Přehled aktuálních formátů obrázků na sociální sítě. Formáty pro rok 2020 a na jednom místě.

Jak správně na sítě

Technologie a novodobá média nám usnadňují práci a zjednodušují přístup k cílové skupině. Svět sociálních sítí se však každým dnem mění, vznikají platformy nové, nebo ty stávající přidávají nové funkce a prvky. Vyznat se v těchto změnách se může zdát jako nadlidský úkol. A co teprve vytvářet a dlouhodobě plánovat strategii komunikace na sociálních sítích, která využívá všech nových funkcionalit, a především je jim přizpůsobená?

Vedle webových stránek jsou sociální sítě další důležitou formou prezentace služby nebo produktu. Nejen fotografie na webu, ale také dobře čitelné logo v profilové obrázku nebo aktuální a poutavá úvodní fotografie jsou způsoby, jak návštěvníky profilu zaujmout. Množství používaných sociálních sítí se však od sdílení aktualit na Facebooku, LinkedInu nebo Twitteru rozrostl. Marketingovou úlohu zaujímají ve velkém také Instagram, Pinterest nebo TikTok.

Vzhled těchto aplikací stejně tak jako způsob zobrazování příspěvků se mění. To znamená nutnost znát rozdíly ve velikosti obrázků, které chceme nahrát, aby nebyly špatně oříznuty a měly požadovanou kvalitu.

Videoobsah bude stále více na sociálních sítích mezi ostatními formami sdělování dominovat. Platforma Sprout Social vytvořila Průvodce specifikacemi videí na sociálních sítích, který pravidelně aktualizuje.

Facebook

Profilový obrázek: 180 × 180 px
Na počítači je zobrazen 170 × 170 px a na telefonu 128 × 128 px.
U každého profilového obrázku je důležité dávat pozor na čitelnost a zohlednit zobrazování obrázku v kruhu.

Úvodní obrázek: 851 × 315 px
Na počítači je zobrazen 820 × 312 px a na telefonu 640 × 360 px.
Titulní fotografie se zobrazují v horní části a je to první věc, kterou návštěvník stránky vidí. Jsou lehce překryty profilovým obrázkem.

Příspěvek: 1200 × 630 px, s minimální šířkou 470 px
Velikost je stejná pro desktop i mobilní verzi, důležité je dodržet, aby text nezabíral více než 20 % obrázku.

Příspěvek s odkazem: alespoň 1080 × 1080 px
Facebook doporučuje velikost 1200 × 630 px.
Podle rozlišení lze použít čtverec v meřítku 1:1 nebo obdélník v měřítku 1,91:1.

Titulní obrázek skupiny: 1640 × 856 px, na telefonu 1640 × 664 px
Titulní video skupiny: alespoň 820 × 312 px, které má 20-90 sekund  

Titulní obrázek události: 1200 × 628 px

Facebook stories: 1080 × 1920 px
Text by měl být v oblasti 1080 × 1420 px.

LinkedIn

Profilový obrázek: 400 × 400 px až 7680 × 4320 px do maximálně 8 MB
Úvodní obrázek: 1584 × 396 px

Firemní profilový obrázek: 300 × 300 px
Oproti klasickým profilovým obrázkům je tento čtvercový.

Firemní úvodní obrázek: 1192 × 220 px, doporučeno 1536 × 768 px
Příspěvek: 1104 × 736 px, v měřítku 1.91:1 s minimální šířkou: 200 px

Video: 256 × 144 px až 4096 × 2304 px, video v rozmezí 3 sekund až 10 minut.


Instagram

Profilový obrázek: 110 × 110 px
Příspěvek: 566 px – 1350 px a čtvercový formát 1080 × 1080 px

Stories:
1080 × 1420px s minimální šířkou 500 px, v měřítku 9:16 a 16:9 – 4:5
U Instagramových stories je vhodné nechat volných cca 15 % v horní a dolní části.

YouTube

Profilový obrázek: 800 × 800 px
Úvodní obrázek: 2560 × 1440 px; prostor pro text a logo 1546 × 423 px

Videa a podcasty

Twitter

Profilový obrázek: 400 × 400 px
Úvodní fotografie: 1500 × 500 px, v telefonu je oříznuto v měřítku 2:1
Příspěvek: minimální zobrazení 440 × 220 px

Pinterest

Profilový obrázek: 165 × 165 px
Pin: 1000 × 1500 px

Chcete pomoci se sociálními sítěmi?

Kontaktuje Radka Váňu, CEO Idealab

Mohlo by vás na IDEAMAG  zajímat

PR a marketing pro developerské projekty
Návod: Seriál Úspěšný LinkedIn
PR a marketing pro architekturu

Potřebujete poradit s dalšími marketingovými nástroji?

Prohlédněte si naše nejčastěji hledané služby:
B2B marketing
PR a marketing pro architekturu
SEO analýza
Firemní časopis
Obsahový marketing
Videa a podcasty
Správa LinkedIn
Workshopy a školení LinkedIn

Sledujte nás

Obsah IDEAMAG blogu jsou stovky článků, návodů a tipů pro váš byznys. Sledujte nás na Facebooku.
Anebo odebírejte náš newsletter. Budete v obraze a také vám čas od času pošleme zajímavé články právě z tohoto blogu.