Jedna z pouček říká, že marketing je hledání kreativních způsobů, jak oslovit cílového zákazníka. Než ale dojde na kreativitu, potřebujete si připravit „cestovní plán“ svého marketingu, tedy jak má váš B2B (business to business) marketing fungovat.

Proto je i v oblasti kreativních profesí tak důležité řízení marketingu neboli marketing management. Přečtěte si tři vybrané body, které byste si měli pečlivě rozmyslet, než přikročíte ke tvorbě offline materiálů, kampaní (více o kampaních zde) nebo jiným marketingovým akcím pro oblast kreativních profesí (například architekturu).

  1. Pamatujte, že marketing je služba obchodu. Uvažujte, jak konkrétně vaše marketingové kroky pomohou vašim prodejům.
  2. Potřebujete strategii i naplánované cíle. Pokud nevíte, čeho chcete dosáhnout, nebo nemáte možnost na konci zhodnotit výsledek, těžko budete sami před sebou obhajovat úvodní investici.
  3. Najděte si svoji cílovou skupinu. Nepotřebujete zaměřovat svůj marketing na celý svět. Stačí si vybrat správně velkou skupinu, která potřebuje vaše služby.

Zmíněné tipy mají jedno společné. Potřebujete v nich dobře počítat a plánovat. Marketing management je totiž více o počítání než o kreativitě.

O těchto bodech i dalších důležitých aspektech vedení marketingu v oblasti kreativních profesí a stavebnictví budeme mluvit na prvním ze série ZOOM workshopů v úterý 24. března v Podnikatelském a inovačním centru hl. města Prahy. Začínáme v 15 hodin.
Registrujte se zdarma zde
Podrobný program najdete zde

Co jsou ZOOM workshopy

Jedná se o několikahodinové praktické workshopy, kde budeme diskutovat s účastníky konkrétní témata a postupy marketingu, vyjednávání a obchodu pro architekty, designéry, výrobní firmy a další příbuzné profese.

Workshopy jsou tematicky samostatné a vycházejí z dlouholetých znalostí fungování obchodního, mediálního a marketingového prostředí v oblasti B2B.

Marketing a obchod pro architekty I.

Takřka každá společnost se potýká s otázkou odlišení.

  • Odlišení není jen o PR. Jakou roli hraje v PR?
  • Může marketing a obchod přispět k tomu, že nás zákazníci budou vnímat jinak?
  • Co je naše konkurenční výhoda a jak ji komunikovat?

Přednášky

  • Jak uspět v marketingu pro kreativní profese a stavebnictví / Petr Chaloupka
  • Obchod není jen cesta k prodeji, ale i dobrému jménu / Jaroslav Salva
  • Jak pořádně prodat své úspěchy. PR v kreativních profesích / Radek Váňa

Komu je workshop určený

marketingovým manažerům v B2B

– začínajícím i praktikujícím architektům

– vedoucím architektonických a projekčních kanceláří

– interiérovým designérům…

Více o tomto konkrétním workshopy i o všech ostatních workshopech na www.idealab.cz/zoom/

Dále by Vás mohlo zajímat

Videa a podcasty

Partneři projektu

Podnikatelské a inovační centrum h. m. Prahy, Středočeské inovační centrum, Dallmayr, Citroen, Idealab, Basic Principles, LEADMACHINE, t-support
Mediální partneři: Archizoom.cz, MM Průmyslové spektrum