Volný seriál o tom, jak reagovat na situaci, kdy svět se mění. Doslova ze dne na den. Seriál také o tom, jak aktivní marketing může firmám i jednotlivcům vytvářet velkou přidanou hodnotu, když trh dramaticky padá…

Můžeme vzít do ruky telefon a prostě někomu zavolat. Jak na to? A proč právě telefon? To jsou otázky, na které ve svěém článku odpovídá Petr Chaloupka v seriálu Marketing v době krize. Toto je první díl, věnovaný telefonování.

Jak pokazit telefonát novému zákazníkovi

Nebojte se, nepíšeme  praktický návod, protože všichni chceme pravý opak. Nepokazit vstupní telefonát novému, potencionálnímu zákazníkovi. Jak právě ten první telefonát správně “posadit” mezi další navazující marketingové aktivity?

Je hodně způsobů, kterými si můžete pokazit vlastní telefonát novému zákazníkovi. I když zde píšeme o oblasti B2B (vysvětlení zkratky najdete v našem slovníku), můžeme použít jako příklad telefonický hovor z call centra.

Stačí si vzpomenout na to, kdy vám naposledy někdo takový zavolal. První rozpoznávací znak je věta „náš hovor je monitorován“ nebo „máte chvilku čas na monitorovaný rozhovor“. Navíc často na pozadí slyšíte zvuky typické pro call centrum – hlasy dalších operátorů, apod. To vše znamená, že jste se dostal do spárů firmy, které jde hlavně o objem odbavených telefonátů.

Máma mele maso (do telefonu)

Hodně otravný může být potom samotný hovor, pokud není relevantní a volající „oddrmolí“ věty bez ohledu na vaše opravdové potřeby. S tím je spojený další nešvar – dlouhý monolog volajícího, který vám potřebuje předat obchodní sdělení a nemá čas se skoro nadechnout, abyste ho náhodou nepřerušili a neukončili rozhovor.

Jde to dělat lépe

Pamatujte na tyto chyby, když si připravujete vlastní hovor. Pokud voláte někomu neznámému, je dobré mít nabídku dobře připravenou. I s přínosy pro toho, koho se snažíte přesvědčit. Volaný by měl mít pocit, že nabídku řešíte s ohledem k jeho individuálním potřebám. Takový hovor by měl mít ideálně osobní hodnotu pro volaného. Takže opakujeme jako už mnohokrát: obsah je základ.

Rozhovor samotný musí plynout opravdu jako konverzace. Toho dosáhnete tím, že uberete v mluvení a přidáte na otázkách. Ptejte se a poslouchejte. Dejte i tónem hlasu znát, že vás odpovědi druhé strany zajímají a že víte o čem mluví. Reagujte na odpovědi.

Pokud volaná osoba souhlasí s dalším jednáním, potvrďte si na konci hovoru vaše očekávání z plánované schůzky. Něco jako hlavní téma, které chcete společně probrat.

Sekretářka = ochranná hráz

V dnešní době je čím dál těžší se dostat ke kompetentní osobě přes sekretářky nebo osobní asistentky. Odfiltrovat obchodníky je jejich práce. A že těch obchodníků volá za jeden den velké množství. Jak se dostat dál?

Někdy pomůže jméno cílové osoby, někdy několik vět, které definují osobní hodnotu pro volaného, kterou rozpozná i bránící sekretářka. Jindy může vést k úspěchu dotazy na technické věci, kterým netechnický člověk na druhé straně nerozumí a raději hovor předá dál. Bohužel neexistuje univerzální a 100% řešení. Někdy to prostě je o náhodě. Třeba když zavoláte ve chvíli, kdy „stráž“ není u stolu a hovor zvedne přímo jednatel.

Potřebujete pomoci s voláním? Nebo potřebujete B2B telemarketing? Dejte nám vědět.

Jak generovat nové leady

Generování nových leadů se dlouhodobě věnujeme a píšeme o něm na našem blogu IDEAMAG.
Pokud se chcete v problematice generování leadů zorientovat, doporučujeme tyto články, které pro čtenáře IDEAMAG připravuje Petr Chaloupka ze společnosti LEADMACHINE.

LEADMACHINE – nová služba Idealabu I.
LEADMACHINE – nová služba Idealabu II.
Jak generovat nové leady I.
Jak generovat nové leady II.
Demand Generation v době krize

Chcete s námi probrat telemarketingovou kampaň nebo konkrétní projekt?

Kontakt pro vás

Petr Chaloupka
Email: petr@leadmachine.cz
Tel. +420 777 877 024

Psáno pro LEADMACHINE.CZ

Ilustrační foto je od Kuroko Ukou na webu Unsplash