Cítíte, že má vaše značka na víc? Děláte skvělé věci, ale nikdo o vás moc neví? Možná je na čase přemýšlet o PR firmě. Jak vybrat PR agenturu? A jak si vybrat tu správnou? Přečtěte si souhrn tipů a rad od nás, z Idealabu.
Hledejte někoho, kdo vám rozumí
Velká většina PR firem má nějaké zaměření. Tak, jako vám nejspíše high-tech zaměřená agentura moc nepomůže v propagaci vaší nové divadelní hry, stejně tak vám s PR nepomůže showbyznys orientovaná firma při prodeji vaší nové mobilní aplikace.
Snažte se najít partnera s podobnou firemní kulturou
Pokud jste malý start-up plný mladých lidí, nechoďte do agentury, kde na vás budou koukat jako na potrhlé teenagery. Naopak to platí také – hledáte-li seriózní zastoupení a nemáte rádi pokusy, jděte k někomu, s kým si budete rozumět. PR agentura je vaše prodloužená ruka a je potřeba, aby měla stejný hlas jako vy.
Výstupy budou dobré jen tak, jak dobré jsou podklady
Jedna z nejdůležitějších věcí u výběru PR agentury je si uvědomit, že PR agentura netvoří váš brand. Ten tvoříte vy. Jen vy znáte svou firmu nejlépe. Tvorba tiskové zprávy nezačíná u copywritera. To vy si musíte najít čas a sepsat alespoň základní text. Pokud na svojí PR firmu nemáte čas a odpovídáte ji na e-maily jednou za měsíc, nečekejte zázraky.
Srovnejte si očekávání
U každého obchodu jsou dvě strany stolu. Velice často se může stát, že klient od PR agentury požaduje práci, u které si plně neuvědomuje její časovou náročnost. Pokud chcete PR servis v rozsahu jedné hodiny za měsíc, jen těžko můžete očekávat, že se do tří týdnů od navázání spolupráce objevíte v tom největším denním tisku. Otevřeně mluvte o svých očekáváních a naslouchejte tomu, co je reálné. V čase, dostupných zdrojích, lidech…
Výsledky mluví za vše
Hledejte agenturu, která pouze nemluví, ale činí. Každá dobrá PR agentura by měla mít zpracované případové studie (podívejte se například na ty naše) a další ukázky práce. Pokud hledáte mediální zastoupení, řekněte si o ukázku publikovaných článků. Chcete-li pořádat konference pro své zákazníky, vyžádejte si seznam pořádaných událostí. Jedna případová studie, marketingová strategie nebo SEO analýza vydá za tisíc prázdných slov. A pokud si nebudete jisti, vyžádejte si reference, se kterými můžete mluvit – většinou se bude jednat o dlouhodobé klienty PR agentury a ti vám řeknou nejlépe co jsou jejich silné a slabší stránky.
PR agentura je tady po vás
Nezapomínejte, že PR agentura je tu pro vás, ne naopak. Soustřeďte se na to, jak se k vám agentura chová. Chcete takovou agenturu, která vám bude naslouchat a bude mít na srdci váš úspěch.
Vybírejte lidi, ne firmu!
Žádné webové stránky vám k finálnímu výběru PR agentury nepomohou. K tomu, jak si vybrat PR agenturu najdete spoustu návodů a rad, ale to klíčové je, že se musíte setkat. Potkejte se s lidmi, kteří vás budou reprezentovat. Pojďte se klidně potkat s námi!
Marketing pro architekturu
Chcete prezentovat svou architektonickou práci?
Nabízíme architektům, designérům i dodavatelům kompletní PR a mediální servis.
Přečtěte si další návody a rady na IDEAMAG.cz
Lead Machine generuje příležitosti
Jak získat dotaci na marketing
Jak využít green marketing ve firmě?