20. června 2019 Radek Váňa

Jak správně založit profil na LinkedIn II.

V druhém dílu popisuji, jak přesně a správně nastavit Osobní profil na LinkedIn. Jak je to s viditelností a veřejným profilem.

V prvním dílu Jak správně založit profil na LinkedIn jsme se věnovali samotnému založení profilu a nahrání osobních fotek. Nyní se pustíme do jednotlivých nastavení LinkedIn profilu. Podrobné oficiální návody k tomuto nasatvení najdete přímo na stránce Technická podpora LinkedIn zde.

Viditelnost veřejného profilu LinkedIn

Proč jste vlastně na LinkedIn? Co od této sítě chcete a potřebujete? Sháníte novou práci? Chcete publikovat své odborné názory, například na téma B2B marketingu, jako to dělám já? To všechno jsou otázky, na které byste si měli odpověď při prvotním nastavování svého osobního profilu.

Nejprve veřejný profil – to je zjednodušená verze vašeho profilu LinkedIn. Je důležité, jak tuto viditelnost svého veřejného profilu nastavíte a komu chcete co sdílet. Já například mám na svém profilu viditelné všechny části, můžete mne přes LinkedIn kontaktovat a vše, co jsem ve své kariéře dělal a chci světu sdělit, je zde volně dostupné.

Moje profilové informace jsou zobrazené v tom nejotevřenějším módu. Ale chcete to i vy?
Chcete, aby vám každý mohl psát? Aby viděl a mohl kontaktovat vaše spojení ze sítě LinkedIn? Pak jednoduše zapněte, nebo vypněte viditelnost jednotlivých sekcí profilu ve veřejných vyhledávačích. Návod na to najdete přímo zde. Já jen doplním, že stejně jako kdekoliv jinde na internetu pečlivě zvažte, co o sobě pustíte do světa.

Kdy se zobrazuje veřejný profil

Například když si do Google zadáte moje jméno „Radek Váňa“, vypadne vám kromě mojí fotky hned na prvních pozicích můj Osobní profil.
Mám to tak nastavené a není to – i s ohledem na moji práci – žádný problém. Takže když budete nastavovat své soukromí na LinkedIn, mějte na paměti, že vás lidé vyhledají pomocí veřejných vyhledávačů, jako jsou Google, Yahoo, Seznam… atd.
Návštěvníci, kteří nejsou přihlášeni na LinkedIn, uvidí jen ty sekce vašeho profilu, které jste určili jako veřejně viditelné. Pro kompletní prohlížení profilu se budete muset přihlásit. Můžete také skrýt svůj veřejný profil před nečleny LinkedIn a ve výsledcích vyhledávačů. A pozor: když změníte, nebo vypnete svůj veřejný profil, může trvat i několik týdnů, než se objeví ve výsledcích vyhledávačů, nebo z nich bude odstraněn.

Profesionál na LinkedIn

Po kvalitní fotce, správně nastavené viditelnosti veřejného profilu a všech věcných a faktických informacích osobního LinkedIn profilu byste se měli zaměřit na to, jak jasně budete prezentovat, v čem jste profesionál.

A také, co od vás mohou očekávat, proč by vás měli sledovat, jaký „tón hlasu“ na LinkedIn zvolíte. Případně jak můžete být ostatním lidem prospěšní. Když si projdete můj profil, zjistíte, že můj tone of voice je velmi střízlivý, obvykle jednou za týden publikuji nějakou práci, kterou v Idealabu děláme a která se týká architektury, designu nebo nemovitostního trhu, což jsou oblasti, ve kterých se profilujeme jako odborníci.

Já osobně až na výjimky nekomentuji cizí příspěvky a občas něco lajkuji. Důvod je jednoduchý: nemám čas na dlouhé diskuse na LinkedIn, ani nechci vystupovat konfrontačně, ačkoliv často nesouhlasím s názory na této síti publikovanými.

Vy naopak za pár dní aktivního používání zjistíte, že jsou lidé, kteří neustále komentují a hodnotí a svůj profil cíleně budují na interakci s ostatními. Jaká je ta správná míra?

Je to samozřejmě na vás: každý máme jiné kladivo a každý s ním tlučeme jinak. Agresivita na LinkedIn je a bude stejně jako na jiných sítích, věční komentátoři všeho také. Je jen na vás, jak se budete chtít profilovat vy.

Další pokračování

Příště si popíšeme, jak rychle rozšířit síť o desítky kontaktů a jak z nich udělat potenciální zákazníky. Jak začít vytvářet a rozšiřovat síť kontaktů a dostat se rychle na stovky až tisíce lidí v síti. A také, jaké nabídky k přidání do sítě přijímat a jaké ne.

Můj tip

Pokud máte pocit, že vám tento článek nestačí k tomu, založit a vést svůj LinkedIn profil správně a potřebujete profesionální pomoc, doporučuji v našem konfigurátoru služeb zvolit položku Správa LinkedIn profilu a my se vám obratem ozveme.

Dále jsme o tématu psali

Jak správně založit profil na LinkedIn I.
Obsahový marketing na LinkedIn
Správa LinkedIn profilů