Newslettery nikdo nečte. Mažu je hned, jak přijdou. Omyl. Newsletter je dlouhodobě nejefektivnější způsob marketingové komunikace.

Náš nový seriál jsem schválně začal negativními názory a kritikou newsletterů. Často ji slyšíme od našich klientů a často bojujeme na začátku marketingové spolupráce s předsudky, že newslettery, tedy hromadné rozeslání nějakého (záměrně říkáme „nějakého“) sdělení má mizivý dopad.

Úspěšnost newsletterů

Pojďme se podívat na čísla, protože ta v online marketingu a výkonnostním marketingu hrají klíčovou roli. Newslettery umíme změřit: do detailu, v reálném čase, v úspěšnosti i každém jednotlivém prokliku. Dobře připravený newsletter s kvalitním obsahem přináší adresátům:

  • Zajímavé a nové informace
  • Vyřeší nějaký jejich problém, například „Jak připravit úspěšný newsletter
  • Inspiraci o oboru, který je zajímá
  • Vede je na web, kde mohou najít další informace o daném tématu
  • Mohou dostat nějaké zvýhodnění, v případě eshopu například dárek nebo slevu

Protože v Idealabu připravujeme desítky newsletterů měsíčně a odesíláme je na pečlivě budované databáze stovek adres až desítek tisíc adres, víme, jaká čísla dobře připravený newsletter může odesílateli přinést.
Pokud budeme mít aktualizovanou a dobře spravovanou databázi adresátů, řekněme o 1000 adresách, kvalitní obsah a pečlivě připravenou grafiku celého newsletteru, můžeme se dostat na 50% open rate newsletteru. Jde o procento adresátů, kteří daný newsletter otevřeli, což je při počtu 1000 adresátů 500 čtenářů. Zkuste najít jinou formu komunikace, při které rychle oslovíte 500 adresátů… Telefonicky? Osobní schůzkou? Poštou (ufffff)?

V čem vám newsletter pomůže 

Než se pustíte do přípravy newsletteru (například s námi v Idealabu), měli byste si odpovědět na několik klíčových otázek.
K čemu chci newsletter využít? Jaká je moje motivace vzít 100, 1000 nebo 10 000 adres a těm poslat mail? Pár hlavních důvodů, proč odesílat newsletter vám nabízím právě zde. Cílem vašeho newsletteru může být například:

  • Přivést na váš web více návštěvníků
  • Zvýšit prodej zboží nebo služby
  • Dát čtenářům informace, které je zajímají
  • Získat zpětnou vazbu
  • Připomenout se a ukázat, co právě děláte… Nebo také někdy říkáme: budovat brand awareness.
  • Přivést nové sledující na vaše sociální sítě

To je jen šest důvodů, proč odesílat newsletter.
Když se zamyslíte, najdete určitě další a dost často bude těch důvodů několik najednou. Než se do toho (společně) pustíme, měli bychom mít na paměti adresáta. Tedy toho, komu v mailové schránce vyskočí náš newsletter a kdo by měl být pokud ne uchvácen obsahem a samozřejmě i formou, tak alespoň by se neměl odhlásit. Například v architektonickém časopisu ARCHIZOOM, který vydáváme, máme moto: „Tvoříme obsah takový, jaký bychom sami chtěli číst.“. To samé platí pro newslettery: vytvářejte a odesílejte takové newslettery, které byste sami chtěli dostávat. Zajímavé, plné nových informací, graficky správně upravené a neobtěžující.

Jak na to? Jak konkrétně připravit zajímavý newsletter? Jak ho správně odeslat třeba na těch již zmiňovaných 1 000 adres? Jak vyhodnotit, zda můj newsletter byl úspěšný? To vše jsou otázky, na které společně odpovíme v dalším dílu seriálu Jak vytvořit úspěšný newsletter, který vyjde na blogu Idealabu v sobotu 19. prosince.

Chcete úspěšný newsletter už teď?

Napište přímo Radkovi Váňovi na radek@idealab.cz, nebo mu zavolejte na tel. +420 777 572 476 a dohodněte se na konzultaci, která vám dá odpovědi na vaše otázky, zda newsletter potřebujete.
Jak newsletter využijete pro vaše podnikání?
Jak newsletter připravit?
Jak newsletter odeslat?

Náš tip: Marketingový slovník Idealabu

Pečlivě vybíráme termíny a pojmy z oblasti marketingové komunikace, které by se vám mohly hodit pro vaši práci. Najdete je v Marketingovém slovníku Idealabu, který dnes obsahuje několik set pojmů. Několik tisíc čtenářů tohoto blogu nejčastěji hledáMarketingovém slovníku tato hesla:

Hodí se tyto marketingové pojmy pro práci i Vám? Jsme rádi! Surfujte a využijte naše bezplatné marketingové nástroje.

Ilustrační foto máme od Austina Distela z fotobanky Unsplash.