Na jaře loňského roku jsme se v rámci vlastní produkce videí pro časopis ARCHIZOOM začali rozhlížet také na podcastové scéně. Na platformě Buzzsprout jsme si založili účet a nahráli první rozhovor, jehož tématem byl PR a marketing v architektuře. Tento první díl má doposud nejvíce poslechů, ke dnešnímu dni však na našem kanálu přibylo mnoho nových seriálů, které jej postupně začínají dohánět.

Naše počátky a postup při tvorbě podcastů jsme s vámi sdíleli v tomto článku.

Jak vzniká podcast

Podcastovou sérii jsme připravovali také pro architektonický ateliér OOOOX.

Dlouhé rozhovory

Po téměř roce fungování v éteru a v uších našich posluchačů jsme v podcastové podobě na kanálu ARCHIZOOM vydali dlouhé rozhovory o navrhování kanceláří, v nichž byli našimi hosty například architekti Roman Vrtiška a Vladimír Žák, architekt Marek Chalupa nebo architekti Miroslav Krátký a Tomáš Cieśla z ateliéru archicraft.

Další podcasty jsme nahráli také na téma výkonnostního marketingu nebo marketingu v architektuře.

Reportáže

Vedle odborných rozhovorů zaměřených na jedno téma, jsme dále publikovali krátké reportáže rubriky ARCHIZOOM FOCUS, ve kterých jsme se s architekty ohlíželi za jarním obdobím pandemie a zjišťovali jsme, jak vnímají nadcházející změny s tím související. Na dotazy nám odpovídal například Ivan Boroš z edit! architects, architekti Ian Bryan nebo Adam Rujbr.

Úspěšné koncepty

Volné pokračování na rubriky pak poskytla série s českými architektkami, v níž jsme se dotkly tématu žen v architektuře. Posluchači si mohli poslechnout názor architektek Barbory Kopečné ze studia BARAAK architekti, Gabriely Kaprálové z ASGK Design nebo Viktorie Součkové z ateliéru Bogle architects.

Seriály o architektuře

Svůj technický pohled na věc a vysvětlení, jak postupovat při koncipování efektivního kancelářského prostředí, v dalším seriálu popsal architekt Lukáš Janáč z ateliéru YUAR. Architekt Michal Kunc vydal na ARCHIZOOMu svou sérií rozhovorů o krásném bydlení. Emoce a krása jeho návrhů z rozhovorů jen čiší.

Co jsme se o podcastech dozvěděli

V první řadě je důležité zmínit, že podcasty nejsou pro většinu z těch, kteří je nahrávají, hlavní výdělečnou činností. Jedná se doplňkovou aktivitu, do které však investuje svůj čas i peníze téměř každý. Pouze některým z větších hráčů na podcastovém trhu se ale daří vynaložené investice zhodnotit. Platí, že top 1 % podcastů dosahuje 99 % z celkových stažení.

S vývojem této oblasti však jistě dojde ke změnám. Podcastové prostředí nefunguje stejně jako sociální sítě Facebook nebo Youtube. Tedy jako místo, v němž mohou vznikat komunity. Spíše než virální úspěch pořadů, zde sledujeme s přibývajícím obsahem pomalý, ale postupný růst jednotlivých kanálů. Stejně jako na zmíněných platformách se však i zde rozšiřují různé reklamní formáty a přístupy.

Zvyšující se potenciál

Podcasty tvoří zatím jen malou část reklamního trhu. Jeho úlohou nejen pro mediální firmy, ale také například pro odborníky – architekty, výrobce a designéry, je rozšiřovat publikum a dosah aktivit v online prostředí. Přestože je míra konverze velmi nízká, prostřednictvím podcastů lze oslovovat také zcela nové skupiny „specializovaných“ posluchačů, a tedy potenciálních klientů a zákazníků.

Podcastové pořady a seriály dnes vznikají denně a pokrývají celou řadu témat. Podcastové platformy tak stejně jako velké technologické společnosti začaly vytvářet svůj dodavatelský řetězec. V rámci něj nabízí podcastové služby, které zahrnují hosting, distribuci i reklamu. Na jakých platformách podcasty poslouchat? Několik tipů jsme vám sepsali v tomto článku.

Náš tip

Pokud chcete pro vaši značku nebo produkt vytvořit vlastní podcast, obraťte se na zkušený tým Idealabu. Umíme připravit nejen téma, obsah, ale i podcast v profesionální kvalitě natočit, sestříhat a vydat. Připravíme pro vás i vlastní Youtube kanál (prohlédněte si například videa na ARCHIZOOM Youtube kanálu), a to včetně grafiky a všech navazujících aktivit, jako je například pravidelný newsletter posluchačům a divákům vašeho podcastu.

Videa a podcasty

Kontaktujte: Radek Váňa, radek@idealab.cz, tel. +420 777 572 476