Demand Generation pro MSV

Demand Generation je disciplína výkonového marketingu a jejím hlavním úkolem je vytvořit měřitelný zájem o vaše výrobky. Výsledkem na konci procesu by měly být samozřejmě leady. Takže, pokud právě řešíte, jak takové leady na MSV 2019 získat, jste na správné stopě.

Bohužel začít měsíc před veletrhem je pozdě. Pokud chcete uspět, musíte zahájit projekt nyní – na jaře a postupně si budovat zájmovou skupinu, pro kterou mají hodnotu vaše výrobky, služby i konečně vaše zkušenosti. Těch kanálů pro vytvoření zájmové skupiny je několik. Začněme třeba s PR a médii.

Příprava pro PR a média pro MSV

V České republice existuje několik odborných nebo byznys periodik. V jiných oblastech platí, že mediální prezentace a tiskové zprávy stejně jako setkání s novináři patří k důležitým součástem marketingu. Ideálně byste měli na MSV novinářům představit své novinky, služby a také klíčové kolegy.  Ti pak mohou být citováni médii jako odborníci na danou problematiku.

Bohužel realita je taková, že novináři z kvalitních byznys periodik jsou velmi zaneprázdněni. Abyste získali jejich pozornost, musí vaše společnost patřit mezi TOP 10 průmyslových podniků v ČR, nebo se pohybovat v „nových“ inovačních směrech, které jsou v daném okamžiku médii vnímány jako zajímavé. V současné době je módní používat pojmy jako Průmysl 4.0, digitální továrna (mimochodem, toto mají být hlavní témata MSV 2019), apod.

Upřímně – jistotu máte pouze, když na váš stánek přijde premiér vlády. S ním totiž přijdou i tito novináři. Jinak vám zbývá pro MSV varianta v České republice velmi rozšířená – soustředit se na odborné publikace. S nimi se spíše domluvíte, ale jejich reálný dosah je diskutabilní a navíc i oni pracují principem "váš článek za inzerci u nás".

Stojí tedy za to, do takového marketingu pro MSV investovat? Na to není jednoznačná odpověď. Pokud jste distributoři nástrojů, nářadí a jiných produktů pro výrobní průmysl – zvažte to. Pokud nabízíte služby ve strojírenství, vyberte si jako hlavní komunikační kanál něco jiného. Co? Dáme vám na výběr dále.

Newsletter a emailing

Že jste už emailing zkoušeli, a výsledky byly nulové? Že s GDPR už nelze nic takového dělat? Nebojte se. Vaše výsledky byly pravděpodobně špatné, protože jste dělali newsletter špatně. A s GDPR svět emailových kampaní nemusí skončit.

Newsletter je mocný nástroj pro komunikaci před MSV. Důležitý je ale obsah. Ten musíte připravit tak, aby měl opravdu hodnotu pro jednotlivce na straně zákazníků. Pokud stále dokola posíláte informace o svých nových produktech nebo slevách, neuspějete. Výsledkem bude pouze vysoký počet zrušení odběrů (Unsubscribe) a nikdy si nevybudujete loajální odběratele.

A ty právě potřebujete ve chvíli, kdy budete chtít informovat o vaší účasti na MSV 2019. Loajální čtenář má mnohem vyšší pravděpodobnost, že si vás na MSV 2019 vyhledá, nebo si rovnou domluví schůzku. Díky hodnotě, kterou vnímá skrze informace z vašeho newsletteru, se pro něj můžete stát hlavním důvodem nebo alespoň hlavní prioritou návštěvy MSV.

Ano, víme, že pravidelné vytváření kvalitního obsahu je hodně těžké. Proto právě v tom se našim zákazníkům snažíme pomáhat. Potřebujete naplánovat inzerci a články do médii nebo chcete spustit newsletterovou kampaň a nevíte, jak na to? Zeptejte se nás v Idealabu.

Příště: Vyplatí se využít sociální sítě pro MSV?

Mohlo bys Vás také zajímat

Marketing ve strojírenství I.
Marketing ve strojírenství II.
Marketing ve strojírenství III.
Marketing ve strojírenství IV.
Marketing ve strojírenství V.

Jak Vám můžeme pomoci?
Kontakt pro Vás: Petr Chaloupka, petr.chaloupka@idealab.cz, tel. +420 777 587 024