Dnes se zaměříme na jednu konkrétní věc, kterou využijete při vaší komunikaci s médii. Pokud máte dostatek materiálů, které chcete ukázat redaktorům, například blogové příspěvky, nové realizace, fotografie vašich projektů, pak tou správnou (a jednoduše realizovatelnou) vychytávkou na webu může být sekce Pro média.

Co si pod tím představit?

Jde o první kontaktní místo, kde redaktor získá přehled o tom, co aktuálně chcete komunikovat. Má zde také uvedený kontakt na press nebo PR osobu, se kterou se rychle dohodne na tom, co potřebuje pro svou práci, například odpovědi na své otázky nebo podrobnější popis projektu.

Hlavní přínosy sekce Pro média

Jako bývalí redaktoři odborných médií dobře víme, jakou radost nám vždy dělalo, když daná kancelář / firma / instituce měla na webu sekci Pro média.
A když - huráááá za to - to nebyla jen stránka s formulářem, ale reálnou, komunikující osobou, připravenou na požadavky médií. Na neúprosné termíny, technické podklady (ano, ano, kolikrát jsme jen vysvětlovali, že jpg obrázek o velikosti 142 kB na obálku časopisu opravdu nemůžeme použít).

Tady jsou hlavní argumenty pro to, proč na webu architektonické kanceláře zřidit sekci Pro média. Je jich hned několik.

1. Vaše webová prezentace působí profesionálně a jasně říká, že komunikaci s médii věnujete pozornost a stojíte o ni.

2. U větších (ale vlastně to platí i pro ty menší ateliéry) eliminuje časově náročnou komunikaci s hlavními architekty ateliéru. PR kontakt filtruje požadavky a pokud má připravené podklady k aktuálním projektům, které chcete a můžete publikovat, zrychluje celý proces.

3. Urychlí základní, vstupní seznámení s ateliérem, jeho tvorbou... klasický dotaz novinářů: "Co máte nového k publikování?" vás pak nepřekvapí uprostřed důležitého jednání s klientem, ale

Pár příkladů z českého prostředí.
Známý ateliér A69 a jejich kontakt pro média nebo Schindler Seko Architekti, pro které pracujeme my v Idealabu.

Náš tip

Pokud uvažujete o tom, že sekci Pro média a pravidelný mediální servis potřebujete, kontaktujte nás. Rádi pracujeme pro architektonická studia i jednotlivce.
Kontakt: Radek Váňa, radek@idealab.cz, tel. +420 777 572 476

Další zdroje

V prosinci 2018 jsme se podrobně věnovali marketingu pro architekty. Přečtěte si jednotlivé díly našeho seriálu:
Jak řešit marketing pro architekty I. díl
Jak řešit marketing pro architekty II. díl
Jak řešit marketing pro architekty III. díl

Ilustrace k dnešnímu článku je od francouzského ilustrátora Andrého Chiota, který nezaměnitelným způsobem ilustruje slavné světové stavby. Podívejte se na jeho portfolio.