Připravili jsme pro vás sérii krátkých článků na téma telefonování. Dnes se podíváme se na to, proč je telefonování stále velmi dobrá cesta k novým zakázkám a prodejům. Popíšeme si, jaký je rozdíl mezi dobrým a špatným voláním.

Ano, telefonování - tzv. „cold call“ (co to je, vysvětlujeme zde), může být pro mnoho lidí nekomfortní činnost. Většina z nás si bude vždy hledat nějaké důvody, proč se volání cizím lidem vyhnout. Ale je to obchodně marketingový nástroj, který je velmi efektivní a rychlý pro domlouvání nových schůzek.

  1. Digitální nástroje toto nedokážou. Pasivní prezentace na webu, články na blogu, aktivní osobní email ani Newslettery. Pravděpodobnost otevření vaše emailu nebo Newsletteru je mnohem nižší, než že se mu dovoláte telefonem. Částečně, je to kvůli záplavě jiných emailů v Inboxu cílové osoby. I kdyby jich měl ale méně, stále spoléháte na krátký text ve vašem Předmětu emailu. A to ještě nemluvíme o kliknutí na odkaz na web, kde jsou většinou ty hlavní informace.
  2. Při klasické digitální kampani nemáte zpětnou vazbu. Necítíte reakci kontaktované osoby a sami tedy nemůžete reagovat. Jasně, při telefonování nevidíte neverbální reakce vašeho protějšku, ale i tón hlasu a obsah odpovědi hodně napoví. Mnohé hovory je tedy možné zachránit vlastní reakcí na námitky volaného.
  3. Telefonický rozhovor vám umožní domluvit se i druhém zavolání, pokud volaný váhá se souhlasem ke schůzce. Nabídnete doplňující informace emailem a rovnou domluvíte další termín k zavolání. Jaké procento vám kdy odpovědělo na Newsletter, že prosí o více informací a podle toho se rozhodne, zda bude souhlasit se schůzkou?
  4. Poslední výhodou při použití telefonu je přesměrování na správnou kontaktní osobu, pokud se napoprvé netrefíte správně. Často vás volaný sám přepojí na správného člověka, nebo vám poradí jméno a dodá telefonní číslo. Co víc si přát než možnost začít rozhovor větou: “Odkázal mě na Vás Váš kolega…“?

Telefonická kampaň sama nevyřeší vaší prázdnou obchodní „pipelinu“, ale je stále jeden z hlavních způsobů, jak se dostat ke správnému klientovi.

Potřebujete pomoci s přípravou volání? Nebo nemáte chuť sami telefonovat cizím lidem? Dejte nám vědět.

Jak generovat nové leady

Generování nových leadů se dlouhodobě věnujeme a píšeme o něm na našem blogu IDEAMAG.
Pokud se chcete v problematice generování leadů zorientovat, doporučujeme tyto články, které pro čtenáře IDEAMAG připravuje Petr Chaloupka ze společnosti LEADMACHINE.

LEADMACHINE – nová služba Idealabu I.
LEADMACHINE – nová služba Idealabu II.
Jak generovat nové leady I.
Jak generovat nové leady II.
Demand Generation v době krize

Chcete s námi probrat telemarketingovou kampaň nebo konkrétní projekt?

Kontakt pro vás

Petr Chaloupka
Email: petr@leadmachine.cz
Tel. +420 777 877 024

Psáno pro LEADMACHINE.CZ