Jste architekt, navrhujete domy. Máte několik kolegů, takže průměrně velké studio. A potřebujete PR a „nějak se zviditelnit“.

Taková zadání řešíme od první chvíle, kdy jsme Idealab založili (a to bylo v roce 2009). Pracujeme pro skvělé a talentované české architekty, kterým pomáháme být vidět.

A to dnes není jen otázka toho, že postavíme web, na něj nahrajeme fotky a občas napíšeme zprávu do sekce Novinky… Komplexní PR a marketing pro architektonické kanceláře dnes vyžaduje aktivní práci na sociálních sítích, práci na LinkedIn (na to máme na IDEAMAG.CZ dokonce celý seriál článků), tvorbu vlastního obsahu a na to navázané výkonnostní kampaně, které na web přivedou návštěvníky, seznámí je s prací vašeho studia, doslova je chytnou a… nadchnou.

Marketing architektury: tipy

Tady je několik tipů, které vám – pokud jste architekt nebo studio – mohou pomoci při rozhodování, jak moc se do marketingu a PR opřít.

– Obsah rozhoduje a zajímavý obsah přitahuje.
Když budete mít na webu jednu novinku za měsíc, čistě statisticky máte čtyřikrát menší šanci, než studio, které každé pondělí napíše zajímavý blogový příspěvek, nasdílí ho na tři sociální sítě (třeba Facebook, LinkedIn a Instagram).

– Když chcete prodávat svůj talent a svou službu, musíte ji popsat.
Vysvětlit a ukázat. Doby, kdy stačilo dát na web pár fotek, jsou pryč (píšu o tom v článku Pět mýtů v marketingu pro architekty). Výkonnostní reklama a cílené SEO pro architekty dnes rozhodně patří mezi techniky, o kterých byste měli přemýšlet. Přečtěte si například návody: Jak a co měřit na webu I. díl a Jak a co měřit na webu II. díl.

– Proč bych se měl nutit psát blog: stejně to nikdo nečte.
Další omyl českých architektů, který vyvrátíme velmi jednoduše. Weby, na kterých pravidelně píšeme blog nebo novinky, mají násobně vyšší návštěvnost (zcela lapidárně: když vám přijde na web 7 lidí denně anebo 70, je sakra rozdíl.) Kombinací původního a kvalitního obsahu a výkonnostní reklamy umíme zajistit, že vám denně přijde na web 500 lidí. To může být třeba 6000 unikátních návštěvníků měsíčně. Ano, i to se dá v kombinaci obsahu a výkonu zajistit.

Počítejme dál: kdyby 0,1% (!) z návštěvníků poptalo služby vašeho architektonického studia, pořád je to 6 lidí měsíčně = 1,5 týdně. Kdy naposledy vám volalo 6 nových – ano, vím, že stále jen potencionálních – zákazníků měsíčně?

V příštím článku přesně popíšeme, jak se generuje výkon na webu a jak souvisí s kvalitním obsahem, což je primárně práce týmu Idealab.

A mimochodem, zajímá vás, které blogy píšeme? Napište mi mail, nebo mi zavolejte a probereme to. Proč je sem rovnou nemůžu vyjmenovat?
Protože naše práce je v tomto případě jasný ghostwriting 😊 (co je ghostwriting).

Foto je od Denys Nevozhai na webu Unsplash
PR a marketing pro architekturu

PR a marketing pro architekturu

Náš PR a mediální servis nabízíme architektům, interiérovým designérům, produktovým designérům, ale i dodavatelům staveb a interiérových realizací.