Zase budou Vánoce. A my máme krásné dárky! Od young_block a s velkým příběhem. Tady je.
Vánoce, klienti, dárky… jako každý rok
Každý rok přemýšlíme, jaké dárky si dáme na Vánoce. A taky, jaké dárky dáme našim klientům a co vlastně vymyslíme, abychom udělali radost, zaujali a taky se trochu vytáhli, jak jsme nápadití a kreativní. Znáte to, že?
Některý rok to u nás v Idealabu skončilo obrandovanou láhví vína (hmmm, to teda vůbec kreativní není), někdy knihami o designu (kterému se věnujeme), ale ty zase nikdo moc nečte. Takže v květnu následujícího roku jsme krásné knihy viděli zatavené ve fóliích v zasedačkách radostně obdarovaných klientů. Taky trefa vedle. Dárková kazeta s nějakou čokoládou. A zase láhev vína. Za patnáct let jsme těch vánočních „radostí“ vymysleli… no patnáct. S dárky, které pak chystáme pro naše klienty, to bylo určitě někde ke stovce.
Idealab a ARCHIZOOM jedno jsou
Letos jsme začali s přípravou dárků včas, tedy v létě. Zadání jednoduché: praktická, krásná věc, která bude charakterizovat naši práci. Píšeme texty, natáčíme videa, posíláme newslettery a vytváříme obsah, který dává smysl: chcete ho číst, baví vás koukat se na videa, baví vás s námi diskutovat o architektuře… A při tom si třeba jen tak čmáráte do zápisníku.
Jasně! Moleskine, napadne vás! Ano, to už tady bylo v roce 2015, kdy jsme klientům dávali právě tyhle slavné zápisníky. A protože dvakrát do jedné řeky a jednoho zápisníku nevstoupíš, rozhodli jsme se: uděláme vlastní!
Krásný, praktický a lepší než Moleskine. A takový, aby sloužil i po Vánocích. Vlastně, aby se dal použít kdykoliv. „To znamená, nebude to adventní kalendář,“ bystře jsme usoudili.
Databáze moudrých rad… a návodů
A teď k té dvoj-jedinosti: Idealab je ve svém oboru známá agentura a ARCHIZOOM si za dva roky vybudoval mezi českými architekty také nepřehlédnutelné místo, takže jsme chtěli jak „mateřskou“ firmu, tak rostoucí online časopis dostat do jednoho, pokud možno zajímavého „produktu“.
Nakonec jsme vymysleli oboustranný zápisník: z jedné strany je část věnovaná Idealabu a druhá polovina (když otočíte o 180 stupňů), je zápisníkem ARCHIZOOM. „Takže formu máme a teď obsah,“ řekl na poradě Radek. Rozhodli jsme se využít naši databázi marketingových návodů a tipů, kterých máme na webu Idealab přes 400. Ano, přesně tak: každý týden přibude jeden, dva články a na našem blogu je nyní kolem 400 článků! A k tomu několik set marketingových pojmů a hesel, která najdete jako Marketingový slovník.
Jak funguje QR navigace v zápisníku
Všechny tyhle články, rady a návody, na kterých už několik let intenzivně pracujeme, jsme vzali, vybrali bezmála 90 nejzajímavějších a ty umístili do zápisníku. Naše úvaha byla jednoduchá: sedíte na poradě nebo na schůzce, něco si zapisujete a vpravo dole na stránce máte stručnou větu a QR kód. Kdo by nebyl zvědavý? Namíříte telefon a šup… jste na našem webu a můžete si přečíst třeba návod, jak správně nastavit svůj LinkedIn profil, nebo jak správě vést marketing, když jste architekt. Žádné nudné poučky, ale jasné a srozumitelné návody, jak něco vyřešit, někam se posunout nebo se něco zajímavého dozvědět. Hlavní témata jsou pochopitelně architektura, design a marketing.
Na druhou stranu prozradíme, že naše unikátní QR kódy v zápisníku sledujeme v Google Analytics, takže přesně víme, kdo k nám na web přišel „ze zápisníku“.
Proč jsme vybrali young_block
Jednoduchá grafika, čistá lineatura a perfektní řemeslné provedení – to byly naše hlavní požadavky na zápisník a společně s young_block jsme rychle našli společnou řeč. young_block je parta nadšených lidí z Litomyšle, kteří milují papír a design, takže když se podíváte na jejich práci, srdce poskočí radostí. Prostě takové zápisníky, jako dělají oni, jsme chtěli!
„Věříme, že je v dnešní digitální době používání papírových produktů všeobecně něco jako rituál. Navazuje na skutečné osobní vazby a vztahy. Je to jistá forma doteku, a to už od samého počátku tvorby konceptu. Výrobou a samotným předáním do rukou koncového uživatele nekončí. Určitě se shodneme, že dotek je v současnosti víc a víc cenný, proto do roku 2022 vstupujeme s novou kolekcí papírových produktů, která nese motto: UMÍME SE VÁS DOTKNOUT. Dáte s ní na první pohled najevo, že vaše myšlenky, nápady a plány mají svou váhu a zároveň se nenuceně odlišíte. Umíme se vás dotknout. S našimi produkty to snadno dokáže Idealab - ARCHIZOOM, stejně tak i vy ostatní,” komentuje to zakladatel značky Jirka Vogel.
My umíme marketing, „mladí blokeři“ umějí papír a všechno okolo něj, takže zápisníky Idelalab / ARCHIZOOM mají pevné kartonové desky s vyraženými logy, šitou vazbu, uvnitř speciální papír v tloušťce 90 g/m2 pro komfortní psaní všemi typy psacích potřeb (my milujeme plnící pera) a celé tohle krásné dílo doplňuje obyčejná, černá tužka s gumou. Pro ty, kteří rozumí knihařině, doplňujeme, že jde o vazbu V4 šitou černou nití, překrytou černým plátnem a doplněnou gumičku na tužku ve hřbetě.
Zápisník pro rok 2022
Naše zápisníky začneme rozdávat klientům a přátelům Idealabu na začátku prosince. Máme k nim připravené krásné černé tašky s textilními uchy a na party ARCHIZOOM, kterou chystáme na začátek příštího roku (ano, měla to být vánoční party, ale covid... takže až za pár měsíců), je dostane více než stovka našich hostů.
A protože každý z majitelů nového zápisníku s ním stráví určitě několik měsíců, máme radost, že naše trojice Idealab – young_block – ARCHIZOOM bude celý příští rok třeba i ve vaší tašce, na vašem stole a prostřednictvím QR kódů i na našem webu.
Zápisníky Idealab – ARCHIZOOM
Koncept a produkce: Petra Ducháčková, Idealab
Realizace: young_block
Počet stran: 160
Formát: A5