15. března 2019 Radek Váňa

Press trip: návod, jak na to

Press trip je specifická disciplína event marketingu. Rádi pro naše klienty organizujeme press tripy: dnes představíme pět praktických rad, na co si dát při organizaci press tripu pozor.

Jak uspořádat úspěšný press trip

Press trip zní vcelku laikovi možná poněkud komplikovaně, ale v pricipu jde o to, že vybrané novináře naložíte do autobusu, zahrnete informacemi o značce, pro kterou pracujete (tady jsou ty, pro které pracujeme my v Idealabu) a jedete… Pro vás jako organizátora ale pres trip není žádný zábavný výlet s kamarády, ale tvrdá práce, kterou byste neměli podcenit.

Když se press trip vydaří, získali jste pro svého klienta mediální prostor, který vás bude stát rozhodně méně, než jakékoliv placené PR.

Každoročně uspořádáme v Idealabu několik press tripů, a proto jsme shrnuli pár důležitých rad, čeho se vyvarovat a na co si dát při organizaci press tripu pozor.
Mějte na paměti, že novinář je také jenom člověk, má málo času a pokud ho povezete na celodenní výlet (kamkoliv), musíte mu nabídnout zajímavý obsah, příběh… a spoustu dalšího.

1. Perfektně naplánujte termín press tripu

Logicky s vámi na press trip žádný novinář nepojede v pátek. Má chalupu, děti, program na víkend a představa, že bude press trip končit v pátek v podvečer vám automaticky sníží účast na nulu.
Podobně si při plánování press tripu škrtněte pondělí, kdy ve většině redakcí bývají pravidelné porady. Jako vhodný den pro press trip tedy zbývá úterý, středa nebo čtvrtek. Zkontrolujte také, zde před nebo po plánovaném datu není státní svátek nebo pražské pololetní prázdniny. I to jsou důležité informace.

2. Popište program press tripu

Když budete novináře zvát na press trip, podrobně jim popište, kdy a kam se jede, jak bude váš program – minutu po minutě – připraven a kdy budou mít možnost se ptát, fotit, natáčet… Nezapomeňte popsat, jaké hosty (majitele firmy, ředitele firmy…) jim představíte a také, do jakých provozů nebo prostor je při press tripu vezmete.

3. Jídlo a občerstvení

Novináři, kteří s vámi jedou na celodenní press trip, vám věnují svůj pracovní den. Postarejte se o ně, jako by to byli vaši nejlepší přátelé: zajistěte nejen kvalitní oběd, ale i svačiny. Pokud jedete daleko, pak nezapomeňte na občerstvení do autobusu (bagety, vody). Nám v Idealabu se vždy osvědčilo přibalit na palubu několik beden dobře vychlazeného prosecca, případně pokud s vámi jede převážně mužská novinářská výprava, i několik láhví dobré whisky.

4. Čas na dotazy, příprava podkladů

Připravte dopředu každému novináři vytištěné materiály, texty a fotografie. Totéž pak na USB nebo ke stažení (pokud máte sekci Pro média, pak nahrajte obsah tam) na web. Během cesty podrobně informujte o tom, co je pro danou značku charakteristické, proč na press trip jedete, jaké zajímavosti uvidíte. Dejte všem maximum obsahu, protože ten pak využijí ve svých článcích.

5. Vyhodnocení a follow-up

Nikdo se neztratil, nikoho nepřejelo nákladní auto ve výrobním areálu, kde jste byli, všichni byli spokojení… Prostě to klaplo. Co dál? Určitě novináře s několikadenním odstupem ještě jednou kontaktujte, poděkujte jim na účast na press tripu a získejte od nich zpětnou vazbu. Co se jim líbilo, jak mohou informace z press tripu využít pro svou práci a případně jak jim vy můžete ještě pomoci.

Nechcete se stresovat organizací press tripu?
Zavolejte nám a nechte si od nás připravit účinný press trip na míru. Press tripy jsme organizovali například pro značky Bomma, Botanicus, Nachtmann Glass.

Kontaktujte nás:
office@idealab.cz, tel. +420 777 572 476

Kontakty

Sjednat schůzku
Rychlý kontakt
Poptat služby
Konfigurátor služeb
Audit a poradenství

Pro média

Tiskové zprávy
Fotografie ke stažení
Zastupované značky
Kontakty pro média

Správa online 

Správa Facebooku
Správa LinkedIn
Další sociální sítě

PPC a řízení kampaní
SEO a analýzy webu