Grafika a struktura informací v newsletteru jsou důležité. Stejně jako kniha má typografii a sazbu, která vede čtenáře textem, newsletter má svá grafická pravidla.

minulém dílu jsme probrali předmět úspěšného newsletteru a ukázali si, jak se dá jedno sdělení podat různými způsoby: nudně a chytlavě. Předmět je první kotva, kterou házíte čtenáři.
Když ho chytnete a on váš newsletter otevře, máte první plus (tedy vyšší open rate = procento adresátů, kteří váš newsletter otevřeli). Další plusové body nasbíráte, pokud váš newsletter bude přehledný a graficky dobře upravený.

Jak připravit grafiku newsletteru

Stejně jako jinou grafiku: přehledně, s citem… ideálně s profesionálním grafikem. Na rozdíl od knižní nebo časopisecké sazby máte u newsletteru poněkud zúžené pole pro kreativitu, protože newsletter se odesílá ve formátu HTML, kde musíte stále myslet na to, že adresát nebude mít například nainstalovaný daný font písma nebo bude newsletter zobrazovat v prohlížeči nebo poštovním klientovi, který některé grafické prvky zobrazí jinak… V tomto bodě na vás číhá celá řada úskalí a je potřeba, aby grafika newsletteru splňovala několik hlavních parametrů.

Jak strukturovat grafiku newsletteru

Obecně platí hierarchizace obsahu, stejně jako v jiné marketingové komunikaci. Pokud je něco větší, nebo zabírá více prostoru, dáváme tomu větší důležitost. Proto v newsletteru používejte různě velké fonty, informační a grafické bloky. Grafika newsletteru by měla být:

  • Strukturovaná a hierarchizovaná
  • Přehledná a odpovídající firemním barvám a typografii
  • Jednoduchá a korektně zobrazitelná v poštovních klientech i webových prohlížečích
  • Kontrastní a dobře čitelná

Delší texty doporučuji rozdělit do menších částí nebo textových bloků. Lepší orientaci v textu vám zajistí také seznamy, odrážky, tučné texty a další barevné prvky, jako jsou tlačítka a textové boxy.

Fotografie v newsletteru

Samozřejmě můžete odesílat pouze textové newslettery, ale pokud máte kvalitní fotografie, využijte je naplno. Prokládejte textový obsah fotkami. Nezapomeňte, že na fotky lidé klikají, proto by každá použitá fotografie měla mít definovaný (a také vámi měřený) proklik na web. Uvidíte, že na obrazový obsah budou adresáti klikat více než na textový.

Pokud nemáte vlastní kvalitní fotografie, můžete využít fotobanky zdarma, ostatně my to na tomto blogu Idealabu také děláme. Sepsali jsme pro vás přehledné návody na to, kde najít fotografie zdarma.

Fotografie zdarma a jejich využití I.
Fotografie zdarma a jejich využití II.
Formáty na sociálních sítích 2020

Call to action v newsletteru

V příštím dílu seriálu Jak vytvořit úspěšný newsletter projdeme otázku „call to action“, tedy výzvy k akci. To je jedna z hlavních charakteristik úspěšného newsletteru. Co má váš adresát udělat? Jak a kam ho chceme z newsletteru navést? A jak celou tuhle akci měříme? A jak vyhodnocujeme výsledky? Sledujte blog Idealabu a za několik dní pokračujeme.

Můžete se také vrátit k 1. dílu seriálu Jak vytvořit úspěšný newsletter anebo k 2. dílu seriálu Jak vytvořit úspěšný newsletter (tam jsme řešili Předmět mailu).

Potřebujete úspěšný newsletter?

Začněte hned. Prostudujte si naše návody na úspěšný marketing a zkuste to sami. Anebo na přípravu newsletteru nemáte čas a kapacitu? Rádi vám pomůžeme.

Napište přímo Radkovi Váňovi na radek@idealab.cz, nebo mu zavolejte na tel. +420 777 572 476 a dohodněte se na konzultaci, která vám dá odpovědi na vaše otázky, jak připravit úspěšný newsletter.
A jak tento newsletter využijete pro vaše podnikání.
Jak newsletter připravit?
Jak newsletter odeslat?
To všechno vám vysvětlíme.

Náš tip: Marketingový slovník Idealabu

Pečlivě vybíráme termíny a pojmy z oblasti marketingové komunikace, které by se vám mohly hodit pro vaši práci. Najdete je v Marketingovém slovníku Idealabu, který dnes obsahuje několik set pojmů. Několik tisíc čtenářů tohoto blogu nejčastěji hledáMarketingovém slovníku tato hesla:

Ilustrační foto máme od NordWood Themes z fotobanky Unsplash