Nebuďte kapkou v moři. Jak na to? Obsah, obsah, obsah. Pokud zabřednete do vod marketingu, jistě tohle slovo uslyšíte. Obsahový marketing je zkrátka důležitý. Jak se k němu ale postavit jako architekt či architektonické studio?
Nebuďte jako ostatní
Primárním produktem práce architekta je realizace či vizualizace domu, interiéru, kanceláří a mnoha dalších prostorů (podrobně o tom píšeme v článku Jak řešit marketing pro architekty III). Dnes už většina architektů používá právě projekty jako hlavní komunikaci na svých webových stránkách, respektive na sociálních sítích. Pokud chcete ale opravdu zaujmout, nestačí mít jen funkční web a na něm dobré projekty s krásnými fotkami a čtivými texty.
Obsahem k většímu povědomí
Takovým příkladem je naše práce pro pražský architektonický ateliér archicraft. Pro ten jsme už před rokem připravili komunikační a marketingovou strategii, která se opírala právě o kvalitní obsah. Klíčovým prvkem se stal blog archicraft – prostor, kde architekti představují nejen své projekty, ale hlavně know-how. Za necelý rok pravidelného publikování různorodých témat vzrostla návštěvnost webu i celkový dosah příspěvků.
Největším problémem obecně bývá tématika příspěvků. Velmi často se u klientů setkáváme s pochybováním: "O čem by měla moje značka psát? To nikoho nezajímá."
Pokud se něčemu věnujete řadu let, máte v rukávu nespočet zkušeností, které můžete předat. To, co se vám zdá jako samozřejmost, může laika i začínajícího architekta ohromit. A vůbec není pravdou, že se musíte v každém textu chválit.
Jak postupovat
Komentujte dění, vysvětlujete proces tvorby či představte váš tým (tak jako to třeba děláme my v sekci Tým Idealab). S kým se zájemci o nový dům potkají, když přijdou k vám? Proč je dobré platit architekta i za autorský dozor? To vše můžete nenásilnou formou předat dál a hlavně – se k příspěvkům vracet.
Napíše vám potenciální klient, který chce reference? Chcete mu ukázat, jak komunikujete a co jsou hodnoty vaší práce? Obsahový marketing vám dává příležitost ukázat, jak fungujete doopravdy. A tohle vše například na blogu archicraft najdete.
Neschovávejte obsah v šuplíku
Pokud investujete do tvorby obsahu, ať už je to blog, podcast nebo dokonce videokanál, nesmíte zapomenout na propagaci. Publikovat článek na svém webu, nikam o něm nenapsat a neupozornit na něj, je jako plivnutí do moře.
Správně naplánovaný obsahový marketing počítá i s distribucí. V případě ateliéru archicraft jsme se rozhodli jít například i cestou osobního newsletteru, který jsme nazvali architalks. Že jsme zvolili správně, dokládá například i nadprůměrný open rate a celková velmi pozitivní odezva na tuto formu komunikace.
archicraft – architektura jako řemeslo
Ateliér archicraft měl jasno, jaké hodnoty chce předávat dál. Tvoříme blog archicraft, který dává jasně najevo, že svou práci v tomto architektonickém ateliéru dělají poctivě a promýšlí každý detail. Poslechněte si Miroslava Krátkého a Jana Tomáše Cieślu v seriálu Architekti kanceláří od časopisu ARCHIZOOM.
Jak vypadá spolupráce?
Vypracujeme vám komunikační strategii, kterou předáme do rukou našich zkušených copywriterů. Copywriter umí nastavit tón, zvolit vhodné zabarvení a vybrat slovní zásobu tak, aby texty vyjadřovaly vaše hodnoty. Projektoví manažeři se následně starají o nahrání na web a drobné grafické úpravy obrazových materiálů. Následuje zmiňovaná distribuce, kterou kombinujeme na několika kanálech. Umíme pro vás vytvořit nejen newslettery, ale spravujeme i sociální sítě, nahráváme podcasty a tvoříme poutavá videa.
Marketing pro architekturu
Chcete prezentovat svou architektonickou práci?
Nabízíme architektům, designérům i dodavatelům kompletní PR a mediální servis.