Cítíte, že má vaše značka na víc? Děláte skvělé věci, ale nikdo o vás moc neví? Možná je na čase přemýšlet o PR firmě. Jak vybrat PR agenturu? A jak si vybrat tu správnou? Přečtěte si souhrn tipů a rad od nás, z Idealabu.

 

Hledejte někoho, kdo vám rozumí

Velká většina PR firem má nějaké zaměření. Tak, jako vám nejspíše high-tech zaměřená agentura moc nepomůže v propagaci vaší nové divadelní hry, stejně tak vám s PR nepomůže showbyznys orientovaná firma při prodeji vaší nové mobilní aplikace.

Snažte se najít partnera s podobnou firemní kulturou

Pokud jste malý start-up plný mladých lidí, nechoďte do agentury, kde na vás budou koukat jako na potrhlé teenagery. Naopak to platí také – hledáte-li seriózní zastoupení a nemáte rádi pokusy, jděte k někomu, s kým si budete rozumět. PR agentura je vaše prodloužená ruka a je potřeba, aby měla stejný hlas jako vy.

Výstupy budou dobré jen tak, jak dobré jsou podklady

Jedna z nejdůležitějších věcí u výběru PR agentury je si uvědomit, že PR agentura netvoří váš brand. Ten tvoříte vy. Jen vy znáte svou firmu nejlépe. Tvorba tiskové zprávy nezačíná u copywritera. To vy si musíte najít čas a sepsat alespoň základní text. Pokud na svojí PR firmu nemáte čas a odpovídáte ji na e-maily jednou za měsíc, nečekejte zázraky.

Srovnejte si očekávání

U každého obchodu jsou dvě strany stolu. Velice často se může stát, že klient od PR agentury požaduje práci, u které si plně neuvědomuje její časovou náročnost. Pokud chcete PR servis v rozsahu jedné hodiny za měsíc, jen těžko můžete očekávat, že se do tří týdnů od navázání spolupráce objevíte v tom největším denním tisku. Otevřeně mluvte o svých očekáváních a naslouchejte tomu, co je reálné. V čase, dostupných zdrojích, lidech…

Výsledky mluví za vše

Hledejte agenturu, která pouze nemluví, ale činí. Každá dobrá PR agentura by měla mít zpracované případové studie (podívejte se například na ty naše) a další ukázky práce. Pokud hledáte mediální zastoupení, řekněte si o ukázku publikovaných článků. Chcete-li pořádat konference pro své zákazníky, vyžádejte si seznam pořádaných událostí. Jedna případová studie, marketingová strategie nebo SEO analýza vydá za tisíc prázdných slov. A pokud si nebudete jisti, vyžádejte si reference, se kterými můžete mluvit – většinou se bude jednat o dlouhodobé klienty PR agentury a ti vám řeknou nejlépe co jsou jejich silné a slabší stránky.

PR agentura je tady po vás

Nezapomínejte, že PR agentura je tu pro vás, ne naopak. Soustřeďte se na to, jak se k vám agentura chová. Chcete takovou agenturu, která vám bude naslouchat a bude mít na srdci váš úspěch.

Vybírejte lidi, ne firmu!

Žádné webové stránky vám k finálnímu výběru PR agentury nepomohou. K tomu, jak si vybrat PR agenturu najdete spoustu návodů a rad, ale to klíčové je, že se musíte setkat. Potkejte se s lidmi, kteří vás budou reprezentovat. Pojďte se klidně potkat s námi!

Přečtěte si další návody a rady na IDEAMAG.cz

Produktové PR: jak na něj

Lead Machine generuje příležitosti

Jak získat dotaci na marketing

Online průzkumy a jak na ně

Jak využít green marketing ve firmě?

Jak připravit firemní časopis I.

Jak spravovat databázi kontaktů