Lidé a jejich portréty na webu. A nejen tam. Proč mít skvělé fotky na webu? A jak na to? První díl z našeho seriálu článků.

Když začínáme pracovat na marketingu jakékoliv firmy: ať už je to architektonické studio, prodejce designu nebo výrobce nábytku, postupujeme krok po kroku. Od vstupních workshopů, které napoví, kde bude naše role, co je třeba opravit, vylepšit nebo vůbec nově postavit (a nemusí to nutně být jenom web). Společně hledáme strategii, jak firmu, studio nebo jednotlivce prezentovat na internetu, na sociálních sítích a obecně ve veřejném prostoru.

Proč nemáte vyfocené lidi v týmu?

Jedno téma se ale prakticky vždy opakuje: chybí portrétní fotografie lidí. Chybí portréty týmu. Portréty jednatelů nebo zakladatelů značky. Stále dokola a stále stejně slýcháme: „Ale to my se nepotřebujeme nikde ukazovat. Nikdy jsme to nepotřebovali, tak nechápeme, proč bychom se zrovna teď měli fotit na web.

Ano, nikoho z nás nebaví stoupnout si před objektiv a pózovat s úsměvem na portrétní fotografii. Málokdo se sám sobě líbí a málokdy také portrétní fotografie (nejen) na web dopadnou dobře. Takže, proč byste to měli podstupovat? A proč má smysl mít na webu kvalitně vyfocený a prezentovaný tým?
Tady jsou tři hlavní argumenty, za kterými jsou roky naší praxe, ale i měření desítek webů, které jsme postavili a spravujeme.

Nejnavštěvovanější na webu

Sekce Lidé nebo Tým je ve většině případů nejnavštěvovanější na webu. Když se podíváme do Google Analytics a vyhodnotíme několik tisíc návštěv, které přijdou na web Idealabu, je sekce Tým ta zdaleka nejnavštěvovanější. Pochopitelně po hlavní straně, případně nějaké landing page, kam zrovna vedeme kampaň, patří sekce Tým na webu Idealab jednoznačně k nejnavštěvovanějším. Každý chce vidět, s kým se potká v naší kanceláři, kdo bude jeho spolupracovník a dodavatel na často složité cestě digitálním nebo offline marketingem.

Lidé a jejich znalosti

Prezentujeme a prodáváme znalosti, zkušenosti a také vzdělání. Nejen my v Idealabu, ale i naši klienti, kteří něco vyrábějí, prodávají, konzultují. Lidé a jejich znalosti jsou to hlavní, proč si danou firmu vybíráme. Anebo je to jeden z klíčových atributů našeho rozhodnutí. V případě konzultační práce a velmi složité B2B komunikace, kterou vedeme pro naše klienty my, to platí dvojnásob. Zakládáme si na tom, že studium a praxe jsou to, co tým Idealabu odlišuje od jiných agentur. Nejsme hipsteři, nejsme z Letné a někteří (třeba Radek) dokonce ani nepijí kávu. Zato máme přehled a vzdělání ve svém oboru. A architektuře, stavebnictví, nemovitostním trhu... A považujeme tyto znalosti a praxi za důležité, stejně u nás, jako u našich klientů. Takže argument druhý, proč prezentovat osobně celý tým na webu, jsou znalosti, zkušenosti a vzdělání.

Vizualita a osobnost

Samozřejmě prostá lidská zvědavost nás vede k tomu, hledat a také hodnotit konkrétní lidi. Když se k vám hlásí na volné místo kdokoliv, obvykle si přečtete jeho CV, které vám poslal. A pak si ho vygooglujete a projdete sociální sítě. Chcete vědět, jak se prezentuje na Facebooku, skouknete Instagram a samozřejmě nezapomenete na LinkedIn. To všechno tvoří obraz každého z nás: když najdete u svého potencionálního kandidáta na jeho Facebooku každý víkend fotky z párty plné koksu a alkoholu, nebo například antivax diskuse, váš názor to určitě ovlivní. Naše digitální stopa je formovaná také fotkami a naší prezentací prostřednictvím portrétních (i jiných) fotografií.

To byly tři argumenty a jistě bychom našli i další. Během předchozích let jsme pracovali pro desítky firem, možná jich bylo i přes stovku a focení týmu je často začátek a jedna z prvních aktivit, kterou při tvorbě obsahu začínáme. Připravili jsme pro vás seriál několika článků, kde se společně s renomovaným portrétním fotografem Davidem Krausem podíváme na téma firemní portrét a jeho důležitost v marketingu firmy.
Uffff, že to zní hrozně složitě a sofistikovaně? Ale ne. Prostě dobře vyfocený tým patří k prezentaci firmy. Tečka.

A příště?

Rozhovor s fotografem Davidem Krausem, který společně s námi fotí naše klienty. Ukážeme si, jak správně fotit týmy a jak prezentovat lidi ve firmě na webu. A samozřejmě prohlédnout si už teď můžete skvělý tým Idealab. A naše fotografie právě od Davida Krause, které jsme fotili před Vánoci - v prosinci 2021.

Chcete vymyslet a zajistit perfektní portréty týmu firmy na web, ale i do dalších materiálů?
Kontaktujte nás a pojďme se do toho společně pustit.

Náš tip

Chcete profesionální portréty na web?
Volejte: +420 777 572 476 nebo pište radek@idealab.cz

Mohlo by vás také zajímat

LinkedIn a jeho využití v kreativních profesích
Článek určený architektům, designérům, interiérovým designérům a dalším freelancerům, kteří chtějí být na LinkedIn vidět, správně psát obsah a využít potenciál této sítě pro svoji fektivní prezentaci.

Jak správně založit profil I
První díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Začínáme založením profilu, srpávným technickým nastavením a dalšími nezbytnými kroky.

Jak správně založit profil na II
Druhý díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Podrobné návody a odkazy na oficiální návody k tomuto nastavení najdete v tomto článku.

Obsahový marketing na LinkedIn
Jak na něj: od textů, přes tone of voice až po kvalitní obrazové materiály.

Správa LinkedIn profilů
Popis toho, jak funguje naše služba správy firemních i osobních účtů na LinkedIn. Profesionálně, s porozuměním vašemu oboru a se specializací na B2B marketing.

Všechny články o úspěšném LinkedIn na IDEAMAG.CZ.