Projekt ARCHIZOOM jsme pro našeho klienta spustili v lednu 2020. Máme za sebou půl roku intenzivní práce a v této případové studii shrnujeme, jak se staví obsahový web. Kolik lidí na takovém projektu pracuje. Jak jsme postupovali. A samozřejmě to nejdůležitější: a to jsou data.

Jak obsahový web vlastně funguje? Co potřebujete k tomu, abyste obsahový web o architektuře spustili? Jak funguje spolupráce mezi klientem a agenturou? Jak se tvoří obsah? Jak se distribuuje? Proč publikujete rozhovory s architekty a videa?

Video rozhovory s architekty

To všechno jsou otázky, které nám po vydání prvních dílů video seriálu Architekti kanceláří položilo spousta lidí. Ohlas, který naše videa vyvolala, byl neočekávaný. Vlastně nás úplně sestřelil tím, jakou interakci čtyři rozhovory (a několik krátkých teaserů k nim) vyvolalo. Společně s naším klientem, skvělou firmou Tarkett, jsme připravili koncept. Řekli jsme: pojďme se potkat s těmi nejlepšími architekty, kteří v České republice navrhují kanceláře. Pojďme se jich ptát, jak to dělají.

Videa a podcasty

Jak architekt zpracovává pracovní prostor pro 300, ale třeba také pro 3000 lidí. Samozřejmě téma open space, coworkingu a dalších forem uspořádání pracovního prostoru je tisíckrát probrané – v Idealabu jsme psali pravidelný blog TechoCon, připravovali s firmou Techo konferenci věnovanou pouze kancelářím (o konferenci TechoCon si přečtěte zde), pravidelně publikujeme případové studie o kancelářských projektech, sledujeme nejnovější trendy ve světě… Zdánlivě je k tématu kancelářských prostor všechno řečeno.

Proč video obsah vítězí

Protože architekt, nebo architektonický tým je „jenom“ jeden z kamínků mozaiky, která skládá úspěšný kancelářský interiér. V seriálu, který natáčíme pro časopis ARCHIZOOM, představujeme konkrétní architekty.
Chceme, aby vysvětlili, proč jejich návrhy vypadají tak, jak vypadají.
Jak se vlastně navrhují moderní kanceláře? A tak Radek Váňa posadil za mikrofon a pozval si ty nejlepší z nejlepších: architekty ze studia Vrtiška-Žák, architekty z Ateliéru Kunc Architects, Lukáše Janáče z ateliéru YUAR, Marka Chalupu z Chalupa Architekti… První čtyři rozhovory shlédlo na všech platformách (Youtube, Spotify, Apple Podcasts, web ARCHIZOOM, sociální sítě) průměrně 3000-3500 diváků v jednom dílu.

Kolik lidí sleduje ARCHIZOOM

Jasně, nejsme Leoš Mareš, nejsme Kovy… mluvíme o tématech, která 97% populace nezajímá. Mluvíme o kancelářích. Píšeme a mluvíme o tom, jak navrhnout prostor, jak propojit jednotlivá patra, také o tom, jak například nechat dům splynout s okolní přírodou pražských Radlic. Analyzujeme, jak se změnil trh coworkingů.

Na ARCHIZOOM se ptáme českých architektů, jak se vyrovnávají s krizí, kterou můžeme označit za koronavirovou krizi. Ale to hlavní: publikujeme krásné a zajímavé stavby. Chodíme do architektonických ateliérů a ptáme se. Vedeme dlouhé rozhovory, ačkoliv panuje všeobecné mínění, že lidé na webu nechtějí číst dlouhé texty. V našem případě je opak pravdou: pravdou je, že průměrná délka pobytu na stránce ARCHIZOOM je přes 4 minuty. Abychom to nenatahovali: návštěvnost ARCHIZOOM je v řádu desítek tisíc návštěv měsíčně. V návštěvnosti za měsíc nejsme největší (jednička v online je Archiweb, dvojka je eArch… to kdyby vás zajímala čísla sledovanosti), ale soustředíme se na kvalitu, která podle nás na českém trhu médií chyběla.

Pro koho je ARCHIZOOM

Náš koncept je postavený na kvalitní redakční práci: natáčení rozhovorů s architekty zabere spoustu času a připravuje ho celý tým. Stejně tak profilové rozhovory, které připravuje Pavla Halamová, trvají dlouho… A to všechno skládáme každý den do mozaiky, která ukazuje českou architekturu a především ty, kteří ji připravují. Architekty, ale i developery, galeristy, stejně jako analytiky nemovitostního trhu. ARCHIZOOM je pro ty, které zajímají souvislosti, kontext a vhled do témat současné architektury. Proto se náš čtenář nedočte, že se na jižní Moravě staví nový most (od toho jsou zde jiná média), ale získá například autentický a aktuální pohled českých architektů na současnou koronavirovou situaci, nebo pohled obchodníka s moderním uměním na to, jak se dál bude trh vyvíjet. Každý rozhovor s architekty pečlivě připravujeme a redigujeme.

Jak funguje kvalitní obsah

O obsahovém marketingu jsme tady na IDEAMAG.CZ napsali opravdu hodně. Vlastně jde o jedno z hlavních témat, kterému se tady dlouhodobě věnujeme. Doporučuji proto například naše články:
Obsahový marketing a jak na něj I.  
Obsahový marketing a jak na něj II.

Specializované obsahové články jsme publikovali například na téma:

Marketing pro výrobce nábytku I.
Marketing pro prodejce nábytku II.
Marketing pro prodejce dřeva

Shrnutí ARCHIZOOM

ARCHIZOOM je obsahový web o současné české architektuře. Aktuální, s vlastní redakcí a obchodním oddělením a edičním plánem. Co je časopis ARCHIZOOM.CZ. Denně zde najdete témata, která mohou být přínosem i pro vás. Architektura, design, umění, ale i trh a jeho vývoj. Spojujeme zajímavá jména z oblasti architektury. ARCHIZOOM.CZ připravují mimo jiné specialisté z týmu Idealab, kteří mají dlouholeté zkušenosti s marketingem, analýzami trhu, budováním značek a PR.

Naše vybrané reference: videa a podcasty

Podcast The World of OOOOX
Profilové video Ateliér Kunc Architects
Rozhovor o BIM: Boris Vološin / Cigler Marani Architects
– Prohlédněte si dosud natočené a publikované díly podcastu The World of OOOOX.
Video k novému kancelářskému stolu Alfa UP
Wellness centrum Egonovo

Seriál Úspěšný LinkedIn

Protože tento náš původní seriál zaznamenal velký ohlas, proto shrnujeme jednotlivé díly a také přidáváme další zajímavé zdroje.

Správa LinkedIn profilu

Chcete svůj LinkedIn profil svěřit odborníkům?
Měsíčně se staráme o desítky firemních účtů.

LinkedIn a jeho využití v kreativních profesích
Článek určený architektům, designérům, interiérovým designérům a dalším freelancerům, kteří chtějí být na LinkedIn vidět, správně psát obsah a využít potenciál této sítě pro svoji fektivní prezentaci.

Jak správně založit profil na LinkedIn I
První díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Začínáme založením profilu, srpávným technickým nastavením a dalšími nezbytnými kroky.

Jak správně založit profil na LinkedIn II
Druhý díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Podrobné návody a odkazy na oficiální návody k tomuto nastavení najdete v tomto článku.

Obsahový marketing na LinkedIn
Jak na něj: od textů, přes tone of voice až po kvalitní obrazové materiály.

Správa LinkedIn profilů
Popis toho, jak funguje naše služba správy firemních i osobních účtů na LinkedIn. Profesionálně, s porozuměním vašemu oboru a se specializací na B2B marketing.