Pokud právě nehledáte nové pracovní uplatnění, jak můžete profesní síť LinkedIn využít v oblasti kreativních profesí?

V Idealabu se dlouhodobě věnujeme marketingu pro architekturu, pracujeme pro prodejce designu a připravujeme PR pro architektonické ateliéry. Proto se nyní zaměříme především na využití sítě LinkedIn v těchto oblastech.

Kreativní profese, jako je architektonické navrhování, design interiérů, poradenství v oblasti realit nebo příbuzných oborech je spojené s tím, že výsledkem práce jsou vizuálně zajímavé výstupy: fotografie, skici, vizualizace… obsah, který můžete prezentovat širokému publiku.

Ve srovnání s profesemi typu prodejce nebo datový analytik má architekt nebo designér spoustu materiálu jak během procesu navrhování, tak po dokončení. Nový dům, návrhy interiéru, studie budoucího interiéru… to vše je obsah, který když doplníte zajímavým a poutavým popisem, máte základ pro prezentaci na LinkedIn.

Jak sdílet kreativní obsah na LinkedIn

Obvykle postupujeme tak, že na webu studia vytvoříme blog (podívejte se například na případovou studii AKA Stories, kde vše podrobně popisujeme), případně začneme psát pravidelné novinky na webu a sem pak vedeme komunikaci z LinkedInu. Připravíme obsahový plán, tedy popis toho, co a kdy budeme publikovat, jakou formou (například natočíme krátké video, napíšeme článek o zajímavém projektu, nachystáme rozhovor…) tento obsah pak – ideálně v pravidelných intervalech – sdílíme na LinkedIn.

Správa LinkedIn profilu

Chcete svůj profil svěřit odborníkům?

Zajistíme, abyste na profesní síti, která má čím dál větší význam v byznysu, byli správně vidět.

Přináší LinkedIn nové zakázky?

Odpověď je jednoduchá: ano. Jako každá řízená a plánovaná marketingová aktivita, kterou děláte dlouhodobě. Při diskusích s klienty dostáváme otázky: Může prezentace na LinkedIn fungovat jako marketingový kanál pro získávání nových zakázek? Může přinést architektonickému nebo designovému studiu nové zakázky? Jak tuto síť používat, abyste na ní dosáhli měřitelných výsledků a generovali z ní nové leady?

Začínáme přípravou obsahového plánu (o tom jsme psali výš), správným nastavením profilu na LinkedIn (přečtěte si, jak na to, v článku Jak správně založit profil na LinkedIn I.) a pak samotným psaním příspěvků, jejich publikováním a také komunikací s ostatními členy na LinkedIn.
Znamená to nejen obsah připravit, publikovat, ale také odpovídat na komentáře, soukromé zprávy, nabídky od ostatních…
Prostě vystupovat jako aktivní člen komunity. V případě kreativních profesí, kterým se věnujeme v tomto článku, to je stejné jako u jiných profesí… I obchodník nebo datový analytik může komunikovat inspirujícím a zajímavým způsobem. I když nemá k dispozici například krásné vizualizace interiérů. Úkolem agentury je najít zajímavé téma, správně ho popsat a za klienta pak na LinkedIn komunikovat s ostatními.

Příště: Popíšeme, jak úspěšně budovat síť kontaktů na LinkedIn.

Naše další články o LinkedIn

Jak správně založit profil na LinkedIn I.
Jak správně založit profil na LinkedIn II.
Obsahový marketing na LinkedIn
Správa LinkedIn profilů

Mohlo by vás také zajímat

Jak generovat nové leady v B2B
Lead Machine – nová služba Idealabu
Aktualizace CRM pomocí telemarketingu

Tip pro vás

Chcete mít profesionální prezentaci na LinkedIn?
Vytvořit perfektní obsah a doručit ho prostřednictvím LinkedIn sítě těm správným lidem?

Potkejte se s námi a nechte správu vašeho profilu LinkedIn na nás.
Pracujeme pro desítky jednotlivců i firem, kterým prostřednictvím LinkedIn prezentace vytváříme kvalitní PR.

Kontaktujte: Radek Váňa, radek@idealab.cz, tel. 420 777 572 476