky Pergo, Sapeli Unlimited, Tetris, Šajn, ale i dánský Fritz Hansen, italského výrobce Arper anebo francouzský Barrisol, který je naším dlouholetým klientem.

Jsme na trhu dvanáct let

Za pár týdnů, konkrétně to bude 18. února 2022, oslavíme dvanáct let od vzniku Idealabu. Na trhu PR agentur jsme se přehoupli do kategorie „tradiční“, „osvědčené“… Anebo jsou všechny tyhle přívlastky tak trochu jedno?

Nevíme, každopádně za tu dobu jsme toho udělali tolik, že počet našich klientů a projektů rozhodně přesáhl několik stovek. Pracovali jsme a pracujeme pro sklárny, výrobce nábytku, prodejce nábytku, desítky českých architektonických studií, pro developery i firmy prodávající designová svítidla. Pracovali jsme na evropských projektech i lokálních kampaních. Na projektech financovaných z evropských i veřejných zdrojů.
Proč o tom píšeme? Protože i tím je naše práce transparentní, dohledatelná a má jasné výsledky. Skvělý tým Idealabu dnes dokáže pokrýt a dodat kompletní marketing i PR, a to nejen v oblasti architektury a designu, na které se specializujeme. Jsme hrdí na to, kam jsme došli.

Obsah, obsah... a pak forma

Stále věříme tomu, že obsah je král. Že má smysl psát inteligentní texty, protože je lidé čtou. Má smysl natáčet videa a fotit krásné věci a domy. Má smysl tohle poselství šířit dál. Děláme to. A  čím dál víc.

V září se na naši pomyslnou palubu přidala značka Šajn. Noví, progresivní a designoví… pomáhali jsme otevřít nový showroom ve Vysočanech (článek o tom najdete tady). O pár měsíců před tím jsme začali pracovat pro boskovického výrobce LD Seating a naše spolupráce po úspěšném Designbloku pokračuje také dál (článek jsme psali v říjnu 2021).

Naše marketingové a PR aktivity pro renomované mezinárodní výrobce nábytku zatím nejsou moc vidět: o to víc jsme ale na nich v roce 2021 pracovali. Takže už teď můžeme prozradit, že naše práce pro dánského výrobce Fritz Hansen bude od jara hodně vidět. Stejně tak spustíme komunikační kampaň pro italský Arper. Obě firmy jsou na českém a slovenském trhu v zastoupení českého agenta, firmy Design-Um. Ta na vaše obrazovky, monitory a do mailů přivede společně s námi i několik dalších, prémiových světových značek. Těšte se, protože mají krásné produkty, příběhy a samozřejmě design.

Nová architektonická studia

Naše portfolio architektonických kanceláří, pro které pracujeme na PR, letos rozšířily hned tři velké týmy: Aulík Fišer Architekti stojí za výstavbou pražského BB Centra, nově i Centra Bořislavka v Praze 6. Naše práce pro toto studio byla na sklonku roku velmi intenzivní. Jaro vám i nám ukáže vše, co teď celý tým AFARCH s námi chystá. Nejen komunikaci výrazného projektu Bořislavka, který AFARCH navrhli pro skupinu KKCG.

Stejně tak vítáme Studio Reaktor z pražských Holešovic. S nově upraveným webem a naší PR strategií vyrážíme společně do světa: komunikovat skvělou práci a koncepty – příběhy těchto mladých architektů.

A do třetice je to tradiční pražský ateliér Stopro, kde jsme udělali spoustu práce. Ano víme, zatím je na jejich webu jen vizualizace 😊, takže tady slova předbíhají činy. Vše nové ukážeme na začátku roku: web, video, portréty, PR… Je to pro nás "stopro" velká a velmi radostná práce.
A zapomenout nemůžeme samozřejmě na všechny stávající klienty: je jich několik desítek a my jsme velmi rádi a vděční za to, že se můžeme podílet na jejich úspěchu. A na jejich PR. Samozřejmě.

Čeští výrobci

Když loni na jaře Radek Váňa vymýšlel koncept multimediální prezentace českých výrobců, nevěděl, zda se podaří tak ambiciózní projekt uvést do života. Videa, fotoreportáže, články, rozhovory, PPC kampaně... Vymysleli jsme si toho opravdu hodně a dávali si interní cíl: natočit a napsat v tomto roce aspoň tři díly. Od dubna do konce roku... a pak se uvidí. Vidělo se víc, než jsme čekali, že se uvidí. Celkem jsme zvládli natočit pět dílů a natáčení šestého nám v prosinci zastavil covid doslova den před natáčením. Kdo bude šestá firma v projektu? Nebudou to žádní nábytkáři, ani skláři... ale hodináři. Ano, v lednu pokračují další natáčení seriálu Čeští výrobci a my máme před sebou S02 (řečeno seriálovou terminologií). Bude jiná a neméně zajímavá.

Už nyní víme, že podpora Ministerstva zahraničí ČR, kterou jsme dostali, nám s projektem otevírá nové cesty, jak skvělou práci českých designérů a výrobců komunikovat i v zahraničí. Na jaro máme nachystané natáčení dalších dílů a projekt Čeští výrobci tak bude pokračovat dál. Pro nás i zúčastněné firmy je to radost: natáčíme o české výrobě, píšeme články a děláme rozhovory – což ve výsledku znamená nejen několik desítek tisíc shlédnutí na našem YouTube kanálu. Více o projektu najdete třeba zde.

Předvánoční dárky nám i vám

Letošní rok jsme si udělali radost a na náš web jsme si od renomovaného portrétního fotografa Davida Krause nechali udělat nové portréty. Všichni na nich stojíme u zdi našeho nahrávacího studia, kde vznikají naše podcasty a menší videa. Všichni se usmíváme, protože portréty plné optimistických lidí David prostě umí. S Davidem jsme také začali pracovat na dalších projektech: fotili jsme tým Vera Hampl Architects, Tetris, Aulík Fišer Architekti, Stopro… fotili jsme ve Výzkumném ústavu geografickém a topografickém, ale i na výroční konferenci o facility managementu pro asociaci IFMA. Některé výsledky jste měli možnost vidět a číst si o nich na tomto blogu, zhruba půlka z nich čeká na zveřejnění. Takže už teď víme, že během prvního čtvrtletí roku 2022 ukážeme spoustu nových projektů. Fotografií, textů, článků a videí.

Jaké byly top projekty roku 2021?

1. Online marketing a masivní rozjezd eshopu českého výrobce Botanicus.
Složitá a komplexní práce, která ale tradiční českou značku v online světě opravdu zviditelnila a přinesla v eshopu milionové tržby. Podrobně o tom píšeme tady.

2. Ročenka českého facility managementu.
Po dvaceti letech fungování IFMA - asociace českého facility managementu jsme vydali tištěnou ročenku, která podrobně zmapovala český trh. Tenhle ediční počin nám zabral skoro půl roku a přinesl pozitivní odezvu na českém trhu i v zahraničí. Už teď chystáme další vydání.

3. Růst ARCHIZOOM.
Náš love projekt roste nejen obsahem: články a videi, ale i viditelností na českém internetu, takže jsme se postavili po bok dvěma etablovaným online médiím o české architektuře. Zásah ARCHIZOOM roste a počet firem, které s námi jdou touto cestou, také. Desítky rozhovorů, skoro stovka videí a newsletter, který každý týden dostává do mailu skoro 10 000 čtenářů - to je v kostce ARCHIZOOM.

4. Marketing ve vědě a výzkumu pro Středočeské inovační centrum.
Marketing a vědátoři? Výzkumníci v bílých pláštích a jejich nečitelné popisy něčeho, o čem jsme se kdysi dávno učili v biologii, matematice nebo nějakém dalším podobném předmětu. Připravili jsme ebook, videa, seriál článků a workshop… komplexní a několik měsíců trvající projekt jsme připravili na klíč pro SIC a odezva byla skvělá. Více o projektu najdete zde.

5. Náš zápisník Idealab.
Tak tohle je už jen ryzí vychloubání: zápisník jsme začali připravovat v létě jako krásný a precizně provedený dárek pro všechny naše klienty, ale taky pro nás – protože rádi píšeme na papír. Krásná černá edice s tužkou a stovkou QR kódů pak putovala před Vánoci na stovky stolů. A dát někomu čtvrt kila krásně zpracovaného, svázaného a potištěného papíru se stovkou článků o marketingu? Před pár lety to byl pro nás nemyslitelný sen: jednak jsme žádné články neměli (teď jich na blogu Idealab máme přes 400). A za druhé: taková edice prostě něco stojí.
Kdo ještě zápisník nemá, tady je více informací.

Jaký bude rok 2022?

Nevíme. Nejspíš se jako společnost dál budeme plácat v lockdownech, diskusích o očkování a nejasných vyhlídkách doprovázených vysokou inflací. A podle nás bude spousta oborů, kde kvalitní marketing a PR, jak se ho snažíme dělat v Idealabu, bude potřeba o to více. Chceme a budeme u toho.

My v Idealabu tu budeme dál:
- se stabilním a výkonným týmem,
- se spoustou nápadů,
- s projekty, o kterých nejspíš uslyšíte (třeba jako bude tento),
- a doufáme i s vámi, kteří jste dočetli až sem.

Děkujeme vám všem, se kterými jsme se letos potkali, pracovali i se hádali.
Bylo to dobré, často i skvělé.
Ať je to v příštím roce 2022 ještě lepší.
Za všechny z Idealabu vám úspěšné vykročení do nového roku 2022 přeje Radek Váňa.

P. S.

Kdyby vás to zajímalo, pak bilance z předchozích let najdete tady: