Proč má smysl vydávat vlastní firemní časopis? Jak ho připravit a kolik taková prezentace stojí? První ze série článků věnovaných časopisům. Tištěným i online.
Kdy se pustit do vlastního časopisu
Důvodů, proč a kdy začít vydávat vlastní časopis, může být celá řada. Shrneme ty obecně platné.
Když jste například prodejce designového nábytku nebo kuchyní, potřebujete své zákazníky informovat o novinkách v sortimentu, rádi se pochlubíte zajímavou realizací nebo rozhovorem s architektem.
Když jste dodáváte nějakou specifickou službu, s vysokou přidanou hodnotou a chcete získat nové zákazníky. A ty stávající pravidelně informovat o tom, co je u vás nového.
Když chcete svým zákazníků ukázat, že danému oboru rozumíte, že vaše značka, produkt nebo služba jsou zajímavé, mohou pomoci nebo chcete vytvářet povědomí o svém oboru.
Jak může firemní časopis vypadat
Stejně jako na stáncích najdete celou řadu časopisů: od obyčejných na měkkém papíru až po luxusní, vytištěné na křídě. Když budete prodávat design (jako tomu je u řady našich klientů), nejspíš zvolíme graficky střídmý, minimalistický časopis. Ten kvalitně vytisknete a jednou za čtvrtletí rozešlete na databázi vašich zákazníků. Celý proces bude nějaký ten týden trvat a my v Idealabu ho celý převezmeme do naší péče.
Provedeme vás jednotlivými kroky, jak časopis připravit, co v něm publikovat, jaký mu dát formát a formu distribuce. Tím také minimalizujeme časovou zátěž vašich lidí.
Na projektu bude pracovat náš copywriter, grafik, fotograf a projektový manažer, který zajistí, aby celý tým ve stanoveném čase (a kvalitě) zpracoval, co je třeba. Koncept a celkovou strategii s vámi připraví Radek Váňa, zkušený šéfredaktor s praxí z řady tuzemských médií.
Jaké mohou být firemní časopisy
Během předchozích let jsme navrhli a vydáváme řadu různých časopisů. Prohlédněte si například:
Svět Botanicus / časopis pro výrobce a prodejce biokosmetiky
Magazín Stopka (pdf, 6 MB) / tištěný luxusní magazín pro prodejce interiérového vybavení
AKA Stories / online časopis o architektuře a interiérovém designu
Mohlo by vás také zajímat
Na www.ideamag.cz jsme publikovali několik článků, kde podrobně popisujeme téma firemního časopisu a další témata týkající se kvalitního obsahu.
Přečtěte si například tyto články:
Jak vytvořit úspěšný časopis
Jak na obsahový marketing
Jak vybrat obsahovou agenturu
Tipy, jak vybrat pro váš časopis obsahovou agenturu
Firemní časopis
Potřebujete své zákazníky informovat o novinkách?
Firemní časopis pomáhá budovat a rozvíjet dobré jméno vaší společnosti.