Denně pracujeme v prostředí, kde marketing určuje míru úspěchu. Tady je 5 mýtů o marketingu pro architekty, které slýcháme přímo od architektů. A také pozvání na praktický workshop pro architekty zdarma.

Budu rád, když naše zkušenosti a postupy pomohou i vám. Denně pracujeme pro různá architektonická studia, ale i začínající jednotlivce a značky, kterým nakonec propracovaný a především řízený marketing pomáhá uspět.

V tomto ohledu jsem nezlomný optimista, hluboce přesvědčený o smyslu vlastní práce i práce mých kolegů. Ano, občas slýchávám skeptické povzdechy o reklamě jako „navoněné zdechlině“ o tom, že dobrá architektura nepotřebuje marketing.

Marketing a komunikace pro architekty je svébytná disciplína, při které se za dlouhá léta praxe v naší marketingové agentuře setkávám s několika zažitými a stále se opakujícími klišé. Protože jsou na překážku efektivnímu marketingu, sepsal jsem je. Co myslíte, uvažujete také tak?

Pět mýtů, které sdílejí o marketingu samotní architekti

– Žádnou propagaci nepotřebujeme. Klienti si nás najdou sami.

– Nejlepší referencí na naši práci je samotná stavba.

– Nepotřebujeme psát o tom, jak jsme se pět let prali se stavebním úřadem. A nakonec i s klientem.

– Dělat marketing architektonické kanceláři nejde. Neprodáváme žvýkačky.

– Stačí nám kvalitní fotky od dobrého fotografa, které dáme na náš web.

Zapomeňte teď na tyto „zjevené pravdy“ a pokud je nesdílíte, pojďte se společně se mnou a mými kolegy podívat na podstatu věci. Architektura je obor, ve kterém se podniká jako v každém jiném. Architektura je díky své samotné podstatě velmi zodpovědným oborem, ve kterém se navíc točí obrovské peníze.

Hodnota kreativní práce

Vy jako architekt jste jedním z těch, kteří s nimi hýbou. Proto je vaše práce služba s vysokou přidanou hodnotou. Třeba jako marketingové poradenství, kterému se věnuje Idealab. Správnou a promyšlenou strategií své práce přinášíte svým klientům opravdu hodnotu. Ať už je to pronajímatelná kancelářská plocha pro developera, nový byt nebo dům pro mladou rodinu nebo rekonstrukce památky na náměstí vašeho města.

Disponujete velkými rozpočty (i několik milionů korun na rodinný domek je pro investora velký rozpočet) a vyděláváte peníze dalším stranám: investorům, developerům, městským či státním institucím. To, jak budete schopni svoji práci prodat a jak na malém českém trhu uspějete mezi ostatními architekty, záleží i na tom, jak se postavíte k otázce marketingu.

Náš tip (pozor: zdarma)

Zajímá vás praktické školení na téma obchod a marketing v architektuře?
Přijďte na první z našich ZOOM Workshopů, věnovaných obchodu, vyjednávání a marketingu.

Úterý 24. března, 15-18 hodin

Pro koho je náš workshop: pro architekty, majitele architektonických kanceláří, interiérových studií a další kreativní profese

Místo konání: Podnikatelské a inovační centrum hl. m. Prahy (Škodův palác)
Jungmannova 36/31, Praha 1 (vstup z Charvátovy ulice, za Qadriem)
Najít na mapě

Registrace na ZOOM Workshop: Obchod a marketing pro architekty 

Více o workshopu

Mohlo by vás zajímat
Rozhovory nejen s architekty na IDEAMAG.CZ

Pavel Ullmann a Josef Klika – architekti
Barbora Léblová – architektka
Gabriela Kaprálová – architektka
Barbora Mluvková – architektka
Vladimír Borovička – ředitel firmy
Luděk Rýzner – architekt
Marek Deyl – architekt a designér
Jan Bastař – zakladatel cre8
Pasta Oner – umělec
Miroslava Maresová – majitelka autosalonu

Náš tip

Chcete také publikovat na IDEAMAG.CZ?
Zajímá vás kvalitní obsah, kterým oslovujeme zajímavou cílovou skupinu, především v B2B marketingu?
Napište nám a pojďme se potkat. Umíme připravit rozhovor i pro vás

Ilustrační foto: Rune Enstad na Unsplash