I když to tak zdánlivě nevypadá, jaro je teprve za dveřmi, Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně 2019 tu bude zanedlouho.

Alespoň z pohledu marketingového specialisty, organizátora prezentace na MSV 2019 nebo obecně firmy, která se rozhodne na MSV Brno prezentovat, je nejvyšší čas začít s přípravou.

Protože v Idealabu dlouhodobě věnujeme marketingu ve strojírenství (náš seriál článků najdete zde) a máme bohaté zkušenosti s přípravou kampaní na různé strojírenské veletrhy, rozhodli jsme se připravit pro vás průvodce a v něm popsat, co podle nás má význam na MSV dělat a co je naopak vyhazování peněz. Krok po kroku vám v několikadílném seriálu předáme své zkušenosti a popíšeme, jaký marketing byste pro mezinárodním strojírenském veletrhu měli dělat, abyste mezi stovkami dalších vystavujících uspěli a byli vidět.

Cíle pro MSV 2019

Nejdříve se musíte rozhodnout, co jsou vaše hlavní obchodní cíle na veletrhu.
Je to pouze setkání se stávajícími zákazníky? Nebo vám jde hlavně o nové kontakty – leady, které plánujete „přetavit“ do obchodních nabídek po MSV? Často je to něco mezi tím.

Občas slýcháme, že si naši klienti „nemohou dovolit nebýt viděni na MSV“. K tomu se ještě vrátíme na konci seriálu, nyní předpokládejme, že máte důvody na MSV 2019 být. A vaše účast není vedena jen obavou tam nebýt.

Marketingová strategie pro MSV 2019

Marketingová strategie na takovou akci musí vyplývat z definovaných obchodních cílů. Pokud jste zaměřeni výhradně na stávající zákazníky, nemusí vás tolik zajímat média a budete se soustředit hlavně na dobrý proces pozvánek a výrobu marketingových materiálů, případně dárků.

Pokud vás zajímají hlavně nové leady, máte to trochu složitější. Potřebujete připravit určitou marketingovou nadstavbu, která vám zajistí viditelnost vaší firmy před a během MSV.

Naše zkušenosti ukazují, že se vyplatí investovat čas i zdroje do kampaně na zviditelnění firmy již dlouho před veletrhem.

Pokud chcete uspět, musíte využít více marketingových kanálů – newsletter, PR komunikaci, inzerce, SEO optimalizace webových stránek i sociální sítě. Navíc pro samotnou akci si potřebujete připravit firemní materiály a třeba dárky. My si postupně všechny tyto body rozebereme, ale už nyní vidíte, že to může být opravdu velký projekt, pokud bude chtít pokrýt vše. A pokud jste jediní, kdo se ve firmě stará o marketing, tak toho na vás bude opravdu hodně.

Nemusíte ale dělat vše sami. Často se vyplatí předat část své práce specializovaným agenturám, které mají s danou problematikou zkušenosti. Pokud pokryjí více oblastí, o to lépe.

S podporou externích partnerů nebo bez ní je první, co potřebujete, check list. Zde si připravíte všechny podprojekty a položky, které se budou týkat kampaně na MSV.

Tento check list vám bude sloužit i jako itinerář, takže budete mít pod kontrolou časování jednotlivých akcí. Připravte si ho v MS Wordu nebo MS Excelu podle toho, co vám více vyhovuje. Příště popíšeme, co všechno do takové kampaně pro MSV může patřit.

Potřebujete pomoci s marketingovou strategii na MSV 2019? Nevíte, jak začít?
Obraťte se na nás.

Příště: Kdy a jak začít s přípravami na MSV Brno 2019

Mohlo bys Vás také zajímat

Marketing ve strojírenství I.
Marketing ve strojírenství II.
Marketing ve strojírenství III.
Marketing ve strojírenství IV.
Marketing ve strojírenství V.

Jak Vám můžeme pomoci?
Kontakt pro Vás: Petr Chaloupka, petr.chaloupka@idealab.cz, tel. +420 777 587 024