Marketing strojírenských firem je zdánlivý protimluv. Jde o specifickou část B2B marketingu, kterému v Idealabu opravdu rozumíme. V našem seriálu si přiblížíme, jak plánovat, řídit a úspěšně vést marketing ve strojírenství.
Začneme přímo ve výrobě, co říkáte?
Za dlouhá léta praxe ve strojírenství a v příbuzných oborech jsem se setkal s několika zásadními předsudky a mýty.
Mýtus první: nepotřebujeme to
Strojírenství a výroba žádný marketing nepotřebují, protože vytvářejí speciální produkty. Unikátní s jasnou přidanou hodnotou pro uživatele.
Mýtus druhý: Známe své klienty
Rozumíme tomu, že například prodávat ložiska (i na takových projektech v Idealabu úspěšně pracujeme) nebo přesné výkovky je aktivita, kterou marketingem neovlivníte. Mýtus druhý, který v B2B segmentu slýcháváme: my nejlíp známe své klienty a marketing je bude jenom obtěžovat.
Mýtus třetí: marketing je tričko
Strojírenská výroba a B2B segment tak trochu zaspal dobu. Často se v těchto oborech má za to, že vrcholem marketingového snažení je roční nástěnný kalendář s nahými ženami, sem tam propiska s logem a na Vánoce láhev něčeho dobrého.
Mýtus čtvrtý: Takhle to dělají všichni
Ano, princip stádnosti v B2B marketingu platí ještě víc, než v jiných oblastech, ale my vám v tomto seriálu ukážeme několik postupů, pomocí nich „černé ovce“ mohou o pěkný kus předběhnout stádo.
Čtyři výše uvedené mýty o marketingu ve strojírenství se s našimi klienty snažíme bourat tím, že popisujeme proces, stanovujeme cíle, měříme, vyhodnocujeme…
Strháváme nástěnné kalendáře ze zdí a nahrazujeme je obsahovou analytikou, online strategiemi, lead managementem a analýzou marketingových dat.
A právě o tom je náš seriál. Během něj vám také ukážeme konkrétní příklady, kde jsme B2B marketingové strategie uplatnili a zvýšili tak profit našeho klienta. A o to jde především. Souhlasíte?
Náš tip
Chcete si popovídat o vašem marketingu ve strojírenství?
Napište Petrovi a potkejte se s ním.
Jeho zkušenosti z firem jako je Siemens, Autodesk nebo Inter-Informatics můžete využít i pro svůj marketing.
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr.chaloupka@idealab.cz