Jste architekti? A potřebujete Instagram? Samozřejmě!

Jako architekti vytváříte především vizuální obsah. My se dnes v prvním dílu seriálu věnovaném prezentaci architektury na sociálních sítích zaměříme na nejvíc rostoucí síť – Instagram.

Rostoucí síť

Zatímco další sítě jako je Twitter, Facebook nebo Pinterest pomalu uvadají, Instagramu (který dnes patří Facebooku) se daří.

A dramaticky roste co do počtu uživatelů. Profil na Instagramu byste jako architekt nebo studio prostě měli mít. Založit si profil na této obrázkové sociální síti a pravidelně ho plnit vizuálně zajímavým obsahem by pro architekta nebo architektonickou kancelář neměl být problém.

Jaký obsah vybrat

Jaký obsah je pro uživatele atraktivní? Jak se odlišíte od ostatních? Jak pracovat s Instagramem versus Facebookem? Tak především instagramový profil není prodejní nástroj.
Alespoň ne v prvním plánu. „Tvrdý“ prodejní obsah na této síti prostě nefunguje a není ani vhodné duplikovat sem obsah z Facebooku. Instagram je pohádkový svět plný dokonalosti, krásných fotografií… a taky trochu drbů a pohledu do zákulisí. Sdílejte sem fotky, které vaši uživatelé třeba nikde jinde nemohou vidět.

Jak Instagram zařadit do marketingovéo plánu

Instagram vznikl jako médium, které naučí fotit každého. Má spoustu postprodukčních možností a filtrů, jejichž jediným cílem je vytvořit pocit dokonalosti, náladu a atmosféru… Přesně to, co od vás klient – především pokud navrhujete interiéry – očekává. Vytvářejte zajímavé kompozice, hrajte si se stíny a příběhy. Ve světě Instagramu hrají hlavní role atmosféra a situace.

Jako architekt tedy můžete své vidění světa přetavit do vizuálně silného příběhu, který vašim potencionálním klientům ukáže, co od vás mohou čekat, jak vnímáte atmosféru a pocit vy.

Hastag architektura

Aby vaše příspěvky na Instagramu lidé našli, je třeba využívat relevantní hashtagy. Pokud chcete zaujmout hlavně české publikum, pište #hashtagy v češtině, bez diakritiky a interpunkčních znamének.

Je možné používat paralelně také anglické hashtagy, které jsou obecně používanější, ale mají zároveň také vyšší konkurenci.

Z praxe mohu říct, že rozjet instagramový profil úplně od začátku vám sebere poměrně hodně času a pozornosti. Vytvořit zajímavý obsah je pouze začátek. Na síti musíte být aktivní, komentovat a lajkovat příspěvky ostatních uživatelů a udržovat s nimi kontakt.

Vyhledávejte si fotografie, které nějak souvisejí s vaším profilem, reagujte na ně a budujte si tak zpětnou vazbu k vašemu profilu. Jedině tak si vybudujete slušnou fanouškovskou základnu. Facebook a Instagram jsou dnes propojené sítě a určitě odkazujte na Instagram z vašeho firemního Facebooku, kde máte další skupinu aktivních fanoušků. Instagram také nabízí možnost placené propagace, takže pokud máte projekt, ocenění nebo téma, které chcete opravdu propagovat, zaplaťte si na Instagramu reklamu.

Nejzajímavější české instagramy

Vybrali jsme pro vás na "českém" Instagramu architektonická studia i jednotlivé architekty, kteří mají zajímavý Instagram. Projděte si náš (samozřejmě subjektivní) výběr z instagramu na téma architektura v České republice.

Chcete více?

Pokud vás zajímá obsahová strategie a to, jak řídit PR pro architekturu, pokračujte na náš seriál.
Marketing pro architekty I. díl
Marketing pro architekty II. díl
Marketing pro architekty III. díl

Obsahová agentura: náš tip

Chcete pro své sociální sítě kvalitní obsah?
Pak potřebujete buď čas, anebo správnou obsahovou agenturu, jako je Idealab.
Kontaktujte nás a pojďte s námi probrat obsahovou strategii vašich sociálních sítí.