Dětem začala škola. A pro vás jsme připravili podzimní seriál o sociální síti LinkedIn. O tom, jak na této sociální síti správně komunikovat, čeho se vyvarovat a jak například sestavit správnou obsahovou strategii LinkedIn příspěvků: pokud se rozhodnete tady aktivně publikovat obsah.
Proč Podzimní škola?
Školení a správu obsahu na LinkedIn vedeme více než čtyři roky. Za tu dobu jsme nasbírali spoustu zkušeností a prostřednictvím LinkedIn realizovali zajímavé a úspěšné kampaně. Především v oblasti B2B marketingu je tato sociální síť efektivní nástroj, jak dovést nové uživatele na web, případně rovnou získat nové leady. A Podzimní školou jsme naši sérii tipů, jak na LinkedIn, nazvali proto, že léto je za námi. A podzim tady bude za pár dní.
Školu - i když to je série čtyř po sobě jdoucích článků - jsme rozdělili na 4 kapitoly a v každé vám dáme několik tipů.
Když se ztratíte, nebo budete chtít konzultaci, napište přímo Radkovi.
LinkedIn pro Váš marketing
V našem seriálu se této profesní síti budeme věnovat jako marketingovému nástroji. To znamená pomineme nábor nových zaměstnanců, pomineme i to, když si sháníte novou práci... Nás zajímá LI jako nástroj pro firemní marketing, PR nebo i prodej. . Pojďme tedy začít tím, jak založit profil na sociální síti LinkedIn. Dále si ukážeme, jak můžete síť využít i pro svoje PR a marketingové aktivity.
Osobní profil vs. firemní stránka na LinkedIn
Jak si nastavit osobní profil profil? Jak na jeho správné nastavení? Využít samozřejmě můžete i stránku firmy, ale váš osobní a správně vedený profil vám může rychle a efektivně generovat nové leady (podrobně o tom píše můj kolega Petr v článcích Jak generovat nové leady I. a Jak generovat nové leady II.). Protože jde o velmi široké téma, zaměřím se dnes pouze na fotografie a úvodní nastavení Osobního profilu.
Osobní profil LinkedIn
Založení profilu na LinkedIn je zdarma a pro začátek a start vašeho profesního profilu a sítě vám bude tento profil stačit. Můžete mít i placený profil na LinkedIn, který se jmenuje Premium a stojí různě: aktuálně se dá na dva měsíce pořídit za 24 EUR měsíčně (pozor: třetí měsíc už platíte plnou platbu).
Z tohoto typu účtu dostanete pokročilejší statistiky: především uvidíte, kdy a kdo si prohlížel váš profil, můžete posílat soukromé zprávy – LinkedIn jim říká InMail™. Obecně platí, že prémiové účty jsou více viditelné, v rámci nich máte k dispozici neomezené prohlížení profilů a další rozšířené filtry. Díky těm můžete hledat lidi, kteří rozhodují, a vytvářet si seznamy potenciálních kontaktů.
Jak se LinkedIn platí
Pokud se rozhodnete Premium účet aktivovat, máte měsíc na vyzkoušení zdarma. Dál už pak pomocí kreditní karty pokračujete jako u většiny online služeb buď s měsíční nebo roční platbou. Podle toho, jakou zvolíte možnost, se pak vaše členství obnoví každý rok nebo každý měsíc. Budete-li platit ročně, ušetříte až 20 % ve srovnání s měsíčními platbami.
Osobní panel LinkedIn
Krok první máte za sebou – registrovali jste se (lze to udělat přímo zde). Pojďme si nyní projít Osobní profil krok po kroku.
Horní část vašeho profilu se nazývá úvodní panel. To je část profilu, kterou lidé uvidí, když si zobrazí váš profil. V této části uveďte informace, které nejlépe vystihují váš současný osobní a profesní status. Představte se a sdělte to, co mají lidé zjistit na první pohled. Základem je kvalitní portrétní fotografie: vyvarujte se selfíček nebo rádoby vtipných fotografií z party nebo vysokohorského výletu.Podrobněji o obsahu na LinkedIn píšu také v článku Obsahový marketing na LinkedIn.
Jako profesionál chcete, aby i váš profil vypadal na první pohled jasně, srozumitelně a věrohodně. Pro příklad se podívejte, jakou fotku mám na LinkedIn já. Fotil ji profesionál, je barevně upravená a zmenšená tak, aby se správně zobrazovala.
Vaše fotka na LinkedIn
Osobním panelu nesmí přesáhnout maximální velikost 8 MB a její rozměr je minimálně 400 (šířka) × 400 (výška) pixelů a maximálně 7 680 (šířka) × 4 320 (výška) pixelů. Až fotku nahrajete, můžete je v editoru upravit: zoomovat nebo oříznout.
Další částí vašeho osobního profilu je fotografie na pozadí. Ta má doporučený rozměr je 1 584 (šířka) × 396 (výška) pixelů a doporučuji připravit na tento přesný rozměr ve Photoshopu nebo obdobném programu. Typ souboru musí být PNG nebo JPG a LinkedIn nepodporuje soubory GIF.
Tři rady, jak vybrat správnou fotku na LinkedIn
Protože mám za sebou desítky založených profilů a řadu z nich dodnes spravujeme, tady jsou tři jednoduché rady, čeho se při zakládání Osobního profilu a fotky vyvarovat.
1. Vaše rodina, pes, kočka nebo auto na LinkedIn nepatří. Zapomeňte na to, že byste se prezentovali familiérními fotkami z dovolené, výstupu na osmitisícovku (pokud zrovna nejste profesionální horolezec).
2. Žádná nebo špatná fotka na osobním profilu je vaše vizitka. Na důležitou schůzku také nepřijdete bez ponožek nebo kalhot (pokud to zrovna není součástí vaší práce). Bez obou fotek profil raději do světa nepouštějte. A technická poznámka související s výkonností vašeho profilu na LinkedIn: profily s fotografií dostávají o 50-70 % více žádostí o přidání do sítě, než profily bez fotografie.
3. Usmívejte se. Tohle jednoduché pravidlo platí v byznysu stejně jako na každé sociální síti. Stylizované profily zlých mužů, vyzývavých žen nebo fotky vyříznuté z hromadných fotek nepatří na LinkedIn.
V dnešní době je kvalitní, profesionální fotografie velmi snadno dostupná a ničit svoje profesní pověst nascanovanou fotkou z občanky není zrovna výhra.
A obecně: mějte na paměti, že fotografie na pozadí je první z viditelných věcí vašeho profilu. Když sem nahrajete snímek z poslední lyžovačky v Alpách nebo romantický západ Slunce nad Maledivami, leccos tím o sobě říkáte. Protože se často setkávám s tím, že fotky na LinkedIn jsou oříšek, zde je přesný odkaz na oficiální Technickou podporu LinkedIn, kde je vše podrobně popsáno.
Náš tip
Chcete profesionální nastavení nebo správu LinkedIn profilu?
Volejte: +420 777 572 476 nebo pište radek@idealab.cz
Dále píšeme o LinkedIn prezentaci
LinkedIn a jeho využití v kreativních profesích
Článek určený architektům, designérům, interiérovým designérům a dalším freelancerům, kteří chtějí být na LinkedIn vidět, správně psát obsah a využít potenciál této sítě pro svoji fektivní prezentaci.
Jak správně založit profil I
První díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Začínáme založením profilu, srpávným technickým nastavením a dalšími nezbytnými kroky.
Jak správně založit profil na II
Druhý díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Podrobné návody a odkazy na oficiální návody k tomuto nastavení najdete v tomto článku.
Obsahový marketing na LinkedIn
Jak na něj: od textů, přes tone of voice až po kvalitní obrazové materiály.
Správa LinkedIn profilů
Popis toho, jak funguje naše služba správy firemních i osobních účtů na LinkedIn. Profesionálně, s porozuměním vašemu oboru a se specializací na B2B marketing.