Co je to tisková zpráva?

Tisová zpráva je písemné sdělení, prostřednictvím kterého jednotlivec, obchodní společnosti, politické strany a jiné organizace komunikují s veřejností. Tiskové zprávy jsou vytvářeny pro média, kterým jsou zasílány v elektronické nebo tištěné podobě. Mají pyramidovou strukturu – nejdůležitější informace jsou uvedeny na začátku, dále následuje vysvětlení či doplnění. Rozsah tiskové zprávy je na 1 až 2 strany, jedná se o objektivní, věcné a úplné předání informací.

Jak napsat tiskovou zprávu?

Mezi náležitosti tiskové zprávy patří výstižný titulek, označení místa a času, perex zodpovídající základní otázky (kdo, co, kdy, kde, proč, jak), podrobnější informace v tělu textu a v závěru informace o organizaci a kontakt. Tisková zpráva je tvořena jednoduchými větami, doplněnými o přímou řeč. Její formát v elektronické podobě by neměl zahltit poštovní schránku, měl by být jednoduše editovatelný a vhodně pojmenovaný. Jazyk by měl být přizpůsobený zvolenému médiu, pokud jsou zasílány e-mailem, měl by být zvolen dostatečně poutavý předmět mailu a důvěryhodná adresa, ze které bude zasílán.

Náš tip

Potřebujete pomoct s marketingem nebo PR?
Specializujeme se na B2B marketing a tvorbu obsahu.
Váš kontakt: Radek Váňaradek@idealab.cz, tel. +420 777 572 476
Tým Idealab je připravený pracovat i pro vás.
Projděte si podrobný popis toho, co umíme v sekci Naše služby, přečtěte články na blogu Idealab. 

Lidé na našem webu nejčastěji hledají tyto služby

Správa LinkedIn
Workshopy a školení LinkedIn
B2B marketing
PR a marketing pro architekturu
SEO analýza
Firemní časopis
Obsahový marketing
Videa a podcasty

Zpět na Marketingový slovník

Odesláním tohoto formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

cross-circle
Kniha TINY HOUSE