Možná se ptáte, proč je obsahový marketing pro architekty tak důležitý. Myslíte si, že by vám vaše projekty měly samy přinášet novou práci a klienty? To jsme slyšeli od architektů mnohokrát, zejména od těch starších generací.
Pokusíme se odpovědět na to, proč má obsahový marketing pro architekty smysl. Proč ho dělá tolik firem, startupů a společností v jiných odvětvích. Proč by se měl stát nezbytnou součástí vaší práce. A jaké jsou vlastně možnosti a formy obsahového marketingu pro architekty.
Proč by architektonická kancelář měla mít strategii obsahového marketingu
Architekti obvykle prodávají službu, která je z velké části založená na odborných znalostech. Architekt je od začátku v procesu navrhování, plánování nebo stavby. Obsahový marketing pro architekty vám dává příležitost ukázat, že jste odborníkem ve svém oboru a pomáhá budovat důvěru s potencionálními klienty. Základem obsahového marketingu jsou vaše webové stránky a sociální sítě. Představte si váš web jako prostor vašeho digitálního studia, který reprezentuje vaši značku, sdílí vaše novinky, hodnoty, projekty a postřehy, komunikuje s klienty, ale zároveň zachycuje potenciální klienty.
Návštěvnost webu
Každý web ale potřebuje mít nějakou (co možná nejvyšší) návštěvnost, protože bez návštěvnosti webu nemáte žádné publikum, pro které byste obsah vytvářeli. Proto hraje návštěvnost vašich webových stránek zásadní roli v úspěchu vaší kanceláře. Obsahový marketing a systém, jak na webu generujete nové příležitosti (někdy se tomu taky říká leady) ve vaší praxi. Sebelepší a sebekrásnější webové stránky jsou bez návštěvníků k ničemu.
Vybrali jsme pět typů obsahového marketingu, které zvýší návštěvnost vašich webových stránek a přivedou na váš web víc potenciálních klientů. Existuje celá řada typů obsahu, které dobře fungují v digitálním marketingu. My jsme vybrali ty z nich, které jsou podle našeho názoru užitečné pro architektonické kanceláře. To samozřejmě neznamená, že je musíte na svůj web aplikovat všechny; jde tipy, které vám pomohou začít. Doporučujeme, aby vaše strategie tvorby obsahu zahrnovala alespoň jednu z následujících možností.
Články na blogu
Obsahový marketing pro architekty byste měli začít kvalitními články, protože to je jeden z nejúčinnějších způsobů, jak zvýšit návštěvnost webových stránek, jak komunikovat vaši práci a jak si budovat okruh sledujících.
Je to také jeden z nejjednodušších způsobů obsahové strategie.
Jak takový architektonický blog nebo články vypadají, se podívejte například zde. Jde o projekty, které jsou od nás z Idealabu.
- Architektonické studio archicraft má svůj vlastní blog a najdete ho na www.archicraft.cz/cz/blog
- Studio OOOOX má také vlastní blog www.oooox.com/blog
- Pro Ateliér Kunc Architects jsme sedm let vydávali časopis AKA Stories, plný článků o architektuře tohoto studia www.atelierkunc.com
Video obsah
Video je skvělý a dynamický způsob, jak prezentovat vaše projekty, myšlenky, ale i nápady. Video můžete šířit prostřednictvím několika platforem, jako je youtube, přes vaše sociální sítě i webové stránky. Zabere vám ale víc času, příprava videa chce taky odpovídající techniku nebo dodavatele, kteří vám video připraví, ale výsledek prezentuje vaši práci nebo realizace velmi účinně.
Tady je pár ukázek videí pro architekty, které jsme připravovali. Od rozhovoru po náladovou prezentaci dosud nepostaveného projektu studia Vrtiška Žák.
- Seriál videí Kanceláře podle YUAR
- Seriál Krásné bydlení s Michalem Kuncem
- Videopodcast OOOOX: rozhovory Radky Valové a Radka Váni
Podcast
Zvukový obsah ve formě podcastů se v posledních letech stal velmi populárním. A je to skvělý způsob, jak si budovat status experta. Zároveň vytvoření vlastního podcastu pro architektonickou kancelář není úplně jednoduché: chce to čas, strategii, témata… Pokusili se s námi o to architekti například z ateliéru OOOOX nebo YUAR a Ateliér Kunc Architects.
Pokud si vlastní podcast netroufáte, zkuste se zamyslet, ve kterém jiném podcastu byste mohli být hosté, kde máte možnost prezentovat své názory. Vaše architektonické studio se například zaměřuje na design kanceláří, pak můžete být hosty našeho seriálu Architekti kanceláří na webu ARCHIZOOM.
Případové studie
Dalším typem obsahového marketingu pro architekty jsou případové studie vašich projektů. Ty lze vytvářet v několika obsahových formách. Mohou to být články, ebook, videopřípadová studie. Těmito formáty máte možnost ukázat, jak vaše kancelář pomohla konkrétnímu klientovi s jeho projektem. Případovou studií nemyslíme pouze ukázku lesklých obrázků vašeho hotového projektu, ale také váš proces. Dobře připravená případová studie nastiňuje jednotlivé kroky vašeho procesu, zobrazuje nejen výsledky, ale i cestu k nim… zdůrazňuje vaše zaměření i cíle, ke kterým jste s klientem v průběhu projektu došli.
Průvodci & příručky
Pokud máte ve studiu nějaké zajímavé know-how, zkuste vytvořit online průvodce s užitečnými informacemi a poznatky pro vaši cílovou skupinu. Mějte na paměti, že nové návštěvníky webu přitáhnete například tím, že popíšete řešení nějakého postupu (například vizualizace architektury nějakého typu) a pomůžete tak návštěvníkům vyřešit jejich problém.
Pokud se zaměřujete například na designovou stránku projektů nebo návrhy interiérů a máte k dispozici hodně obrazového materiálu, můžete také vytvořit lookbooky s nástěnkami s materiály nebo kolekcemi produktů, které jste použili ve svém projektu, a sdílet je na platformách zaměřených na obrázky, jako je Instagram nebo Pinterest.
Jak na obsahový marketing v architektuře
Jedním z klíčových způsobů, jak úspěšně vybudovat sledovanost a zvýšit návštěvnost vašich architektonických webových stránek, je zůstat stabilní a konzistentní v marketingu a tvorbě obsahu. Měli byste pravidelně aktualizovat obsah a zveřejňovat příspěvky na svém blogu. Pokud je tam poslední článek z roku 2019, bude to působit dojmem, že se svému publiku nevěnujete. Nejen pro vaše návštěvníky, ale také pro vyhledávače.
Abyste si udrželi přehled, měli byste si dopředu vypracovat plán tvorby obsahu a rozvrh. Na začátku je dobré začít s jedním příspěvkem na blogu týdně nebo dvakrát měsíčně. Aktivity na sociálních sítích, jako je Instagram, mohou být na denní bázi, ale můžete si je také připravit a naplánovat předem, například pomocí nástrojů jako Buffer nebo podobné.
Pamatujte, že obsahový marketing pro architekty by měl být vždy v souladu s klienty, pro které chcete pracovat. Měl by být vymyšlený tak, aby přispíval k budování vaší značky a publika.
Chcete s tím pomoct?
Jak vypadá spolupráce s Idealabem?
Vypracujeme vám komunikační strategii, kterou předáme do rukou našich zkušených copywriterů. Copywriter umí nastavit tón, zvolit vhodné zabarvení a vybrat slovní zásobu tak, aby texty vyjadřovaly vaše hodnoty. Projektoví manažeři se následně starají o nahrání na web a drobné grafické úpravy obrazových materiálů. Následuje zmiňovaná distribuce, kterou kombinujeme na několika kanálech. Umíme pro vás vytvořit nejen newslettery, ale spravujeme i sociální sítě, nahráváme podcasty a tvoříme poutavá videa.
Kontakt: office@idealab.cz
Náš tip pro architekty: LinkedIn prezentace
Jak správně založit profil I
První díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Začínáme založením profilu, správným technickým nastavením a dalšími nezbytnými kroky.
Jak správně založit profil na II
Druhý díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Podrobné návody a odkazy na oficiální návody k tomuto nastavení najdete v tomto článku.
Obsahový marketing na LinkedIn
Jak na něj: od textů, přes "tone of voice" až po kvalitní obrazové materiály. Ukážeme, co je důležité.
Správa LinkedIn profilů
Popis toho, jak funguje naše služba správy firemních i osobních účtů na LinkedIn. Profesionálně, s porozuměním vašemu oboru a se specializací na B2B marketing.
LinkedIn a jeho využití v kreativních profesích
Článek určený architektům, designérům, interiérovým designérům a dalším freelancerům, kteří chtějí být na LinkedIn vidět, správně psát obsah a využít potenciál této sítě pro svoji efektivní prezentaci.
Všechny články o úspěšném LinkedIn na IDEAMAG.CZ.
S využitím článku Archipreneur
Foto: Pierre Châtel-Innocenti na Unsplash