17. června 2019 Radek Váňa

Jak správně založit profil na LinkedIn I.

Největší profesní síť není určena jen pro nábor nových zaměstnanců, ale lze ji s úspěchem využít pro firemní marketing, PR nebo i prodej. V následujícím textu, který je zároveň prvním dílem volného seriálu, ukážu krok po kroku, jak založit profil na sociální síti LinkedIn. Dále si ukážeme, jak můžete síť využít i pro svoje PR a marketingové aktivity.

LinkedIn má využití nejen pro nábor nových zaměstnanců, ale pokud budete správně postupovat, lze prostřednictvím LinkedIn působit šířeji, než je oblast HR.

Jaké jsou možnosti komunikace na LinkedInu

Dnes se zaměříme na osobní profil a jeho správné nastavení. Využít samozřejmě můžete i stránku firmy, ale váš osobní a správně vedený profil vám může rychle a efektivně generovat nové leady (podrobně o tom píše můj kolega Petr v článcích Jak generovat nové leady I. a Jak generovat nové leady II.). Protože jde o velmi široké téma, zaměřím se dnes pouze na fotografie a úvodní nastavení Osobního profilu.

Osobní profil LinkedIn

Založení profilu na LinkedIn je zdarma a pro začátek a start vašeho profesního profilu a sítě vám bude tento profil stačit. Můžete mít i placený profil na LinkedIn, který se jmenuje Premium a stojí 60 EUR měsíčně (pozor: při roční platbě).

Z tohoto typu účtu dostanete pokročilejší statistiky: především uvidíte, kdy a kdo si prohlížel váš profil, můžete posílat soukromé zprávy – LinkedIn jim říká InMail™. Obecně platí, že prémiové účty jsou více viditelné, v rámci nich máte k dispozici neomezené prohlížení profilů a další rozšířené filtry. Díky těm můžete hledat lidi, kteří rozhodují, a vytvářet si seznamy potenciálních kontaktů

Jak se LinkedIn platí

Pokud se rozhodnete Premium účet aktivovat, máte měsíc na vyzkoušení zdarma. Dál už pak pomocí kreditní karty pokračujete jako u většiny online služeb buď s měsíční nebo roční platbou. Podle toho, jakou zvolíte možnost, se pak vaše členství obnoví každý rok nebo každý měsíc. Budete-li platit ročně, ušetříte až 20 % ve srovnání s měsíčními platbami.

Osobní panel LinkedIn

Krok první máte za sebou – registrovali jste se (lze to udělat přímo zde). Pojďme si nyní projít Osobní profil krok po kroku.

Horní část vašeho profilu se nazývá úvodní panel. To je část profilu, kterou lidé uvidí, když si zobrazí váš profil. V této části uveďte informace, které nejlépe vystihují váš současný osobní a profesní status. Představte se a sdělte to, co mají lidé zjistit na první pohled. Základem je kvalitní portrétní fotografie: vyvarujte se selfíček nebo rádoby vtipných fotografií z party nebo vysokohorského výletu.Podrobněji o obsahu na LinkedIn píšu také v článku Obsahový marketing na LinkedIn.

Jako profesionál chcete, aby i váš profil vypadal na první pohled jasně, srozumitelně a věrohodně. Pro příklad se podívejte, jakou fotku mám na LinkedIn já. Fotil ji profesionál, je barevně upravená a zmenšená tak, aby se správně zobrazovala.

Vaše fotka na LinkedIn Osobním panelu nesmí přesáhnout maximální velikost 8 MB a její rozměr je minimálně 400 (šířka) × 400 (výška) pixelů a maximálně 7 680 (šířka) × 4 320 (výška) pixelů. Až fotku nahrajete, můžete je v editoru upravit: zoomovat nebo oříznout.
Další částí vašeho osobního profilu je fotografie na pozadí. Ta má doporučený rozměr je 1 584 (šířka) × 396 (výška) pixelů a doporučuji připravit na tento přesný rozměr ve Photoshopu nebo obdobném programu. Typ souboru musí být PNG nebo JPG a LinkedIn nepodporuje soubory GIF.

Tři rady, jak vybrat správnou fotku na LinkedIn

Protože mám za sebou desítky založených profilů a řadu z nich dodnes spravujeme, tady jsou tři jednoduché rady, čeho se při zakládání Osobního profilu a fotky vyvarovat.

1. Vaše rodina, pes, kočka nebo auto na LinkedIn nepatří. Zapomeňte na to, že byste se prezentovali familiérními fotkami z dovolené, výstupu na osmitisícovku (pokud zrovna nejste profesionální horolezec).

2. Žádná nebo špatná fotka na osobním profilu je vaše vizitka. Na důležitou schůzku také nepřijdete bez ponožek nebo kalhot (pokud to zrovna není součástí vaší práce). Bez obou fotek profil raději do světa nepouštějte. A technická poznámka související s výkonností vašeho profilu na LinkedIn: profily s fotografií dostávají o 50-70 % více žádostí o přidání do sítě, než profily bez fotografie.

3. Usmívejte se. Tohle jednoduché pravidlo platí v byznysu stejně jako na každé sociální síti. Stylizované profily zlých mužů, vyzývavých žen nebo fotky vyříznuté z hromadných fotek nepatří na LinkedIn.

V dnešní době je kvalitní, profesionální fotografie velmi snadno dostupná a ničit svoje profesní pověst nascanovanou fotkou z občanky není zrovna výhra.
A obecně: mějte na paměti, že fotografie na pozadí je první z viditelných věcí vašeho profilu. Když sem nahrajete snímek z poslední lyžovačky v Alpách nebo romantický západ Slunce nad Maledivami, leccos tím o sobě říkáte. Protože se často setkávám s tím, že fotky na LinkedIn jsou oříšek, zde je přesný odkaz na oficiální Technickou podporu LinkedIn, kde je vše podrobně popsáno.

Shrnutí

Tento článek je návodem především pro marketingové, PR a sales pracovníky, ale samozřejmě pomoct může i freelancerům, kteří na LinkedIn chtějí správně komunikovat. V dalších dílech se podíváme na specifická témata jako je Obsahový plán pro LinkedIn nebo Placené reklamy na LinkedIn.

Můj tip

Pokud máte pocit, že vám tento článek nestačí k tomu, založit svůj LinkedIn profil správně a potřebujete profesionální pomoc, doporučuji v našem konfigurátoru služeb zvolit položku Správa LinkedIn profilu a my se vám obratem ozveme.

Dále jsme o tématu psali

Obsahový marketing na LinkedIn
Správa LinkedIn profilů