Rovnou říkáme – v B2B (tedy pravděpodobně vaše oblast) nemá cenu řešit Facebook, ani další sítě typu Twitter. Jediné, o čem zde budeme mluvit, je LinkedIn (podrobně o této síti píše kolega Radek zde). Tato síť, kde jsou propojeni profesionálové z různých oborů a koutů světa, vám dává několik možností, jak komunikovat.

Ale co komunikovat? Produkty? Pro popisování vlastnosti a možnosti produktů se LinkedIn komunikace nehodí. A určitě sem nepatří ani slevové akce. LinkedIn je vhodný pro komunikaci služeb, řešení, společností, a dokonce vybrané osoby. Jak to myslíme? Už za chvíli si to vysvětlíme.

Možnosti komunikace na LinkedIn

První možností je placená reklama na LinkedIn. Bohužel je velmi drahá a my v Idealabu bychom vám ji ve většině případů nedoporučili. Poměr cena/výkon nevychází dobře.

Druhou možností je vytvoření profilu společnosti, na kterém publikujete novinky, podobně jako na svém webu. Zde ale nesmíte zapomenout na budování sítě „followers“ pro další sdílení. K tomu můžete využít spolupráci svých kolegů, kteří mají profily na LinkedIn. Bez dalšího sdílení zůstane potenciál každé zprávy (a tedy i celé stránky) na LinkedIn nulový. Vaši „sledující“ musí být opravdu aktivní, a navíc mít dostatečný počet dalších kontaktů na LinkedIn.

Třetí možností je váš osobní profil. Pokud máte svoji síť kontaktů, je publikování zpráv pod svým profilem elegantní cestou, jak vybudovat povědomí o značce i o vás, jako odborníkovi v dané oblasti.

Jak sami tušíte, pro komunikaci přes sociální sítě potřebujete čas na vybudování takové sítě. Pokud tedy chcete využít LinkedIn jako jeden z kanálu pro pozvánku na MSV, musíte na tom začít pracovat nyní.

Pokud chcete vědět více, podívejte se na náš poslední článek o komunikaci na LinkedIn.

Digitální stopa: vyhledávače a optimalizace webových stránek

V týdnu před MSV stoupne typicky počet vyhledávání slova „MSV“ až na 6-tinásobek (viz Výsledky na Seznam.cz z loňského roku). Pokud se nechcete v té záplavě ztratit, musíte mít dobře napsané zprávy a optimalizovaný web z pohledu SEO.

Dalším krokem je inzerce u dvou největších vyhledávačů v České republice, a to je Google a Seznam. Výhoda digitální inzerce, ať už klíčová slova při vyhledávání nebo grafické bannery, je dobrá měřitelnost výsledků. Nevýhoda je, že v této době bude inzerce výrazně dražší. Takže bychom vám určitě doporučovali rozložit inzertní kampaň do delšího časového úseku.

Optimalizace textu na firemním webu (SEO) i inzerce ve vyhledávačích (SEM) jsou disciplíny, které se neuvěřitelně rychle vyvíjí. Proto bychom vám doporučili využít zkušenosti agentur jako je třeba Idealab.

Vyhledávání klíčového slova "MSV" na Seznam.cz (zdroj: Seznam.cz)

Produktové materiály, profil firmy, videa

Několik týdnů před MSV byste měli mít už připravené aktualizované produktové katalogy či profil společnosti. Tady je taky potřeba dobře plánovat. Pokud je vytisknete příliš brzy, riskujete, že v nich nebudou obsaženy poslední změny v nabídce. Pokud začnete pozdě, hrozí vám uspěchaná a nekvalitní práce i zpoždění v tiskárně a v krajním případě MSV bez aktuálních letáků.

Zvažte, zda potřebujete jednoduché letáky pro rozdávání každé návštěvě, nebo kvalitní mnohastránkový materiál pro vybrané návštěvníky. Připravte si i PDF verze ke stažení, pro ty, se kterými se na MSV nesetkáte.

Samostatnou kapitolou je video. V Idealabu jsme připravovali mnoho videí pro zákazníky z technických oblastí. Máme i zkušenosti s přípravou videí pro veletrhy, jako je MSV. Naším klientům často doporučujeme, aby si kvůli hlučnosti v okolí stánku připravili raději speciální verzi pro výstavu. Takové video musí předat informaci hlavně obrazem. Ideální je navíc nahradit audio stopu titulky. To tedy znamená před MSV čas navíc na úpravu, i když chcete využít stávající video.

Pokud potřebujete připravit jakékoli nové materiály, s důvěrou se na nás obraťte. V Idealabu máme dlouholeté zkušenosti s LinkedIn, SEO optimalizací webu i digitální inzercí. Rádi pro vás připravíme kampaň i pro MSV 2019.

Příště: Podklady pro MSV 2019

Mohlo bys Vás také zajímat

Marketing ve strojírenství I.
Marketing ve strojírenství II.
Marketing ve strojírenství III.
Marketing ve strojírenství IV.
Marketing ve strojírenství V.

Chcete pomoci s účastí na MSV Brno 2019?
Kontakt pro Vás: Petr Chaloupka, petr.chaloupka@idealab.cz, tel. +420 777 587 024