V druhém dílu popisuji, jak přesně a správně nastavit Osobní profil na LinkedIn. Jak je to s viditelností a veřejným profilem.

V prvním dílu Jak správně založit profil na LinkedIn jsme se věnovali samotnému založení profilu a nahrání osobních fotek. Nyní se pustíme do jednotlivých nastavení LinkedIn profilu. Podrobné oficiální návody k tomuto nastavení najdete přímo na stránce Technická podpora LinkedIn zde.

Viditelnost veřejného profilu LinkedIn

Proč jste vlastně na LinkedIn? Co od této sítě chcete a potřebujete? Sháníte novou práci? Chcete publikovat své odborné názory, například na téma B2B marketingu, jako to dělám já? To všechno jsou otázky, na které byste si měli odpověď při prvotním nastavování svého osobního profilu.

Nejprve veřejný profil – to je zjednodušená verze vašeho profilu LinkedIn. Je důležité, jak tuto viditelnost svého veřejného profilu nastavíte a komu chcete co sdílet. Já například mám na svém profilu viditelné všechny části, můžete mne přes LinkedIn kontaktovat a vše, co jsem ve své kariéře dělal a chci světu sdělit, je zde volně dostupné.

Moje profilové informace jsou zobrazené v tom nejotevřenějším módu. Ale chcete to i vy?
Chcete, aby vám každý mohl psát? Aby viděl a mohl kontaktovat vaše spojení ze sítě LinkedIn? Pak jednoduše zapněte, nebo vypněte viditelnost jednotlivých sekcí profilu ve veřejných vyhledávačích. Návod na to najdete přímo zde. Já jen doplním, že stejně jako kdekoliv jinde na internetu pečlivě zvažte, co o sobě pustíte do světa.

Kdy se zobrazuje veřejný profil

Například když si do Google zadáte moje jméno „Radek Váňa“, vypadne vám kromě mojí fotky hned na prvních pozicích můj Osobní profil.
Mám to tak nastavené a není to – i s ohledem na moji práci – žádný problém. Takže když budete nastavovat své soukromí na LinkedIn, mějte na paměti, že vás lidé vyhledají pomocí veřejných vyhledávačů, jako jsou Google, Yahoo, Seznam… atd.
Návštěvníci, kteří nejsou přihlášeni na LinkedIn, uvidí jen ty sekce vašeho profilu, které jste určili jako veřejně viditelné. Pro kompletní prohlížení profilu se budete muset přihlásit. Můžete také skrýt svůj veřejný profil před nečleny LinkedIn a ve výsledcích vyhledávačů. A pozor: když změníte, nebo vypnete svůj veřejný profil, může trvat i několik týdnů, než se objeví ve výsledcích vyhledávačů, nebo z nich bude odstraněn.

Profesionál na LinkedIn

Po kvalitní fotce, správně nastavené viditelnosti veřejného profilu a všech věcných a faktických informacích osobního LinkedIn profilu byste se měli zaměřit na to, jak jasně budete prezentovat, v čem jste profesionál.

A také, co od vás mohou očekávat, proč by vás měli sledovat, jaký „tón hlasu“ na LinkedIn zvolíte. Případně jak můžete být ostatním lidem prospěšní. Když si projdete můj profil, zjistíte, že můj tone of voice je velmi střízlivý, obvykle jednou za týden publikuji nějakou práci, kterou v Idealabu děláme a která se týká architektury, designu nebo nemovitostního trhu, což jsou oblasti, ve kterých se profilujeme jako odborníci.

Já osobně až na výjimky nekomentuji cizí příspěvky a občas něco lajkuji. Důvod je jednoduchý: nemám čas na dlouhé diskuse na LinkedIn, ani nechci vystupovat konfrontačně, ačkoliv často nesouhlasím s názory na této síti publikovanými.

Vy naopak za pár dní aktivního používání zjistíte, že jsou lidé, kteří neustále komentují a hodnotí a svůj profil cíleně budují na interakci s ostatními. Jaká je ta správná míra?

Je to samozřejmě na vás: každý máme jiné kladivo a každý s ním tlučeme jinak. Agresivita na LinkedIn je a bude stejně jako na jiných sítích, věční komentátoři všeho také. Je jen na vás, jak se budete chtít profilovat vy.

Další pokračování

Příště si popíšeme, jak rychle rozšířit síť LinkedIn o desítky kontaktů a jak z nich udělat potenciální zákazníky. Jak začít vytvářet a rozšiřovat síť kontaktů a dostat se rychle na stovky až tisíce lidí v síti. A také, jaké nabídky k přidání do sítě přijímat a jaké ne.

Pomůžeme vám

Pokud máte pocit, že vám tento článek nestačí k tomu, založit a vést svůj LinkedIn profil správně a potřebujete profesionální pomoc, napište mi na radek@idealab.cz nebo rovnou zavolejte na +420 777 572 476, rád s vámi proberu, co je možné a vhodné právě pro vás.

Dále píšeme o LinkedIn prezentaci

LinkedIn a jeho využití v kreativních profesích
Článek určený architektům, designérům, interiérovým designérům a dalším freelancerům, kteří chtějí být na LinkedIn vidět, správně psát obsah a využít potenciál této sítě pro svoji fektivní prezentaci.

Jak správně založit profil I
První díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Začínáme založením profilu, srpávným technickým nastavením a dalšími nezbytnými kroky.

Jak správně založit profil na II
Druhý díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Podrobné návody a odkazy na oficiální návody k tomuto nastavení najdete v tomto článku.

Obsahový marketing na LinkedIn
Jak na něj: od textů, přes tone of voice až po kvalitní obrazové materiály.

Správa LinkedIn profilů
Popis toho, jak funguje naše služba správy firemních i osobních účtů na LinkedIn. Profesionálně, s porozuměním vašemu oboru a se specializací na B2B marketing.

Všechny články o úspěšném LinkedIn na IDEAMAG.CZ.