Protože o sociální síti LinkedIn hodně píšeme, školíme její uživatele a vedeme několik desítek profilů, přidáváme dnes několik praktických rad. A hlavní poselství tohoto článku? Nebuďte LION na LinkedIn.

Jako uživatelé LinkedInu jste se nejspíš setkali s lidmi, kteří své profily označují zkratkou LION. Možná jste i jeden z nich. Co znamená zkratka LION na LinkedIn?

Jde o zkratku z anglického LinkedIn Open Networker a používají ji lidé, kteří se hlásí k nedodržování jednoho ze základních pravidel LinkedInu, tedy spojování se pouze s lidmi, které osobně známe, nebo jsme s nimi dělali nějaký projekt nebo byznys.

Správa LinkedIn profilu

Chcete svůj profil svěřit odborníkům?

Zajistíme, abyste na profesní síti, která má čím dál větší význam v byznysu, byli správně vidět.

Kdo je LION na LinkedIn

LION přijímá všechna pozvání od ostatních uživatelů LinkedIn. Sám aktivně žádá o spojení lidi, kteří s ním nikdy nespolupracovali. V podstatě se tak chová čím dál víc uživatelů na LinkedIn, i když zkratku LION oficiálně nepoužívají. Mají ale stejný cíl a dost často jsou to marketéři nebo lidé z HR. Sledují tím jediný cíl: mít ve své síti co nejvíc kontaktů. A pak platí: čím více kontaktů, tím větší šance na nalezení nových zaměstnanců, zákazníků nebo obchodních příležitostí - leadů.

Má smysl být LION na LinkedIn?

Moje odpověď je ne. Nedělejte to. Proč? Na první pohled je velké množství kontaktů výhoda. Ale co se týká hodnoty mnoha kontaktů, pak platí to, co v jiných oblastech podnikání. Lepší je kvalita než kvantita. K čemu je mi 15 000 kontaktů v síti LinkedIn, když 99% z těchto spojení neznám? A dá se vůbec efektivně komunikovat se skupinou tisíců kontaktů z různých oborů a částí světa?

Jak říkám na školeních, stát se LION na LinkedIn je cesta do pekel. Počítejte s tím, že váš mailbox se začne plnit a do messengeru vám začnou padat zprávy rychlostí blesku. Byznys skrze tuhle cestu maximalizace spojení neuděláte.

Kde končí LION

V zájmu optimálního fungování webu mohou mít členové LinkedIn maximálně 30 000 spojení 1. stupně. Přečtěte si více o limitu velikosti sítě LinkedIn přímo na stránce LinkedIn. Jen pro vaši představu, 30 000 lidí je takové středně velké české okresní město, pokud byste se rozhodli vyčerpat limit všech spojení na LinkedIn.
Pojďme se tenhle "LION" pohled na svět (sociální sítě) podívat prakticky. Anebo pragmaticky?

Výzkumy říkají, že reálně jsme ve své mysli schopni pojmout někde kolem 150-200 kontaktů. To jsou lidé, které známe, pamatujeme si je, jsou to naši kamarádi (neplést s přáteli) a umíme je někam zařadit. Jaký smysl má pak v kontextu tohoto mít v síti 30 000 kontaktů?
Než se rozhodnete vydat na "LION" cestu, položte si otázky:

  • Když budu do sítě 30 000 lidí posílat příspěvky, jaké budou?
  • Jaká je reálná šance na nějaký rozumný kontakt v rámci tak velké skupiny (neznámých) lidí?
  • Jak lze ve skupině 30 000 lidí něco smysluplného sdělit (přečtěte si o tom, jak dělat obsahový marketing na LinkedIn v mém článku)?

A kdybyste se náhodou - i přes všechna má varování - rozhodli stát se "lvem LinkedIn salónů", tedy LION LinkedIn členem, tady je oficiální návod na to, jak přidávat nová spojení, budovat síť a stoupat a stoupat... 1 000-2 000-3 000-29 000-29 999... LION!

Jak přidávat členy na LinkedIn

Pro odeslání pozvání musíte mít primární e-mailovou adresu.
Kde můžete pozvat lidi ke spojení:

  • Profil člena – Klikněte na tlačítko Navázat spojení na jeho profilu.
  • Výsledky vyhledávání – Klikněte na tlačítko Navázat spojení napravo od údajů o členovi.
  • Stránka Rozšiřte svou síť – Vyhledejte kontakty ve svém e-mailovém adresáři nebo je pozvěte pomocí jejich e-mailových adres
  • Stránka Síť – Pokud máte nevyřízená pozvání, zobrazí se nahoře na stránce.
  • Funkce „Lidé, které můžete znát“ – Klikněte na tlačítko Navázat spojení pod jménem člena. Pokud máte nevyřízená pozvání, zobrazí se nahoře na stránce. Když přijmete nevyřízené pozvání, spojení tohoto člena, která můžete znát, se zobrazí jako doporučení lidé pro navázání spojení.

Mobilní aplikace LinkedIn

Můžete procházet a hledat lidi, se kterými chcete navázat spojení. Klepněte na tlačítko Navázat spojení na profilu kteréhokoliv člena LinkedIn, kterému chcete poslat pozvání, nebo klepněte na tlačítko Navázat spojení pod jménem člena v záložce Síť.

A pozor: do pozvání není možné vkládat odkazy nebo přidávat přílohy. Ve vašem účtu LinkedIn může být dočasně omezeno odesílání pozvání, pokud členové označí pozvání jako spam. Dejte si na to bacha a zjistěte si víc zde.

Náš tip

Zajistíme, abyste na profesní síti, která má čím dál větší význam v byznysu, byli správně vidět. Spravujeme osobní i firemní profily. Píšeme o obsahovém marketingu na LinkedIn. Ať už to je cílené budování sítě kontaktů, které můžete využít pro svůj osobní marketing nebo prezentaci firemních aktivit, je LinkedIn v B2B marketingu čím dál silnější sítí.

Kontaktujte nás

Chcete profesionální nastavení nebo správu LinkedIn profilu?
Volejte: +420 777 572 476 nebo pište radek@idealab.cz

Dále píšeme o LinkedIn prezentaci

LinkedIn a jeho využití v kreativních profesích
Článek určený architektům, designérům, interiérovým designérům a dalším freelancerům, kteří chtějí být na LinkedIn vidět, správně psát obsah a využít potenciál této sítě pro svoji fektivní prezentaci.

Jak správně založit profil I
První díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Začínáme založením profilu, srpávným technickým nastavením a dalšími nezbytnými kroky.

Jak správně založit profil na II
Druhý díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Podrobné návody a odkazy na oficiální návody k tomuto nastavení najdete v tomto článku.

Obsahový marketing na LinkedIn
Jak na něj: od textů, přes tone of voice až po kvalitní obrazové materiály.

Správa LinkedIn profilů
Popis toho, jak funguje naše služba správy firemních i osobních účtů na LinkedIn. Profesionálně, s porozuměním vašemu oboru a se specializací na B2B marketing.

Všechny články o úspěšném LinkedIn na IDEAMAG.CZ.

Mohlo by vás zajímat: jak na úspěšný newsletter?

Umíme to. Děláme to deset let. A rádi v tom pomůžeme i vám. Napište přímo Radkovi Váňovi na radek@idealab.cz, nebo mu zavolejte na tel. +420 777 572 476 a dohodněte se na konzultaci, která vám dá odpovědi na vaše otázky, jak připravit úspěšný newsletter. A jak tento newsletter využijete pro vaše podnikání.
Jak newsletter připravit?
Jak newsletter odeslat?
To všechno vám vysvětlíme.

Náš tip: Marketingový slovník Idealabu

Pečlivě vybíráme termíny a pojmy z oblasti marketingové komunikace, které by se vám mohly hodit pro vaši práci. Najdete je v Marketingovém slovníku Idealabu, který dnes obsahuje několik set pojmů. Několik tisíc čtenářů tohoto blogu nejčastěji hledáMarketingovém slovníku tato hesla:

Hodí se tyto marketingové pojmy pro práci i Vám? Jsme rádi! Surfujte a využijte naše bezplatné marketingové nástroje.