Jak má vypadat newsletter, který zaujme čtenáře? Jak připravit emailovou kampaň? Jak hromadně rozesílat emaily správným adresátům?
Struktura úspěšného newsletteru
V dnešním dílu si ukážeme, jak správně napsat předmět newsletteru a jak ho vztáhnout k samotnému obsahu newsletteru, v dalších dílech pak probereme, jak připravit grafiku newsletteru a pomocí jakých nástrojů odeslat newsletter adresátům.
Newsletter není seminární práce, není to ani případová studie a není to ani článek, jako je například tento. Newsletter má několik záchytných bodů, které když pochopíte a vymyslíte, jak na ně, máte vyhráno. Takže pojďme dnes na předmět úspěšného newletteru.
Jak napsat předmět mailu úspěšného newsletteru
Je to jako v životě: můžete přijít na schůzku v outdoorových kalhotách, sandálech a tričku z Háemka (pozor: nic proti Háemku)… Nic se nestane, bude vám teplo, ale svým outfitem nejspíš nikoho ze svých partnerů nezaujmete. A svou službu nebo produkt budete prodávat… no o něco méně úspěšně, než když svůj outfit vyladíte do detailu: barvy, materiály a značky. Přesně tak to je s předmětem úspěšného newsletteru. Uvedu dva příklady, na kterých vysvětlím, jak se liší předmět úspěšného newsletteru od toho… no: řekněme méně úspěšného.
Příklad první:
Předmět: Krásný nábytek, s.r.o. – newsletter 1 / prosinec 2020
Příklad druhý:
Předmět: Pět ultimátních tipů na ergonomický nábytek do vaší kanceláře
Tak tohle vám přijde do emailu a odesílatel chce, abyste si jeho newsletter přečetli. Co vás napadne? Jak se zachováte?
Úspěšný předmět newsletteru
V obou případech firma Krásný nábytek, tedy fiktivní výrobce kancelářského nábytku, posílá newsletter. Předmět číslo 1 je totální nuda, která říká, že daná firma je s.r.o. a pak to, že je prosinec. Obojí jsou pro mne jako adresáta naprosto zbytečné informace (první informace mne nezajímá, pokud zrovna nejsem úředník příslušného Finančního úřadu) a druhou informaci, tedy to, že je prosinec, nejspíš vím. Anebo mi svítí vpravo dole v okně počítače. Druhý předmět mi jasně ukazuje, že dostanu pět konkrétních tipů, že jsou něčím výjimečné (nebo ultimátní) a že mi pomohou rozhodnout se při výběru kancelářského nábytku do mé kanceláře.
Protože zrovna vybavuji nová pracovní místa, otevřu si email, abych načerpal inspiraci. Anebo jen ze zvědavosti zjistil, zda těch 5 tipů je opravdu ultimátních, anebo mne odesílatel jen tak oblbuje… Na to pozor: když slibujete ultimátní tipy, neměli byste v samotném mailu zklamat čtenáře tím, že mu sdělíte, že kancelářský stůl má čtyři nohy. Na tom není ultimátního nic.
Parametry úspěšného newletteru
To znamená předmět úspěšného newletteru by měl splňovat tyto parametry:
- Zaujmout na první pohled
- Jasně vysvětlit obsah newsletteru
- Nelhat a nepřehánět
- Otevřít téma newsletteru a navigovat k otevření
Můžete se také vrátit k 1. dílu seriálu Jak vytvořit úspěšný newsletter I.
Chcete vydávat úspěšný newsletter?
Umíme to. Děláme to deset let. A rádi v tom pomůžeme i vám. Napište přímo Radkovi Váňovi na radek@idealab.cz, nebo mu zavolejte na tel. +420 777 572 476 a dohodněte se na konzultaci, která vám dá odpovědi na vaše otázky, jak připravit úspěšný newsletter. A jak tento newsletter využijete pro vaše podnikání.
Jak newsletter připravit?
Jak newsletter odeslat?
To všechno vám vysvětlíme.
Náš tip: Marketingový slovník Idealabu
Pečlivě vybíráme termíny a pojmy z oblasti marketingové komunikace, které by se vám mohly hodit pro vaši práci. Najdete je v Marketingovém slovníku Idealabu, který dnes obsahuje několik set pojmů. Několik tisíc čtenářů tohoto blogu nejčastěji hledá v Marketingovém slovníku tato hesla:
Hodí se tyto marketingové pojmy pro práci i Vám? Jsme rádi! Surfujte a využijte naše bezplatné marketingové nástroje.
Ilustrační foto máme od Krsta Jevtice z fotobanky Unsplash.