Jak na úspěšný event? Jak pozvat správné lidi. Jak jim správně prezentovat produkt, službu nebo nový katalog? A jak to celé připravit pro architekty? Je to docela oříšek.

A protože to v Idealabu děláme už bezmála patnáct let, tady připravili jsme pomyslný check list, neboli spoustu rad, jak na to.

Pečlivě popsané, s odkazy na naše další články, kde se danou problematikou dál zabýváme. Samozřejmě berte tento návod jako doporučení, které nemá univerzální platnost a každá akce, produkt nebo prezentace jsou jiné. I my to pokaždé děláme trochu jinak.

Rada za začátek: pokud jste podobnou akci nikdy nedělali, raději nám napište. Vaše asistentka nebo dokonce marketingové oddělení jsou jistě skvělý tým, ale prezentace produktu nebo služby pro tak specifickou skupinu, jako jsou architekti a designéři, vyžaduje zkušenost.
Cit pro věc. Kontakty. Know-how. Zkušenosti. Asi jako jakákoliv sofistikovaná PR aktivita. A pozor neprodáváme jahody na autobusáku, ale budujeme vztahy... a teprve potom prodáváme.

Koncept

Ještě, než se se vůbec pustíte do plánování jakéhokoliv eventu, položte si jednoduchou otázku (a tady si pomůžeme oblíbeným filmem Pelíšky): „A komu tím prospějeme?
Ano, máme novou kolekci obkladů a dlažeb.
Ano, vydali jsme nový katalog.
Ano, přijede nás po roce navštívit area manažer z centrály a rád by se potkal s architekty.

Ale jsou toto vše dostatečné důvody k tomu zvát architekty nebo designéry na nějakou akci? Resp. jakou vlastně? Podívejte se na svůj plán očima hosta a zkuste si odpovědět: vyměním dvě nebo tři hodiny času za účast na téhle akci?

Proč bych to měl dělat? Co mi to přinese? A pak v této fázi třeba zjistíte, že odpověď nemáte, nebo je hodně na vodě. To neznamená, že se nedá najít jiná cesta (třeba online), jak dané sdělení cílové skupině prezentovat. Koncept je tedy v tomto případě formulace toho, co chci, proč to chci a komu to chci říct / ukázat / prezentovat.

Grafika, vizuál a design celé akce

Jak bude vypadat design celé akce? A co to vůbec „design akce“ je? Je to prezentace pro novináře? Večírek pro architekty? Press trip do továrny? Nebo snídaně s obchodními partnery? Každý formát má jiná pravidla (o tom, jak udělat výlet s novináři, jsme psali v článku Press trip: návod, jak na to).
Z celkového designu se pak odvíjí i celý vizuál akce: když chcete pět obchodních partnerů pozvat na pracovní snídani a probrat s nimi zdražení vašeho kancelářského nábytku o 15% (ano, v tomto roce už podruhé), nemá smysl vytvářet graficky vybroušenou pozvánku, tisknout ji na křídový papír a posílat kurýrem. Naopak tuto cestu nejspíš zvolíme, když budeme uvádět přednášku světově proslulého designéra v Praze. Třeba jako byl před pár let na skok v Praze Phillipe Starck (pořádalo Konsepti a tady je galerie).

Výběr dodavatelů a tendrování

Máme termín, design i koncept akce. Víme, co a jak komu bude říkat. A teď nastává fáze produkce: kde akci uděláme?

I přestože se dva roky skoro nic nedělo, je spousta provozů, počínaje multifunkčními a kongresovými sály, přes coworkingy, creative huby (se kterými se před pár lety roztrhl pytel) až po restaurace, bistra a kavárny stále poloprázdná. Je velmi pravděpodobné, že na vaši akci – ať už bude mít jakýkoliv – formát najdete prostor snadněji, než tomu bylo na sklonku roku 2019.

A pozor, pokud máte nějakou zkušenost s pořádáním akcí a eventů, budete možná nemile překvapeni, jak výrazně vzrostly ceny pronájmů. A ostatně i dalších služeb, které pro uspořádání jakékoliv akce potřebujete. Ať to je catering, bar, všechny transporty, ozvučení, hudební a světelné produkce. To všechno bude stát výrazně více a fixovat si rozpočet na akci za půl roku bude nyní velmi obtížné. Ostatně to stejné se děje ve stavebnictví, logistice a celé řadě dalších oborů.

Obecně platí, že vybírat dodavatele pro prezentaci byste měli velmi pečlivě a například nevhodná obsluha u baru nebo špatně ozvučený sál mohou vaši dlouho plánovanou akci pro architekty nebo designéry zhatit. Podrobně si to rozebereme v dalším dílu.

Produkce a technická příprava

Nepodceňte technickou přípravu: vždy se se všemi klíčovými dodavateli potkejte na daném místě, vyzkoušejte všechny technické varianty. Myslete také na to, že ne každý jezdí městskou dopravou – tím mám na mysli prezentace v centru města.

Spousta lidí se bez auta nehne a například v Praze 1 je modrá zóna prakticky všude... a dvacet aut najednou jen tak nezaparkuje. Stanovte, kdo je zodpovědný za obsahovou a PR produkci (to jsme obvykle my v Idealabu, když jde o akci pro naše klienty) a kdo je technický produkční (to obvykle dedikujeme na někoho jiného, ale jsou i výjimky. O těch si povíme příště.)

Čtvrtý díl seriálu Jak připravovat marketing pro architekty

Ve čtvrtém dílu seriálu Jak připravovat marketing pro architekty najdete kapitoly:

  • Zvací proces
  • Jak na zvací proces, aby dobře dopadl
  • Jak má vypadat samotná akce pro architekty
  • Vyhodnocení akce: jaké metriky sledovat
  • Zpětná vazba

A v třetím dílu seriálu Jak připravovat marketing pro architekty ukážeme několik našich případových studií. Tedy konkrétní projekty, které jsme v marketingu pro architekty připravili. A jak. S jakým očekáváním a s jakými výsledky.

Ilustrační foto: Headway z webu Unsplash

Pět pravidel pro úspěšný B2B marketing

1. Kvalitní obsah

Nejen vizuální, ale textový. Pokud chceme produkty pro architekty, službu nebo novinku dobře popsat a prezentovat, neobejdeme se bez dobrého fotografa architektury.

2. Porozumění tématu

V oblasti architektury a designu se dnes potkávají technologie, architektura, design, ergonomie... Vývoj jde dramaticky dopředu a bez znalosti toho, jak funguje architektura, development, interiérový design... nelze o projektech fundovaně psát a chystat další obsah.

3. Sledování trendů

Věděli jste před pár lety, co je coworking? Dneska je to trend, se kterým pracují i velké nadnárodní firmy. Je potřeba hodně číst a sledovat zahraniční média. Nebo i česká, jako je náš ARCHIZOOM.

4. Odbornost a kvalita

Komunikace značek směrem k architektům by z dlouhodobého hlediska měla být odborná, vyvážená a na odborné úrovni

5. Servis pro novináře

Vyplatí se zřídit na webu samostatnou sekci pro novináře, kde najdou přehledné informace, fotky a další materiály ke stažení.

Tip na konec

Chcete se s námi setkat a pobavit o tom, jak dělat B2B marketing?
A nemusí to být jen v oblasti PR pro architekty. Pracujeme i pro ICT, výrobní nebo strojírenské firmy. Přijďte na kávu do naší Laboratoře, nebo přijedeme my k vám.

Reference Idealabu

Dvacet let (jen pro pořádek: pod značkou Idealab je to dvanáct let) pracujeme na zviditelnění české architektury: píšeme, fotíme, stavíme weby, pořádáme různé akce... Naši klienti - architektonická studia

Aulík Fišer Architekti
Studio Reaktor
archicraft
OOOOX
YUAR 
Schindler Seko Architekti
OK Plan Architects
Ateliér Kunc Architects
Architektonický ateliér Gabriely Kaprálové (ASGK)
BARAAK
No Scale Architekti

Architekti, pro které jsme pracovali

Architektonický ateliér Radana Hubičky (AARH)
Studio Olgoj Chorchoj
mimolimit
IBA Architects
a-lt architekti
Barbora Léblová Interiors & Architecture
a další

Kontaktujte nás

Jsme připraveni poskytnout vaší značce studiu odpovídající servis: a to nejen směrem k architektům a designérům.
Kontakt: Radek Váňa | radek@idealab.cz | tel. +420 777 572 476
Odebírejte náš newsletter a nic z oblasti PR a marketingu v architektuře vám neunikne.