Další z našich praktických návodů z oblasti obsahového marketingu. Před časem jsme v IDEAMAGu psali o tom, jak spravujeme našim vybraným klientům profily na profesní síti LinkedIn (článek Správa LinkedIn profilů).

Dnes si popíšeme, jak na obsah na síti LinkedIn. Jak se profilovat a jaké jsou hlavní nešvary při publikování obsahu na síti LinkedIn.

LinkedIn není telemarketing

Pokud se podobně jako já (tady je můj profil) vyskytujete na LinkedIn často, možná jste zažili situaci, která mne osobně vždycky rozzuří a vede k jediné akci: dotyčného ze své sítě mažu.

O co jde? Někdo vás požádá o spojení: obvykle key account, sales manager nebo osobní kouč. Jakmile spojení potvrdíte, následuje zpráva s pozvánkou ke krátkému telefonátu.
Nebo rovnou osobní schůzce, kde byste “… si upřesnili, jak vám mohu pomoci”.

Někteří lidé využívají LinkedIn jako prodejní kanál. Samozřejmě tak tato síť a vaše kontakty v ní mohou fungovat, ale určitě ne cestou navázání spojení – zpráva – nabídka – připomenutí – otravování donekonečna.

Publikujte své názory

Od toho profesní síť LinkedIn ostatně také je. Pište články, vytvářejte vlastní obsahový marketing a odlište se svými brilatními názory, aktuálními postřehy nebo znalostmi…

To všechno bude lidi bavit a budou vás nejspíš sledovat.
Co je stoprocentně bavit nebude a čím svůj LinkedIn profil zabijete během vteřiny, jsou obchodní nabídky typu “Pro moje kontakty nyní nabízím hodinovou konzultaci zdarma” aneb přesně to, co popisuji výše. Jen s tím rozdílem, že v prvním případě ze sebe blbce uděláte 1:1, v případě druhém pak v poměru 1 ku počtu spojení ve vaší síti.

Extrémním příkladem, jak na LinkedIn určitě nekomunikovat, je například status: “Jestli někdo rád pracujete na zahradě, tak máme nově v nabídce kolečka, velmi kvalitní, výroba v EU. Pište do zprávy, zařídím Vám slevu ne 10%, jako máme na e-shopu, ale 15%.

Předpokládám, že dotyčný nešťastník (opravdu je z mé vlastní sítě na LinkedIn) takto prodal se slevou… kolik myslíte koleček?

Nebuďte infantilní

Smajlíky nebo veselé obrázky si nechte na Facebook (a ani tam to nikoho nezajímá, si myslím). Na LinkedIn smajlíky prostě nepatří, stejně jako se snažte nepoužívat “motivační” obrázky z free fotobank nebo rovnou stažené z cizích webů. Všechny ty naspeedované manažery u laptopů, milleniály s šálkem kávy nebo grafy směřující samozřejmě vždy strmě nahoru, jsou neoriginální, nudné a vašemu obsahu rozhodně nepomohou.

Mějte plán

Tak jako u jiných forem obsahového marketingu, i u správy LinkedIn profilu platí, že plán je důležitý. Já se snažím na svém profilu jednou týdně přinést něco zajímavého – obvykle z tohoto našeho blogu, který právě čtete. Když dvakrát, třikrát do roka hledáme nové lidi k nám do Idealabu, postuji také na svoji zeď.
A po několika letech mohu zodpovědně říci, že z LinkedIn k nám chodí ty nejzajímavější nabídky a CV. Mám v poznámkovém bloku připravený plán vždy na pár měsíců dopředu. Obvykle souvisí i s tématy, která komunikujeme na jiných sítích a toho se držím.

Když jsme celý prosinec 2018 publikovali obsah týkající se marketingu pro architekty, sdílel jsem ho na svůj osobní LinkedIn profil. A právě z těchto postů jsme měli zajímavý traffic sem na blog.

Správa LinkedIn profilu

Chcete být na LinkedIn vidět a nemáte čas na správu svého profilu? Chcete vymyslet atraktivní obsah a aktivně spravovat LinkedIn profil?
Přečtěte si o naší službě Správa LinkedIn profilu.
Napište nám a zeptejte se, jak a co pro Vás můžeme udělat.