Botanicus je významný český výrobce přírodní kosmetiky a náš dlouholetý klient. Prošli jsme toho společně opravdu hodně: od tvorby a sedm let vydávání časopisu Svět Botanicus, přes stavbu několika verzí webu až po nespočet grafiky: letáků, novoročenek, obalů pro tuhle skvělou biokosmetiku. Ostatně o tom píšeme na naší stránce Reference.

Když se na jaře 2020 prohnala světem první vlna covidové pandemie, přišly lockdowny a další restrikce nejen v České republice, ale i v Asii a celosvětové logistice, dotklo se to retailových značek, jako je Botanicus, více než citelně. My jako marketingová agentura jsme byli téměř ze dne na den postaveni před celou řadu úkolů, jejichž společným jmenovatelem bylo nastartovat online prezentace, rozjet výkonnostní marketing, věnovat se sociálním sítím a vše to, co fungovalo „offline“ co nejrychleji nahradit aktivním výkonnostním marketingem v online.

Jak jsme postupovali

V prvé řadě jsme společně s interním týmem Botanicus připravili strategii široce rozkročenou mezi online, nově postavený eshop a kampaně na internetu. Navrhli jsme nejen klasické PPC, bannerové reklamy a strategii na sociálních sítích. Všechny online prodávané produkty jsme kvalitně nafotili, připravili klíčové vizuály, ale začátku kampaně předcházela Analýza klíčových slov. Podle ní jsme začali chystat segmentaci jednolitých podkampaní a také jednotlivé typy vizuálů.

Analýza klíčových slov

Chcete zvýšit návštěvnost webu?

Díky optimalizaci vyhledávačů bude mít web nové návštěvníky.

Co jsme navrhli

Bannerová reklama v celé řadě formátů, včetně full brandingů velkých českých webů nám generuje návštěvnost eshopu, podpořená je PPC kampaněmi na jednotlivé řady produktů Botanicus (například růžová řada, patchouli řada, ale i vánoční produkty). Začali jsme pravidelně odesílat tematické newslettery nejen stávajícím zákazníkům, ale i členům Klubu Botanicus – u nich pečlivě sledujeme míru prokliku, stejně jako open rate a click rate.

Náš tip: Pokud si chcete přečíst o tom, jak newslettery (ne) fungují, doporučuji tyto naše články, kde to všechno podrobně rozebíráme

Jak připravit úspěšný newsletter - 1. díl
Jak připravit úspěšný newsletter - 2. díl
Jak připravit úspěšný newsletter - 3. díl

Obsahový blog o biokosmetice

Kromě toho využíváme stovek článků z jednotlivých vydání časopisu Svět Botanicus a píšeme tematický blog, který pomáhá pro SEO celého webu a eshopu. Cílíme na potencionální nakupující a zvyšujeme tak návštěvnost i míru konverze na eshopu. A kdo je typickým nakupujícím eshopu Botanicus? Žena ve věku 30 let a více, má ráda kvalitní biokosmetiku, za kterou si ráda připlatí (nebojujeme cenou, i když občas nějakou slevovou akci na eshopu uděláme – Češi slevy přece milují!). Placené kampaně tak vhodně kombinujeme s newslettery, blogem, příspěvky na Facebooku a Instagram.

Kam jsme došli

Několik měsíců trvající kampaň pochopitelně kopíruje i sezónnost nakupování, takže po návratu z prázdnin a dovolených jsme v září pořádně „přitlačili na pilu“: rozpočty do placených reklam jsme navýšili, běží nám hned několik reklamních kampaní najednou a celý online marketing značky Botanicus směřuje k předvánočním nákupům, které jsou vrcholem prodejní sezóny.

Kdo na projektu pracuje

Tým Idealabu připravuje a vede takovou kampaň několik měsíců a samozřejmě personálně i kapacitně jde o velmi náročný projekt, který vyžaduje koordinace projektového manažera, grafika, PPS specialisty, copywritera, programátora a samozřejmě art direktora, který dává celé komunikaci směr a nápad.
My za sebou máme intenzivní tři měsíce a finišujeme do předvánočního peaku, kdy nákupy v každém eshopu dosahují násobků běžných tržeb. Už teď na číslech vidíme meziměsíční nárůsty v řádech stovek procent, ale samozřejmě je kam dál růst a před námi je celá řada

Naše práce zahrnuje:
- Analýzu klíčových slov
- Nastavení a přípravu online kampaně
- Řízení a vyhodnocování online kampaně
- Kreativní a grafické práce
- Programátorské práce a stavba webu

Idealab pro vás

Potřebujete komplexní online kampaň s velkým výkonem a měřitelnými výsledky? Nastavení PPC reklam nebo před tím ještě analýzu klíčových slov?
Kontaktujte nás a domluvte si nezávaznou schůzku: buď v našich krásných kancelářích nebo online. Tým Idealab je připravený vám pomoci s online marketingem.