V minulém dílu seriálu Marketing strojírenských firem jsme ukázali čtyři hlavní mýty v oboru.
Dnes budeme pokračovat tím, jak správně nastavit marketingovou strategii pro strojírenské a výrobní firmy.
Co je, a co není marketing ve strojírenství a výrobě.

Jako dlouholetí specialisté máme zkušenosti s marketingem firem jako je například Siemens, Autodesk nebo Inter-Informatics. Dlouhodobě pracujeme pro velké výrobní firmy jako je Techo nebo Kovonax. Jak tedy plánujeme a řídíme marketing v oblasti strojírenství a výroby?

Plánujte a počítejte

Podobně jako stav zásob, logistika materiálu nebo distribuce hotových produktů se dají (a v případě velkých výrobních firem i musí) řídit v režimu just-in-time, lze marketing - a dokonce je to nutné - perfektně naplánovat.

Ideálním časovým úsekem je rok, respektive 12 měsíců. Typická výchozí situace, kterou my v Idealabu zažíváme, když pracujeme pro strojírenské firmy, lze shrnout do následujících vět:

- Udělejte nám nové vizitky. Ty staré jsme dělali s panem Novákem před sedmi lety, ale on už nežije.
- Musíme něco udělat s webem, ale nic velkého, protože na něj nikdo nechodí.
- A pak bychom v rámci „toho marketingu“ navrhnout nějaké originální vánoční dárky pro naše zákazníky. Už deset let jim dáváme stejné víno, tak tam byste také mohli něco vymyslet.

Tady se zhluboka nadechneme, usmějeme a vysvětlujeme. Tohle není marketing!
To je propagace na úrovni 90. let. A s tou vám opravdu nepomůžeme.

Pomůžeme vám, když:

- chcete zvýšit povědomí o značce
- přilákat nové pracovníky, protože na pracovním trhu se dneska hodně, hodně těžko shánějí
- se chcete srovnávat s evropskými a světovými firmami, a to nejen kvalitou vašich výrobků
- dovědět se více o své cílové skupině zákazníků
- na vašem specifickém trhu získávat nové leady
- udržet a prohloubit vztahy se stávajícími zákazníky

Potřebujete poradit, jak správně začít komunikaci? Co kdy udělat? Jak a o čem informovat? Jaké nástroje použít? A na jaké se naopak vykašlat?

Napište nám a my vám v rámci propracovaného boarding programu pro strojírenské a výrobní firmy poradíme. České strojírenské a výrobní prostředí a marketing známe opravdu dobře.

Ve 3. dílu se dozvíte:

Jaké konkrétní kroky musíte udělat v marketingu pro strojírenskou nebo výrobní firmu.

Kontakt pro vás:
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr.chaloupka@idealab.cz