Každá sociální síť má svoje spamery. A otravné praktiky, kterým se raději chcete vyhnout obloukem. Jak je to na LinkedIn?

Spam na LinkedIn

Úplně stejně jako kdekoliv jinde ve veřejném prostoru nebo na internetu. Stejně jako se najde pitomec, který postříká hloupým tagem zeď historického domu, nevyhnete se na LinkedInu spamu.
Jak se mu bránit? Jak ho poznat? Jak neztrácet čas a využít LinkedIn pro své podnikání a profesní rozvoj? Tady je návod.

Od poradců ke koučům

Obecně platí, že na LinkedIn se vyskytuje nebývalé množství různých poradců, koučů, mentorů nebo profesí, o jejichž obsahu jste neměli vůbec ponětí. Poznáte je tak, že ačkoliv jste s nimi nikdy nespolupracovali, jste ze zcela jiného oboru a netušíte, že vůbec takový obor existuje, budou vás kontaktovat. Žádat o spojení, obvykle o víkendu v deset hodin večer.

Pak je scénář zhruba následující: někdo, o kom naprosto nic nevíte, vás požádá o spojení. Jakmile ho přijmete, přijde vám soukromá zpráva, která v sobě ponese výzvu typu “Jak vám mohu pomoci?“, “Co mohu udělat pro rozvoj vašeho podnikání?

Soft spameři na LinkedIn

Jde o variantu, které říkám soft. Obvykle stačí na tuto zprávu nereagovat, smazat ji a dotyčného odstranit ze sítě. Horší varianta je “hard”. Kromě výzvy něco udělat pro váš lepší život, podnikání, finance nebo auto… následuje výzva ke schůzce.

Pojďme se poznat osobně, protože sleduji aktivity vašeho Idealabu a připadají mi skvělé.” Takovou výzvu dostávám tak jednou týdně. Protože mi vlastní aktivity a aktivity mého týmu připadají skvělé permanentně, nepotřebuji poznat ani lektora, ani mentora, ani kouče, který by mne v tom utvrzoval a se kterým bych sdílel radost z našeho podnikání. Takhle forma spamu na LinkedInu patří do kategorie hard, ale pořád to ještě jde.

Hard spameři na LinkedIn

Ultrahard jsou telefonisté. Protože ve své síti mám veřejný telefon (ostatně najdete ho i na tomto webu v sekci Kontakt), tak ultra-hard spameři rovnou volají.

Spektrum telefonicky nabízených služeb se pohybuje od již zmíněného koučování až po nabídku tisku čehokoliv, třeba billboardu. Ten jsme za celou dobu existence Idealabu zadávali do tisku asi dvakrát, takže relevance takové nabídky je nula. A jdeme dál: někde mezi soft- a hard- spamery na LinkedInu jsou borci, kteří komentují.

Komentátoři na LinkedIn

Cokoliv, jakkoliv s jasnou snahou obelstít algoritmy LinkedInu a posunout se výš. Sem tam také vybudovat nějaký zpětný odkaz a přivést diskusi tam, kde dotyčný zrovna něco prodává, nebo nabízí. Obvykle to je ebook o PPC nebo SEO analýze nebo obojím najednou. Takže se pak výměnou za mail dostanete k patnáctistránkové “analýze” čehokoliv vytvořené v powerpointu. Komentování je OK a musíte s ním počítat, když publikujete vlastní obsah a máte rozsáhlejší síť, kde – pochopitelně – neznáte všechny osobně.

Jak nahlásit spam

Jak se chovat, pokud máte pocit, že spam se na vás řítí rychlostí kulového blesku? Na LinkedIn k tomu najdete podrobné návody, například na této stránce.
V krajním případě můžete nahlásit a blokovat daný profil na síti. Já obvykle postupuji tak, že mažu ze své sítě a dál se spamovým obsahem nezabývám, nepouštím se do diskusí, ani si nevyměňuji zprávy s těmi, kdo mi je posílají.

A pozor, pokud budete chtít spam na LinkedIn řešit, je to podobné, jako u jiných sociálních sítí: nikam se nedovoláte. A možná vám někdy někdo odpoví přes webové rozhraní. Většinou ale ne. Existují weby, které inzerují telefonickou podporu LinkedIn za poplatek, což není opět nic jiného než další spam a snaha vydělat na neznalosti.
Někdy příště rozebereme obsah na LinkedIn a to, jak a proč se na téhle sociální síti lže.

Workshopy a školení LinkedIn

Jak si poradit na síti LinkedIn

LinkedIn a jeho využití v kreativních profesích
Článek určený architektům, designérům, interiérovým designérům a dalším freelancerům, kteří chtějí být na LinkedIn vidět, správně psát obsah a využít potenciál této sítě pro svoji fektivní prezentaci.

Jak správně založit profil I
První díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Začínáme založením profilu, srpávným technickým nastavením a dalšími nezbytnými kroky.

Jak správně založit profil na II
Druhý díl seriálu “krok po kroku” LinkedInem. Podrobné návody a odkazy na oficiální návody k tomuto nastavení najdete v tomto článku.

Obsahový marketing na LinkedIn
Jak na něj: od textů, přes tone of voice až po kvalitní obrazové materiály.

Správa LinkedIn profilů
Popis toho, jak funguje naše služba správy firemních i osobních účtů na LinkedIn. Profesionálně, s porozuměním vašemu oboru a se specializací na B2B marketing.

Všechny články o úspěšném LinkedIn na IDEAMAG.CZ.

Ilustrační foto: Gary Chan na Unsplash