Pokud uvádíte na trh nový výrobek nebo službu, neobejdete se bez produktového PR. Jak správně připravit vstup na trh? Jak komunikovat redesign již známé značky? Jak dát vědět o tom, že vaše služba je ta nejlepší?

To všechno jsou otázky, na které umíme odpovědět. Dnes představíme postup, jak správně řídit produktové PR. Jako specialisté na B2B marketing se více soustředíme na tuto oblast, takže produktové PR například pro nové jogurty u nás nehledejte.

Jak postupujeme

Každá komunikace má svůj postup a jednotlivé kroky. Pokud se rozhodnete, že si pro své produktové PR vyberete nás v Idealabu, začneme tím, že vytvoříme komunikační strategii produktového PR. Ta zahrne poradenství při výběru vhodných mediálních kanálů, pak se soustředíme na to, jak začlenit tuto komunikaci do celého konceptu vaší značky. To vše při dodržení corporate identity.

Klasické reklamní kampaně dnes doplňuje právě produktové PR, což znamená vydat se na dlouhou a složitou cestu, kde jedním z kanálů komunikace je spolupráce s médii (press relations). Pro média je potřeb připravit kvalitní obsah: perfektně a srozumitelně popsat, v čem je produkt výjimečný, jak a komu slouží, dobře ho nafotit...

Pomůže vám v tom například sekce Pro média (podrobný článek o tom, jak ji vymyslet, najdete zde), dobrá databáze médií a samozřejmě podpora na sociálních sítích.

Barrisol - napnutá komunikace

Jedním z takových produktů, pro které dlouhodobě vytváříme komunikační strategii, je napínaná stropní fólie Barrisol od francouzského výrobce (více v tomto článku). Na českém trhu funguje dvacet let, mezi architekty má výborné renomé, přesto je třeba neustále komunikovat výhody i další využití na trhu.
Důvodem takového produktového PR je řada konkurenčních firem, které pod obdobnými názvy prodávají kopie Barrisolu. Zákazník, který nemá s tímto materiálem zkušenost, na první pohled nepozná, v čem se originál liší od kopie.
O realizací z Barrisolu jsme také připravili případové studie, které ukazují možnosti tohoto materiálu (najdete je volně ke stažení zde a zde)

Obklady, dlažby... a obsah

Dalším příkladem produktového PR byla naše práce pro libereckou firmu Fin Gres. Ta více než dvě desetiletí na českém trhu prodává obkladové materiály té nejvyšší kvality. Sortiment tvoří skleněné, keramické, kamenné a kovové mozaiky. Firma také dodává dlažby pro bazény, wellness a veřejné interiéry. Protože v tomto segmentu je obrovská konkurence, vytvořili jsme specializovaný blog, kde jsme každý týden (na základě předem připravené obsahové strategie) publikovali odborný článek o sortimentu firmy.
Na blogu OBLOŽENO.CZ  jsme pravidelně každý týden psali o tom, že i mozaiky mohou být poskládané zcela neopakovatelným způsobem.

Produktové PR

Na dvou specifických příkladech jsme ukázali, jak postupujeme při přípravě produktového PR. Protože se specializujeme na oblast architektury a designu, vybrali jsme dva příklady z této oblasti.

Máte produkt, pro který potřebujete vytvořit PR strategii a dlouhodobě ho komunikovat směrem k veřejnosti?

Napište nám, potkejte se s námi v naší Laboratoři na pražském Břevnově.
Anebo přijedeme my k vám.