V druhém díle Tváří z Designbloku si můžete přečíst, jak mohou vypadat koupelny a kuchyně naší budoucnosti. Na naše tři otázky odpovídali tentokrát v Dřevojasu a Clapdesignu.

Designblok opět oživil podzimní Prahu, tento rok již po jednadvacáté. Letos přinesl téma budoucnosti. Jak jí vidí zástupci z řad vystavovatelů ze Superstudia? Abychom vám Designblok co nejvíce přiblížili, přinese vám v následujících dnech rozhovory se šesti zajímavými vystavovateli. Otázky byly pro všechny stejné, odpovědi musely být krátké a věcné, bez velkého času na přípravu.

Dřevojas

Svitavský výrobce koupelnového nábytku a keramiky zakládající si na české výrobě. Otázky nám zodpověděla manažerka marketingu Petra Lustigová.


Manažerka marketingu Petra Lustigová ze společnosti Dřevojas s konceptem Dřevojas Organic. Fotografie: Ivan Šonský (www.ivansonsky.com)

Tématem letošního Designbloku je budoucnost. Jak vaše produkty zapadají do budoucnosti?

Náš nový koncept Dřevojas Organic stojí na snaze přinést přírodu zpět do domovů, blíž k lidem. Jako výrobci koupelnového nábytku jsme zvolili netradiční formu – místo klasických dřevodekorů jsme zvolili lisovanou alpskou trávu a květiny. Koupelnová skříňka díky tomu krásně voní a má zajímavou haptiku. Věříme, že se tak člověk může i v koupelně cítit přirozeně a potkávat se s přírodou.

Jak vidíte budoucnost vaší firmy? 

Organic koncept je jeden ze směrů, který chceme rozvíjet a vidíme v něm smysl. Pracujeme ale i na tom, abychom byli čím dál více ekologická firma vytvářející co nejméně odpadu.

Je důležitější design produktu nebo jeho udržitelnost? 

Snažíme se najít kompromis. Pro nás bylo klíčové optimalizovat výrobní část, hlavně proto jsme investovali do moderních strojů, které jsou šetrné k životnímu prostředí a redukují odpadní materiály na naprosté minimum.


Render nábytku module s povrchem Organoid. Autor: Dřevojas (www.drevojas.cz)

Dřevojas

Vyrábí české koupelny, které chtějí po celé Evropě.
Webové stránky: www.drevojas.cz


Clapdesign

V Hukvaldech na Frýdko-Místecku už tři roky vyrábí hravé doplňky do kuchyní. Co nám prozradil spolumajitel a spoludesignér Václav Čajánek?


Václav Čajánek z Clapdesign. Fotografie: Ivan Šonský (www.ivansonsky.com)

Tématem letošního Designbloku je budoucnost. Jak vaše produkty zapadají do budoucnosti?

Jára Cimrman říkával, že budoucnost patří aluminiu. My říkáme, že budoucnost je v magnetech. Proto na nich stavíme naše produkty. Máme rádi krásné věci, ale velice dbáme na funkčnost. Chtěli bychom aby naše výrobky usnadnily život, ale aby zároveň dobře vypadaly a dlouho vydržely. Dobrý design je vždy spojení vzhledu a funkčnosti.

Jak vidíte budoucnost vaší firmy? 

Jsme mladá firma, začínáme třetí rok. Našim velkým cílem je expanze do zahraničí. Myslíme, že výrobky s magnety mají skvělý potenciál. Ostatně některé další značky už nás začaly kopírovat nebo vidíme jasnou inspiraci, tak to je asi dobré znamení (smích). Zatím zůstaneme v kuchyni a u stolování.

Je důležitější design produktu nebo jeho udržitelnost? 

Používáme dřevo a stojíme si zatím, že na našich produktech nenajdete kousek plastu. Ten považujeme za laciný a nešetrný k přírodě. Například za naším novým mlýnkem na sůl a pepř stojí opravdu hodně práce. Najít mlecí mechanismus bez jediného plastu byla opravdu výzva. Jako dřevo používáme výhradně český dub a to i za cenu toho, že dovézt dub například z Ruska by bylo levnější. Zrovna dřevo na zmiňovaný mlýnek k nám do dílny putovalo zhruba 30 kilometrů. Design nebo udržitelnost? Myslím, že obojí je možné aniž bychom museli hledat kompromisy.

Cube Egg Stand, Clapdesign.

Clapdesign

Navrhují a vyrábí kvalitní doplňky do kuchyně a ke stolování. Milovníci dobrého designu, který vnímají jako propojení skvělého vzhledu a funkce.
Webové stránka: www.clapdesign.cz

 

Přečtěte si další části našeho výběrů z Tváří z Designbloku!

I. díl - Mobilní domovy Hideanseek a elektrokola E-Cafe Bike

Obsahová strategie

Chcete zaujmout a získat nové zákazníky?

Obsahová strategie je souhrn postupů, kterými své zákazníky oslovíte.

 


Další rozhovory na IDEAMAG.CZ

Gabriela Kaprálová - architektka
AND architekti - Stavět pro orangutany a lidi je stejné
Vladimír Borovička – ředitel firmy
Luděk Rýzner – architekt
Marek Deyl – architekt a designér
Jan Bastař – zakladatel cre8
Pasta Oner – umělec
Miroslava Maresová – majitelka autosalonu

Náš tip

Chcete také publikovat na IDEAMAG.CZ?
Zajímá vás kvalitní obsah, kterým oslovujeme zajímavou cílovou skupinu, především v B2B marketingu?
Napište nám a pojďme se potkat. Umíme připravit rozhovor i pro vás.