Přihlásit odběr newsletteru

Odesláním tohoto formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

19 Červen 2020

IDEALAB

Videa a podcasty

6 min

Jak vzniká podcast

Před pár lety jsme psali tiskové zprávy a posílali je do médií. Před dvěma lety jsme se naplno pustili do psaní blogů. Dnes točíme podcasty o architektuře. A baví nás to.

Proto sdílíme know-how, jak podcast v Idealabu vlastně vzniká. Máme za sebou desítky různých videí, především s českými architekty, jako je například ateliér OOOOX, Ateliér Kunc Architects nebo autorská dvojice Vrtiška – Žák. Pro časopis ARCHIZOOM připravujeme původní seriál video rozhovorů Architekti kanceláří.

V něm si Radek Váňa zve do studia zajímavé hosty a ptá se jich na jejich zkušenosti, aktuální projekty a přístup k navrhování.
Jak ale vznikají podcasty v Idealabu? Kolik času to zabere? Jak se dá takový podcast využít pro marketing například v B2B segmentu?

Především oboru perfektně rozumíme, proto základem podcastu je kvalitní scénář. Dál pak nastupuje náš vlastní technický tým: kameraman a zvukař, kteří v profesionální kvalitě natočí, sestříhají a zprodukují video, podcast nebo krátký spot.
Podcasty pak publikujeme na Youtube, Spotify a dalších podcastových platformách.
A jak podcast pak využít? Můžete na svém webu nebo jako atraktivní materiál pro další PR značky nebo firmy.

V kombinaci s firemními časopisy, newslettery nebo články do médií pak získáváte skvělý obsah. Jsme specialisté na videa v oblasti architektury, designu, nemovitostního trhu a lifestyle.

Videa a podcasty

Podcast krok za krokem

Krok 1
Nejprve s klientem  připravujeme podrobný scénář a koncept videa. Ptáme se, ke komu bude video promlouvat, kdo je cílová skupina, jak má celé video působit. Protože jsme specialisté v oblasti architektury a designu, hodně záleží na vizuální stránce pořadu. Na tom, jaké vybereme doprovodné fotografie, kde budeme natáčet, jak bude celá scéna nasvícená.

Krok 2
Příprava je klíčová. Pokud jde o rozhovor, připravujeme otázky a odpovědi, mluvíme s tím, kde bude před kamerou odpovídat, chystáme si scénář tak, aby nic nebylo ponechané náhodě. Tím, že naše podcasty nejsou zpravodajství nebo investigace (tak, jak ji dělají například v úspěšném DVTV), chceme mít vše dopředu perfektně připravené. Domluvené a nachystané.

Krok 3
Natáčíme. Scéna stojí, světla fungují. Mikrofony nahrávají. Vzduchotechnika je vypnutá, aby nás nerušila. Kameramani i zvukař mávnou a jedeme. Samotný záznam a natáčení trvá podle délky daného videa několik hodin, ale třeba také celý den.

Krok 4
Máme surový materiál a přichází postprodukce. Naši kolegové Tom a Michal musí vše pečlivě sestříhat, projít zvukovou stopu, vybrat nejvhodnější záběry, vyházet ty nepovedené a vytvořit barevně vyladěné a zajímavé video. S grafikem připravíme znělku, titulky a případně další infografiky do videa.

Krok 5
Jak dál pracovat s videem? Kam ho umístit a kde ho sdílet? To všechno už je navazující obsahový marketing, který je důležitý z hlediska dalšího sdílení, počtu shlédnutí atd.

Vybrané reference: videa a podcasty

Podcast The World of OOOOX
Profilové video Ateliér Kunc Architects
Rozhovor o BIM: Boris Vološin / Cigler Marani Architects
– Prohlédněte si dosud natočené a publikované díly podcastu The World of OOOOX.
Video k novému kancelářskému stolu Alfa UP
Wellness centrum Egonovo

Co je časopis ARCHIZOOM.CZ

Online magazín www.archizoom.cz, kde denně najdete témata, která mohou být přínosem i pro vás. Architektura, design, umění, ale i trh a jeho vývoj. Spojujeme zajímavá jména z oblasti architektury. ARCHIZOOM.CZ připravují mimo jiné specialisté z týmu Idealab, kteří mají dlouholeté zkušenosti s marketingem, analýzami trhu, budováním značek a PR.

Dále by vás mohlo zajímat

Časopis Svět Botanicus (od 2010)
Časopis AKA Stories (od 2013)
Newslettery pro společnost cre8 (od 2013)
Odborné studie Trend Report (od 2014)
Desítky tiskových zpráv (od 2009)

– Návod, jak psát na LinkedIn
– LinkedIn a jeho využití v kreativních profesích
– Jak správně založit profil na LinkedIn

Videa a podcasty