Jsme doma, pracujeme v homeoffice a možná máme na některé věci víc času. Například na rozvoj své prezentace na LinkedIn. Přinášíme v rámci volného seriálu Podzimní školy LinkedIn tipy, které vám pomohou se správným založením a nastavením LinkedIn profilu. A to nejen v situaci, kdy například hledáte novou práci.

Podzimní škola LinkedIn I.

Školení a správu obsahu na LinkedIn vedeme více než čtyři roky. Za tu dobu jsme nasbírali spoustu zkušeností a prostřednictvím LinkedIn realizovali zajímavé a úspěšné kampaně. Především v oblasti B2B marketingu je tato sociální síť efektivní nástroj, jak dovést nové uživatele na web, případně rovnou získat nové leady.

LinkedIn vám přináší nové příležitosti

A to nejen teď, kdy je v celé zemi víceméně vyhlášený lockdown. Jak tedy LinkedIn může fungovat jako nástroj pro firemní marketing, PR nebo i prodej?
Začněte tím, jak si založit profil na sociální síti LinkedIn (Chcete k tomuto tématu více informací? Tady máme článek.). A jak ho pak dál využít pro svoje PR a marketingové aktivity. Pokud byste se pomocí našeho seriálu Úspěšný LinkedIn nezorientovali, nebo jste cítili, že potřebujete pomoc profesionálů, napište přímo Radkovi Váňovi, a sjednejte si s ním schůzku, kde proberete, jak by měl vypadat váš LinkedIn profil, co byste očekávali od komunikace na této síti, a případně, jak vám může pomoci marketingová agentura, jako je Idealab.

Osobní profil vs. firemní stránka na LinkedIn

Jak si nastavit osobní profil? Jak na jeho správné nastavení? Využít samozřejmě můžete i stránku firmy, ale váš osobní a správně vedený profil vám může rychle a efektivně generovat nové leady (podrobně o tom píše můj kolega Petr v článcích Jak generovat nové leady I. a Jak generovat nové leady II.). Protože jde o velmi široké téma, zaměřím se dnes pouze na fotografie a úvodní nastavení Osobního profilu.

Osobní profil LinkedIn

Založení profilu na LinkedIn je zdarma a pro začátek a start vašeho profesního profilu a sítě vám bude tento profil stačit. Můžete mít i placený profil na LinkedIn, který se jmenuje Premium a stojí různě: aktuálně se dá na dva měsíce pořídit za 24 EUR měsíčně (pozor: třetí měsíc už platíte plnou platbu).

Z tohoto typu účtu dostanete pokročilejší statistiky: především uvidíte, kdy a kdo si prohlížel váš profil, můžete posílat soukromé zprávy – LinkedIn jim říká InMail™. Obecně platí, že prémiové účty jsou více viditelné, v rámci nich máte k dispozici neomezené prohlížení profilů a další rozšířené filtry. Díky těm můžete hledat lidi, kteří rozhodují, a vytvářet si seznamy potenciálních kontaktů.
Praktická poznámka: vše, o čem zde píšeme, zvládnete i bez tohoto placeného Premium profilu.

Obsahový marketing na LinkedIn

Jak se LinkedIn platí

Pokud se rozhodnete Premium účet aktivovat, máte měsíc na vyzkoušení zdarma. Dál už pak pomocí kreditní karty pokračujete jako u většiny online služeb buď s měsíční nebo roční platbou. Podle toho, jakou zvolíte možnost, se pak vaše členství obnoví každý rok nebo každý měsíc. Budete-li platit ročně, ušetříte až 20 % ve srovnání s měsíčními platbami.

Co je osobní panel na LinkedIn

Krok první máte za sebou – registrovali jste se (lze to udělat přímo zde). Pojďme si nyní projít Osobní profil krok po kroku.

Horní část vašeho profilu se nazývá úvodní panel. To je část profilu, kterou lidé uvidí, když si zobrazí váš profil. V této části uveďte informace, které nejlépe vystihují váš současný osobní a profesní status. Představte se a sdělte to, co mají lidé zjistit na první pohled. Základem je kvalitní portrétní fotografie: vyvarujte se selfíček nebo rádoby vtipných fotografií z party nebo vysokohorského výletu. Podrobněji o obsahu na LinkedIn píšu také v článku Obsahový marketing na LinkedIn.

Jako profesionál chcete, aby i váš profil vypadal na první pohled jasně, srozumitelně a věrohodně. Pro příklad se podívejte, jakou fotku mám na LinkedIn já. Fotil ji profesionál, je barevně upravená a zmenšená tak, aby se správně zobrazovala. Fotky a videa mají na LinkedIn stejný význam jako na jiných sociálních sítích: zajímají řádově více lidí, než psaný text. Věnujte jim velkou pozornost, a to nejen co do výběru, ale i retuší, barevných úprav, atd…

Vaše fotka na LinkedIn

Osobním panelu nesmí přesáhnout maximální velikost 8 MB a její rozměr je minimálně 400 (šířka) × 400 (výška) pixelů a maximálně 7 680 (šířka) × 4 320 (výška) pixelů. Až fotku nahrajete, můžete je v editoru upravit: zoomovat nebo oříznout.


Další částí vašeho osobního profilu je fotografie na pozadí. Ta má doporučený rozměr je 1 584 (šířka) × 396 (výška) pixelů a doporučuji připravit na tento přesný rozměr ve Photoshopu nebo obdobném programu. Typ souboru musí být PNG nebo JPG a LinkedIn nepodporuje soubory GIF.

Tři rady, jak vybrat správnou fotku na LinkedIn

Protože mám za sebou desítky založených profilů a řadu z nich dodnes spravujeme, tady jsou tři jednoduché rady, čeho se při zakládání Osobního profilu a fotky vyvarovat.

1. Vaše rodina, pes, kočka nebo auto na LinkedIn nepatří. Zapomeňte na to, že byste se prezentovali familiérními fotkami z dovolené, výstupu na osmitisícovku (pokud zrovna nejste profesionální horolezec).

2. Žádná nebo špatná fotka na osobním profilu je vaše vizitka. Na důležitou schůzku také nepřijdete bez ponožek nebo kalhot (pokud to zrovna není součástí vaší práce). Bez obou fotek profil raději do světa nepouštějte. A technická poznámka související s výkonností vašeho profilu na LinkedIn: profily s fotografií dostávají o 50-70 % více žádostí o přidání do sítě, než profily bez fotografie.

3. Usmívejte se. Tohle jednoduché pravidlo platí v byznysu stejně jako na každé sociální síti. Stylizované profily zlých mužů, vyzývavých žen nebo fotky vyříznuté z hromadných fotek nepatří na LinkedIn.

V dnešní době je kvalitní, profesionální fotografie velmi snadno dostupná a ničit svoje profesní pověst nascanovanou fotkou z občanky není zrovna výhra.
A obecně: mějte na paměti, že fotografie na pozadí je první z viditelných věcí vašeho profilu. Když sem nahrajete snímek z poslední lyžovačky v Alpách nebo romantický západ Slunce nad Maledivami, leccos tím o sobě říkáte. Protože se často setkávám s tím, že fotky na LinkedIn jsou oříšek, zde je přesný odkaz na oficiální Technickou podporu LinkedIn, kde je vše podrobně popsáno.

Náš tip

Chcete profesionální nastavení nebo správu LinkedIn profilu?
Volejte: +420 777 572 476 nebo pište radek@idealab.cz

Dále píšeme o LinkedIn prezentaci

LinkedIn a jeho využití v kreativních profesích
Článek určený architektům, designérům, interiérovým designérům a dalším freelancerům, kteří chtějí být na LinkedIn vidět, správně psát obsah a využít potenciál této sítě pro svoji fektivní prezentaci.

Jak správně založit profil I
První díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Začínáme založením profilu, srpávným technickým nastavením a dalšími nezbytnými kroky.

Jak správně založit profil na II
Druhý díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Podrobné návody a odkazy na oficiální návody k tomuto nastavení najdete v tomto článku.

Obsahový marketing na LinkedIn
Jak na něj: od textů, přes tone of voice až po kvalitní obrazové materiály.

Správa LinkedIn profilů
Popis toho, jak funguje naše služba správy firemních i osobních účtů na LinkedIn. Profesionálně, s porozuměním vašemu oboru a se specializací na B2B marketing.

Všechny články o úspěšném LinkedIn na IDEAMAG.CZ.

Ilustrační foto je z fotobanky Unsplash