Před pár lety jsme psali tiskové zprávy a posílali je do médií. Před dvěma lety jsme se naplno pustili do psaní blogů. Dnes točíme podcasty o architektuře. A baví nás to.
Proto sdílíme know-how, jak podcast v Idealabu vlastně vzniká. Máme za sebou desítky různých videí, především s českými architekty, jako je například ateliér OOOOX, Ateliér Kunc Architects nebo autorská dvojice Vrtiška - Žák. Pro časopis ARCHIZOOM připravujeme původní seriál video rozhovorů Architekti kanceláří.
V něm si Radek Váňa zve do studia zajímavé hosty a ptá se jich na jejich zkušenosti, aktuální projekty a přístup k navrhování.
Jak ale vznikají podcasty v Idealabu? Kolik času to zabere? Jak se dá takový podcast využít pro marketing například v B2B segmentu?
Především oboru perfektně rozumíme, proto základem podcastu je kvalitní scénář. Dál pak nastupuje náš vlastní technický tým: kameraman a zvukař, kteří v profesionální kvalitě natočí, sestříhají a zprodukují video, podcast nebo krátký spot.
Podcasty pak publikujeme na Youtube, Spotify a dalších podcastových platformách.
A jak podcast pak využít? Můžete na svém webu nebo jako atraktivní materiál pro další PR značky nebo firmy.
V kombinaci s firemními časopisy, newslettery nebo články do médií pak získáváte skvělý obsah. Jsme specialisté na videa v oblasti architektury, designu, nemovitostního trhu a lifestyle.
Podcasty a videa
Chcete natočit video nebo nahrát podcast?
Náš tým v profesionální kvalitě natočí, sestříhá a zprodukuje video, podcast nebo krátký spot.
Podcast krok za krokem
Krok 1
Nejprve s klientem připravujeme podrobný scénář a koncept videa. Ptáme se, ke komu bude video promlouvat, kdo je cílová skupina, jak má celé video působit. Protože jsme specialisté v oblasti architektury a designu, hodně záleží na vizuální stránce pořadu. Na tom, jaké vybereme doprovodné fotografie, kde budeme natáčet, jak bude celá scéna nasvícená.
Krok 2
Příprava je klíčová. Pokud jde o rozhovor, připravujeme otázky a odpovědi, mluvíme s tím, kde bude před kamerou odpovídat, chystáme si scénář tak, aby nic nebylo ponechané náhodě. Tím, že naše podcasty nejsou zpravodajství nebo investigace (tak, jak ji dělají například v úspěšném DVTV), chceme mít vše dopředu perfektně připravené. Domluvené a nachystané.
Krok 3
Natáčíme. Scéna stojí, světla fungují. Mikrofony nahrávají. Vzduchotechnika je vypnutá, aby nás nerušila. Kameramani i zvukař mávnou a jedeme. Samotný záznam a natáčení trvá podle délky daného videa několik hodin, ale třeba také celý den.
Krok 4
Máme surový materiál a přichází postprodukce. Naši kolegové Tom a Michal musí vše pečlivě sestříhat, projít zvukovou stopu, vybrat nejvhodnější záběry, vyházet ty nepovedené a vytvořit barevně vyladěné a zajímavé video. S grafikem připravíme znělku, titulky a případně další infografiky do videa.
Krok 5
Jak dál pracovat s videem? Kam ho umístit a kde ho sdílet? To všechno už je navazující obsahový marketing, který je důležitý z hlediska dalšího sdílení, počtu shlédnutí atd.
Vybrané reference: videa a podcasty
– Podcast The World of OOOOX
– Profilové video Ateliér Kunc Architects
– Rozhovor o BIM: Boris Vološin / Cigler Marani Architects
– Prohlédněte si dosud natočené a publikované díly podcastu The World of OOOOX.
– Video k novému kancelářskému stolu Alfa UP
– Wellness centrum Egonovo
Co je časopis ARCHIZOOM.CZ
Online magazín www.archizoom.cz, kde denně najdete témata, která mohou být přínosem i pro vás. Architektura, design, umění, ale i trh a jeho vývoj. Spojujeme zajímavá jména z oblasti architektury. ARCHIZOOM.CZ připravují mimo jiné specialisté z týmu Idealab, kteří mají dlouholeté zkušenosti s marketingem, analýzami trhu, budováním značek a PR.
Dále by vás mohlo zajímat
– Časopis Svět Botanicus (od 2010)
– Časopis AKA Stories (od 2013)
– Newslettery pro společnost cre8 (od 2013)
– Odborné studie Trend Report (od 2014)
– Desítky tiskových zpráv (od 2009)
– Návod, jak psát na LinkedIn
– LinkedIn a jeho využití v kreativních profesích
– Jak správně založit profil na LinkedIn
Podcasty a videa
Chcete natočit video nebo nahrát podcast?
Náš tým v profesionální kvalitě natočí, sestříhá a zprodukuje video, podcast nebo krátký spot.